اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس جمهور: روستاییان از سال دوم یارانه بیشتری دریافت می كنند



 

 

 

رییس جمهور: روستاییان از سال دوم یارانه بیشتری دریافت می كنند

 

رییس جمهور چهارشنبه شب در گفت وگوی ویژه با شبكه محلی خراسان شمالی گفت: دولت بنا دارد كه از سال دوم اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها به مناطق محروم كشور یارانه بیشتری پرداخت كند.

به گزارش ایرنا، دكترمحمود احمدی نژاد با اشاره به اینكه هدفمند كردن یارانه ها یك گام در اجرای عدالت است افزود: در سال دوم در تقسیم بندیهای فعلی تغییراتی انجام می شود.

رییس جمهور گفت: حدود 60سال است كه عده ای از منابع تولیدی كشور فرصت استفاده بیشتری داشته اند كه البته آنها هم مقصر نبودند ولی باید كاری كرد با اجرای این قانون فاصله طبقاتی در پنج سال آینده به حداقل برسد.

وی افزود: هم اكنون بسیاری از مردم به نوع روابط اقتصاد فعلی عادت كرده اند و دولت مصمم به تغییر رفتارها است و این كار باید زودتر انجام شود.

رییس جمهور با اشاره به اینكه شمار اندكی از مردم در برابر اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها مقاومت می كنند گفت: اجرای عدالت دشمن دارد و بزرگترین دشمن نیز شیطان است.

احمدی نژاد در این گفت و گوی ویژه خبری افزود: با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها زندگی ها خراب نمی شود بلكه در مسیر درست قرار می گیرد چرا كه ثروت ملی افزایش پیدا می كند و این افزایش به نفع همه مردم است.

رییس جمهور افزود: ممكن است زمانی لازم شود تا مردم یك جنس را به علت گران شدن آن و تنبیه كارخانه سازنده آن نخرند و این عمل بهترین روش مبارزه با گرانفروشی است.

احمدی نژاد گفت: همكاری مردم در زمینه اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها تاكنون بسیار مطلوب بوده است و در این زمینه باید از كسانیكه ثبت نام یا اطلاعات ارایه كردند و حتی كسانیكه ثبت نام نكردند یا انصراف دادند تشكر كرد.

رییس جمهورهمچنین از مقاومت مردم در برابر شایعات در زمینه نتایج قانون هدفمند كردن یارانه ها قدردانی كرد و گفت: در این راستا اصناف خوب عمل كردند چون اجرای این طرح به سود همه اقشار جامعه است.

احمدی نژاد تصریح كرد: اگر قرار باشد در طرح هدفمند كردن یارانه ها قیمت اجناس كمی افزایش پیدا كند دولت از قبل اطلاع رسانی می كند.

رییس جمهور گفت: سالهای طولانی است كه عده ای خارج از شبكه های رسمی تلاش كردند تا جیب های خودشان را پر كنند ولی با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها این معضل یكبار برای همیشه از بین خواهد رفت.

احمدی نژاد در ادامه این گفت وگوی ویژه خبری با شبكه محلی خراسان شمالی

به استقبال مردم از رییس جمهور اشاره كرد و گفت: هیچ قدرتی نمی تواند با این ملت مقابله كند.

رییس جمهور گفت: حضور گسترده مردم در مناسبات های مختلف انقلاب سبب یاس و ناامیدی دشمنان نظام می شود و قدرت های ستمگر نمی توانند خللی در این مناسبات ایجاد كنند.

احمدی نژاد افزود: اتفاقات بزرگی در راه است چرا كه مردم دنیا به دنبال عدالت و زندگی با شرافت هستند.

رییس جمهورگفت: به همه مستكبران نصیحت می كنم كه لذت های حیوانی را كنار بگذارند وفرهنگ خانواده، عدالت محوری، عزت و سرافرازی را در جوامع سرلوحه كار خود قرار دهند در غیراینصورت ذلت در انتظار آنها است.

احمدی نژاد در این گفت وگوی خبری، استان خراسان شمالی را یكی از استانهای توانمند در زمینه كشاورزی، صنعت و گردشگری دانست و گفت: دولت نگاه ویژه به این استان نوپا تا 10سال آینده خواهد داشت..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
از دفاع همه جانبه رییس جمهور از کابینه تا عدم دریافت رای اعتماد بیطرف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون رییس جمهور:هدفمندی یارانه ها برای تحقق عدالت اجتماعی است



 

معاون رییس جمهور:هدفمندی یارانه ها برای تحقق عدالت اجتماعی است

 

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها برای تحقق عدالت اجتماعی و بهره مندی عادلانه مردم از امكانات و خدمات نظام است.

حجت الاسلام ' سیدمحمدرضا میرتاج الدینی ' روزیكشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان اهر با تاكید بر لزوم همراهی مردم برای اجرای موفق این قانون افزود: با اجرای قانون هدفمند كردن یارانه ها 20 درصد در بودجه كشور صرفه جویی می شود.

وی گفت: این میزان صرفه جویی معادل اعتبارات عمرانی كشور در زمینه های مختلف بوده و با افزودن آن به اعتبارات عمرانی، این اعتبارات دو برابر شده و آهنگ سازندگی و توسعه به بیش از دو برابر افزایش می یابد.

وی افزود: اجرای این قانون موجب ارتقای بهره وری، مدیریت صحیح و بهینه از منابع و افزایش برنامه های سازندگی و تقویت زیرساخت ها می شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی گفت: دولت و مجلس با كار كارشناسی به اجرای این قانون اطمینان دارند.

معاون پارلمانی رییس جمهور همچنین هفته بسیج را فرصتی مغتنم برای تبیین جایگاه بسیج و نقش موثر آن درجامعه عنوان كرد و افزود: تفكر بسیجی به تمامی دنیا صادر شده و استقبال جهانی از سفرهای رییس جمهور به خصوص مردم و مسوولان لبنان نشان از علاقه مندی ملل آزاده دنیا به دستاوردهای نظام و انقلاب دارد.

وی گفت: تشكیل ارتش بیست میلیونی بسیج هدف بزرگ حضرت امام(ره) بود و هر روز كه از عمر پر بركت این تشكل مردمی می گذرد اقتدار و عظمت آن بیشتر نمایان می شود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی با اشاره به استعدادهای شهرستان اهر دربخش كشاورزی و گردشگری و معادن، توجه ویژه مسوولان ذیربط به ایجاد زیر ساخت ها در این زمینه را خواستار شد.

وی، تسریع در پروژه بزرگراه اهر– تبریز را خواستار شد و قول مساعد داد كه با هماهنگی مسوولان منطقه پیگیر مسایل و مشكلات این شهرستان باشد.

در این جلسه همچنین با حضور معاون پارلمانی رییس جمهور گازرسانی به 18 روستای اهر تصویب شد...../تحلیل:ایرنا