اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس‌جمهور موقت مصر: آماده مذاکره با ایران هستیم



مذاکره مصر با ایران,روابط مصر با تهران

رییس‌جمهور موقت مصر: آماده مذاکره با ایران هستیم

رییس جمهور موقت مصر گفت که کشورش آماده مذاکره با ایران است.

عدلی منصور در گفت‌وگو با روزنامه‌ی الشرق‌الاوسط چاپ لندن که در کاخ الاتحادیه قاهره انجام شد، در پاسخ به این سوال که آیا با انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور ایران نظر مصر درباره روابط با تهران تغییری کرده است، بیان کرد: مواضع سیاست خارجی مصر به افراد ارتباطی ندارد بلکه بر اساس منافع و گرایشاتی است که کشورهای مختلف دارند از این رو معتقدم زود است که با استناد به انتخاب رییس جمهور جدید در این کشور درباره پیشرفت در روابط تهران –قاهره داوری کنیم مخصوصا این که آنچه در نظام سیاسی ایران شناخته شده است این است که رییس جمهور در تصمیم‌گیری‌ها و اتخاذ مواضع سیاسی تنها نیست.

وی ادامه داد:‌ هم‌چنین ما تنها درباره کشورها از روی اظهارنظرهای مثبت‌شان قضاوت نمی‌کنیم. اظهارنظرها و بیانیه‌ها در سیاست خارجی مسایل مهمی به شمار می‌روند اما آنچه که مهمتر است این است که این بیانیه‌ها در عالم واقع چگونه هستند و تا چه اندازه با سیاست‌ها هماهنگی دارند. مسایل زیادی وجود دارد که ایران باید مواضع مشخصی را در قبال آنها اتخاذ کند به گونه‌ای که امنیت ملی مصر و هم‌چنین امنیت ملی کشورهای عربی را که جزو لاینفک آن به شمار می‌رود، در نظر بگیرد. بنابراین اگر اظهارنظرها مثبت بود، ما منتظر اقدامات مثبت در عالم واقعیت هستیم.

عدلی منصور گفت: ما از نزدیک مواضع ایران و هم‌چنین طرفهای بین‌المللی و منطقه‌ای در قبال مصر را زیر نظر داریم نشانه‌های مثبتی از مسوولان جدید ایرانی در قبال کشورهای حوزه خلیج (فارس) دیده شده است و ما در مصر از همه آنهایی که به اراده و خواست مردم مصر احترام می‌گذارند، استقبال می‌کنیم و آماده ورود به مذاکرات با ایران و دیگر کشورها هستیم البته اگر که به اراده مردمی مصر احترام بگذارند و نیت‌شان اصلاح آن چیزی باشد که موجب تیره شدن روابط تاریخی میان ملت های مصر و ایران شده است.

وی تصریح کرد: طبیعتا این نوع گفت‌وگو اگر که انجام شود، صریح و موضوعی و به دور از احساسات و عواطف و انفعالاتی خواهد بود که در گذشته وجود داشت و در آن منافع مصر و کشورهای خلیج (فارس) در صدر خواهد بود از این رو هرگونه همکاری مصر و ایران در آینده، در صورتی که انجام شود، با رعایت منافع کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج (فارس) خواهد بود. /ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گریه کردن محمد مرسی رییس جمهور مصر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون رییس‌جمهور آمریکا: آماده مذاکره با ایران هستیم



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

معاون رییس‌جمهور آمریکا: آماده مذاکره با ایران هستیم

معاون رییس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که آمریکا به دنبال جنگ نیست و آماده مذاکرات صلح‌آمیز درباره برنامه هسته‌یی ایران است.

جو بایدن، معاون رییس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه در نشست آیپک گفت که باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا در زمینه جلوگیری از آنچه وی دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی خواند، کاملا جدی است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بایدن گفت: رییس‌جمهور آمریکا شوخی ندارد. اوباما شوخی ندارد.

معاون رییس‌جمهور آمریکا افزود: ما دنبال جنگ نیستیم. ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم. ولی همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی روی میز وجود دارد.

بایدن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: اگرچه این پنجره در حال بسته شدن است، ما معتقدیم که هنوز زمان و فضا (برای دیپلماسی) وجود دارد.

وی با تکرار اتهامات غرب مبنی بر نظامی بودن برنامه هسته‌یی ایران مدعی شد که یک سلاح هسته‌یی در دستان ایران تهدیدی برای موجودیت رژیم صهیونیستی است، برای سایر متحدان آمریکا در خاورمیانه خطر دارد و می‌تواند دنیا را بی‌ثبات کند.

معاون رییس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش مدعی شد: ما یک هدف مشترک داریم. بگذارید این تعهد را روشن کنم: باز داشتن ایران از دستیابی به سلاح هسته‌یی.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد این اظهارات وی مقدمه‌ای برای سفر اوباما به اراضی اشغالی باشد که به گفته بایدن قرار است پیش از 25 ماه مارس انجام گیرد.

مقامات آمریکایی رویکردی کاملا مزورانه را در قبال موضوع هسته‌یی ایران اتخاذ کرده‌اند و در حالی با بی‌توجهی به گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌یی ایران تهران را به تلاش برای دستیابی به سلاح متهم می‌کنند که متحدشان رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته‌یی در خاورمیانه است و بیش از 200 کلاهک هسته‌یی در زرادخانه‌اش دارد./ایسنا

4