اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریزگردها خوزستان را فرا می‌گیرد


مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به علت وقوع بادهای شدید در خوزستان تا ساعات آینده ریزگردها سراسر خوزستان را فرا می‌گیرد.

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: به علت وقوع بادهای شدید در خوزستان تا ساعات آینده ریزگردها سراسر خوزستان را فرا می‌گیرد.

کوروش بهادری اظهار داشت: به علت وقوع بادهای شدید پیش‌بینی وقوع پدیده ریزگرد و گردوخاک را در ساعات آینده در سراسر خوزستان به ویژه منطقه شرقی استان را داریم.

وی افزود: همچنین پدیده گردوخاک در مناطق شمالی خوزستان نیز به علت بادهای قابل ملاحظه دور از انتظار نیست و شهرهای میدیه، بستان، ماهشهر و هندیجان از مهم‌ترین کاندیدهای این پدیده نامبارک است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با 41 درجه سانتی‌گراد و ایذه با 14 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شدند.

وی عنوان کرد: دمای اهواز نیز در گرمترین ساعت به 37درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات امروز به 22درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

بهادری اظهار داشت: دمای هم‌اکنون اهواز 37درجه سانتی‌گراد است.

وی افزود: سرعت باد در خوزستان در حال حاضر 30تا60 کیلومتر در ساعت گزارش شده و این بادها در ماکزیمم خود به 70کیلومتر در ساعت هم می‌رسد.


ویدیو مرتبط :
منشا ریزگردها و آلودگی هوا در خوزستان (زیرنویس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریزگردها خلیج فارس را فرا گرفتند


معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه ریزگردها خلیج فارس را فرا گرفته اند گفت: در حال حاضر به ازای هر متر مربع، 22 گرم رسوب ناشی از ریزگردها در خلیج فارس ته نشین می شود.

خبرگزاری مهر: معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه ریزگردها خلیج فارس را فرا گرفته اند گفت: در حال حاضر به ازای هر متر مربع، 22 گرم رسوب ناشی از ریزگردها در خلیج فارس ته نشین می شود.

عبدالرضا کرباسی  با بیان اینکه در حال حاضر  به ازای هر متر مربع 22 گرم رسوب ناشی از ریزگردها در خلیج فارس ته ‌نشین می‌ شود افزود:  البته در زمینه تاثیر ریزگردها بر روی اکوسیستم خلیج‌ فارس هنوز مطالعه ‌دقیقی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه آلودگی نفتی هنوز هم  مهمترین آلودگی خلیج فارس است اظهار داشت: سالانه 50 هزار کشتی وارد خلیج ‌فارس می‌ شوند که 17 هزار کشتی آن نفتکش هستند، از طرفی کشتی ‌هایی که در حال تردد به این حوزه هستند مرتبا در حال بارگیری و تخلیه بار هستند که این مسئله موجب آلودگی محیط دریا می شود و اکوسیستم دریا را تهدید می کند.

معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر همچنان  آلودگی خلیج ‌فارس کمتر از میزان استاندار است، گفت: آلودگی خلیج ‌فارس که ناشی از ورود آلاینده‌های نفتی و تخلیه آب کشتی ‌ها است، از میزان استاندار فراتر نمی‌رود.

به گفته کرباسی، آلودگی موجود در خلیج ‌فارس و رسوبات آن‌ها بر زندگی و زیستگاه ‌های آبزیان تاثیر منفی گذاشته و این مسئله زیستگاه‌ها را تهدید کرده و نسل گونه‌ها را کاهش داده است.

معاون دریایی سازمان محیط زیست با بیان اینکه افزایش جمعیت ساحل‌ نشین در اطراف خلیج ‌فارس و به تبع آن افزایش تولید فاضلاب انسانی بیش از گذشته ملموس شده است، گفت: البته آلودگی نفتی بزرگ ترین تهدید محیط زیست خلیج ‌فارس است بو علاوه بر تردد نفتکش ‌ها سایر منابع ایجاد آلودگی نفتی شامل پتروشیمی ‌ها و پالایشگاه‌ ها می ‌شود.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نیرو باید به تعهدات خود به منظور حفظ محیط زیست دریایی عمل کند، تصریح کرد: باید به اکوسیستم دریایی توجه کرد و وزارت نیرو باید به تعهدات خود در راستای حفظ محیط زیست دریا عمل کند و اگر اینگونه نشود اکوسیستم دریا در معرض خطر است.