اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییس‌جمهور عشق‌آباد را ترک کرد


دکتر حسن روحانی با پایان سفر دو روزه به عشق آباد، پایتخت ترکمنستان را به مقصد تهران ترک کرد.

ایسنا: رییس جمهوری شامگاه چهارشنبه و در پی امضای ۱۷ سند که راه همکاری‌های همه جانبه تهران – عشق آباد را بیش از پیش هموار می‌سازد، به سفر دوروزه رسمی خود به ترکمنستان پایان داد و عشق آباد را به مقصد تهران ترک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ترکمنستان سفر کرده بود، پیش از ترک عشق آباد، در ضیافت شامی که "قربانقلی بردی محمد اف" رییس جمهوری ترکمنستان به افتخار وی برگزار کرده بود، شرکت کرد.

رییس جمهوری در جریان دیدار رسمی خود از عشق آباد، ضمن دیدار و گفت‌و‌گو با رییس جمهوری ترکمنستان، در نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه دو کشور نیز شرکت کرد.

در پی این نشست ۱۷ سند همکاری میان مقام‌های ارشد ایران و ترکمنستان و با حضور روسای جمهوری دو کشور امضا شد.

سخنرانی در نشست مشترک فعالان اقتصادی و بازرگانان ایرانی و ترکمنستانی و شرکت در کنفرانس مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های رییس جمهوری در این سفر بود.


ویدیو مرتبط :
صحبت های جهانگیری از هجمه به رییس مجلس توسط رییس جمهور در دولت دهم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی نژاد این هفته راهی ترکیه می شود / تلاش برای دیدار با اردوغان و مقامات دیگر ترک/ افزایش تحرکات رییس جمهور سابق به چه معناست؟



اخبار,اخبارسیاسی ,سفر  احمدی  نژاد به  ترکیه

احمدی نژاد قرار است برای حضور در سالگرد درگذشت نجم الدین اربکان راهی ترکیه شود.

خبرنگار سیاسی پایگاه خبری «انتخاب» کسب اطلاع کرد که محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران پنجشنبه آتی به ترکیه سفر می کند.


براساس این گزارش، احمدی نژاد قرار است برای حضور در سالگرد درگذشت نجم الدین اربکان راهی ترکیه شود.

نجم الدین اربکان نخست وزیر اسب ترکیه بود که در فوریه سال 2011 درگذشت. رجب طیب اردوغان و عبدالله گل از جمله افرادی هستند که تحت نظر او رشد پیدا کردند.

بنابر اطلاعات رسیده به خبرنگار «انتخاب»، اطرافیان احمدی نژاد سعی دارند که در این سفر، دیدارهایی بین او و مقامات فعلی ترکیه از جمله رجب اردوغان تنظیم کنند.

با این حال، برخی مسئولان ترکیه هنوز پاسخ مثبتی به این درخواست ها نداده اند.

به احترام مردم ترکیه، نمی نشینم

محمود احمدی نژاد که یکی از عروس هایش «ترکیه ای» است، اخیرا با شبکه ی TRT ترکیه مصاحبه ای انجام داد که نخستین گفتگوی او پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 محسوب می شود.

او در این مصاحبه در شرایطی که مصاحبه کننده از رئیس جمهور سابق ایران خواست که بنشیند، با بیان اینکه به خاطر احترام به مردم ترکیه حاضر به نشستن نیست، گفت: ترکیه ملتی بزرگ و بسیار باافتخار، خواهان آزادی و عدالت است و در راه این ارزشها اهل مبارزه و مجادله می‌باشد. ترک‌ها قرن‌ها پرچم‌دار اسلام بودند. معتقدم که ایران و ترکیه به عنوان دو قدرت بزرگ باید دست به دست یکدیگر بدهند.

محمود احمدی نژاد که از زمان پیروزی حسن روحانی در انتخابات و ترک کاخ ریاست جمهوری، ترجیح می داد سخنی نگوید و حضور برجسته ای در جامعه نداشته باشد، اخیرا تحرکاتی از خود نشان داده است.

وی اخیرا با حضور در چندین همایش و سالگرد به سخنرانی پرداخته و از دولت روحانی انتقاد کرده است.

رئیس جمهور سابق ایران همچنین به تازگی پایگاه اطلاع رسانی خود در فضای مجازی را به تازگی افتتاح کرد و نوید «آغاز بهار» را به طرفداران خود داد.


 اخبارسیاسی  -  انتخاب