اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رییسی: فضای مجازی باید مدیریت شود


دادستان کل کشور در حاشیه چهارمین همایش پدافند غیرعامل گفت: فضای مجازی یک امکان بسیار خوب برای سرعت دستیابی به اطلاعات است و باید از این امکان استفاده شود.

خبرگزاری ایسنا: دادستان کل کشور در حاشیه چهارمین همایش پدافند غیرعامل گفت: فضای مجازی یک امکان بسیار خوب برای سرعت دستیابی به اطلاعات است و باید از این امکان استفاده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رییسی گفت: در کشور ما بحث دولت الکترونیک و اینکه مردم از فضای مجازی برای تسریع در کارهای‌شان بهره ببرند در حال برنامه‌ریزی است، اما این فضا حتما باید مدیریت شود تا آسیب‌هایی وارد نکند.

رییسی ادامه داد: مدیریت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به نحوی که اخلاق و فضای روانی جامعه و حریم خصوصی افراد تهدید نشود، ضرورت دارد.

وی با اشاره به تشکیل شورای عالی فضای مجازی و کمیته‌های آن گفت: یکی از این کمیته‌ها کمیته بررسی مصادیق مجرمانه است. امروز ضرورت دارد متولی و مسئول این حوزه که اول خود وزارت ارتباطات و بعد شورای عالی فضای مجازی است اجازه ندهند با اخلاق و فکر جامعه بازی شود.

دادستان کل کشور تاکید کرد: حتما پخش تصاویر و صحنه‌های مجرمانه در فضای مجازی ممنوع است و وزارت ارتباطات باید این موضوع را دنبال کند و ما کوچکترین کوتاهی در این حوزه نخواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به تهدید نفوذ آمریکایی‌ها در کشور گفت: ملت از کم کاری‌های برخی مسئولین که بخواهد در حوزه نفوذ صورت بگیرد، نخواهند گذشت.


ویدیو مرتبط :
مدیریت فضای مجازی-دکتر میثاق3

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب چارچوب‌کلی مدیریت راهبردی فضای مجازی



اخبار, اخبار اجتماعی,فضای مجازی


 اخباراجتماعی - تصویب چارچوب‌کلی مدیریت راهبردی فضای مجازی

چارچوب کلی فرآیند مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور در جلسه روز شنبه شورای عالی فضای مجازی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، مورد بررسی قرار گرفت و با اجماع به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اقدامات دارای فوریت فضای مجازی کشور پیش از این در 27 موضوع کلان در مرکز ملی فضای مجازی و براساس اسناد بالا دستی تدوین شده و در این جلسه شورا از سوی اعضا مورد بحث قرار گرفت و در نهایت با اجماع اعضا، چارچوبی کلی برای نحوه تدوین برنامه ها، اهداف و متولیان اجرایی این 27 موضوع از قبیل نقاط تبادل ترافیک، ضد بدافزار، بازی های رایانه ای و آی پی مدیا به تصویب رسید.


اخبار اجتماعی - پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری