اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس اتحادیه مركبات:ذخیره سازی ۲۵۰ هزار تن پرتقال در شمال كشور



 

پرتقال,ذخیره پرتقال

 

رییس هیات مدیره اتحادیه مركبات از ذخیره سازی ۲۵۰ هزار تن مركبات در سردخانه ها و انبارهای شمال كشور خبر داد و پیش بینی كرد: هر كیلو پرتقال هزار تا هزار و ۲۰۰ تومان و هر كیلو سیب هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان برای ایام عید عرضه شود.

عنایت الله بیابانی نایب رییس خانه كشاورز در گفت وگو با خبرنگار كشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: امسال بیش از سه میلیون تن سیب و چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن مركبات در كشور برداشت شده و انبارهای دولتی و خصوصی مملو از سیب و پرتقال برای تامین نیاز شب عید مردم است.

به گفته وی ۲۵۰ هزار تن مركبات در استان های شمالی كشور ذخیره شده است كه ۶۵ هزار تن از این میزان توسط بخش دولتی و بقیه توسط بخش خصوصی انبار شده است.

بیابانی قیمت هر كیلو پرتقال در انبارها را ۷۰۰ تومان عنوان و اظهار كرد: این قیمت در بازار هزار تا هزار و ۲۰۰ تومان است كه پیش بینی می شود با توجه به فراوانی تولید برای ایام عید با ثبات قیمت فعلی مواجه باشیم.

رییس هیات مدیره اتحادیه مركبات قیمت هر كیلو سیب در سردخانه ها را ۸۰۰ تومان عنوان كرد و گفت: قیمت این محصول در بازار مصرف هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان است كه برای ایام عید نیز بر همین مبلغ باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۵۰ هزار تن سیب فقط در سردخانه های ارومیه انبار شده است.

بیابانی با اشاره به اقلیم متنوع كشورمان، گفت: علیرغم این كه اكنون مصرف سیب و مركبات است هندوانه تازه خوری از جنوب كشور برداشت و در بازار مصرف عرضه شده است.

نایب رییس خانه كشاورز افزود: با توجه به تولید بیش از ۱۷.۵ میلیون تن محصول باغی و بالا بودن كیفیت تولیدات این بخش باید توان صادراتی پیدا كنیم، نه این كه واردكننده باشیم اما حمایت های لازم در بخش تولید و بازرگانی صورت نمی گیرد.

به گفته وی طی مدت اخیر كه واردات انواع میوه به جز میوه ممنوع بوده است نارنگی های پاكستانی در بازار مصرف به وفور عرضه می شود.... /  خبرگزارى ایسنا


ویدیو مرتبط :
ذخیره سازی بیش از 23 هزار تن گوشت قرمز و مرغ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ذخیره 100 هزار تن سیب و پرتقال شب عید



 

 

میوه,میوه عید

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای ذخیره‌سازی 60 هزار تن پرتقال و 40 هزار تن سیب برای ایام پایانی سال گفت: امسال وزارت جهاد کشاورزی تعرفه واردات سیب و پرتقال را تعیین خواهد کرد و اگر این وزارتخانه تشخیص دهد، تعرفه از نیمه بهمن‌ماه کاهش می‌‎یابد.

 

به گزارش افکارنیوز،محمدعلی ضیغمی در گفتگو با مهر گفت: امسال برای تامین میوه ایام پایانی سال تمهیدات مناسبی صورت گرفته و خوشبختانه با فعالیتی که استانها انجام داده‌اند و برنامه‌ریزی‌هایی که از چند ماه قبل از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است، خرید، نگهداری و ذخیره‌سازی میوه برای تامین نیاز مردم در شب عید، به اندازه کافی تدارک دیده شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: قراردادهای خرید با مباشران به امضا رسیده و با توجه به آمارهای دستگاههای تولیدی، میوه به اندازه کافی وجود دارد و وضعیت امسال نسبت به سال گذشته در ارتباط با سیب و پرتقال، از وضعیت مناسب‌تری برخوردار است و کمبود خاصی در بازار میوه شب عید پیش‌بینی نمی‌شود.

ضیغمی در پاسخ به این سئوال که آیا تعرفه واردات سیب و پرتقال بهمن‌ماه امسال نیز مطابق با سنوات قبل به صفر خواهد رسید، گفت: مسئولیت تصمیم‌گیری در مورد تعرفه واردات سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و این وزارتخانه مطابق با قانون بهره‌وری کشاورزی و برنامه پنجم توسعه، اختیار تصمیم‌گیری در این رابطه دارد.

وی اظهارداشت: به طور قطع اگر وزارت جهاد کشاورزی به این نتیجه برسد که باید تعرفه کاهش یابد، این کار صورت خواهد گرفت؛ به هرحال تصمیم گیری در رابطه با تعرفه‌ها به عهده وزارت جهاد کشاوزی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: اگر ضرورت داشته باشد، وزارت جهاد به طور قطع تعرفه را کاهش خواهد داد.

وی اظهارداشت: مطابق با توافقات انجام شده ۶۰ هزار تن پرتقال و ۳۰ تا ۴۰ هزار تن سیب نیز برای تنظیم بازار شب عید، ذخیره‌سازی خواهد شد.

موز ممنوعیت واردات ندارد

ضیغمی در مورد تامین موز برای شب عید نیز گفت: تجار و فعالان اقتصادی مطابق معمول هر سال کار واردات موز را انجام می‌دهند، این درحالی است که واردات موز هم اکنون ممنوع نیست و این میوه جزء اقلامی است که وزارت جهاد کشاورزی واردات آن به کشور را به دلیل نداشتن تولید داخلی، مجاز دانسته است.... / خبرگزاری  : afkarnews