اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریزش مرگبار آوار در محله نارمک تهران


سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ریزش مرگبار آوار بر سر سه کارگر در محله نارمک خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سید جلال ملکی در گفت‌وگویی، در این باره گفت: در ساعت 17:55 عصر روز گذشته یک مورد حادثه ریزش آوار به سامانه 125 اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان ایستگاه 17 و گروه نجات 10 و 12 را به محل حادثه واقع در میدان 68 نارمک اعزام کرد.

ملکی اضافه کرد: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد که کارگران حین تخریب یک ساختمان دو طبقه مسکونی بودند که ناگهان این حادثه رخ داده و تخریب سقف و دیواره‌های این ساختمان سبب محبوس شدن سه نفر از آنان در زیر آوار شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات آتش نشانان در محل حادثه اظهار کرد: عوامل آتش نشانی همزمان با ایمن سازی محل اقدامات خود برای خارج کردن این افراد را آغاز کرده و پس از مدتی نخستین کارگر که یک افغان بود را از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.

ملکی با بیان اینکه تنها بدن این کارگر تا نیمه بیرون از آوار مانده بود و دو کارگر دیگر تماما در زیر خروارها خاک محبوس شده بودند، گفت: اقدامات آتش نشانان برای نجات دو کارگر دیگر ادامه داشت که دقایقی بعد آنان موفق شدند یک کارگر 35 ساله ایرانی را زنده از زیر آوار خارج کنند و برای انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس تحویل دهند.

وی اضافه کرد: پس از مدتی آتش نشانان سومین کارگر را که یک جوان 24 ساله افغان بود از زیر آوار خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را تایید کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش نشانان در ساعت 20 به عملیات خود خاتمه دادند و علت حادثه از سوی کارشناسان در دست بررسی است.


ویدیو مرتبط :
فاجعه ریزش آوار در محل نازی آباد تهران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریزش مرگبار آوار در خیابان هنگام تهران


ریزش دیواره‌های یک محل گودبرداری شده در شهر پایتخت سبب مرگ کارگری 20 ساله شد.

خبرگزاری ایسنا: ریزش دیواره‌های یک محل گودبرداری شده در شهر پایتخت سبب مرگ کارگری 20 ساله شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: وجود یک مورد حادثه ریزش‌آوار به آدرس خیابان هنگام، نرسیده به خیابان فرجام، در ساعت 9:54 امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه به دنبال این حادثه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 17 و گروه نجات 12 به محل حادثه اعزام کرد افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که در ضلع‌غربی یک قطعه زمین گودبرداری شده به مساحت 220 متر مربع حادثه رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این زمین به عمق سه متر گودبرداری شده بود افزود: دو کارگر مشغول کار در این محل بودند که ناگهان به علت بی‌احتیاطی حین حفاری دیواره‌های محل بر سر آنان ریخته است.

ملکی با اشاره به قرار داشتن این قسمت از زمین در مجاورت پیاده‌رو افزود: بخش‌هایی از خاک سطح زیرپیاده رو نیز تخریب شده و بر سر این دو کارگر ریخته بود.

وی با بیان اینکه یکی از کارگران کاملا در زیرآوار محبوس شده و دیگری نیز تا سینه در زیرآوار مانده بود خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان عملیات خود را آغاز کرده و همزمان با ایمن‌سازی محل کارگری که تا نیمه‌بدن در زیرآوار محبوس شده را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این کارگر دارای 46 سال سن بود که دچار آسیب‌دیدگی سطحی شده بود.

ملکی با بیان اینکه تلاش آتش‌نشانان برای یافتن محل دقیق و نجات کارگر دوم ادامه داشت به ایسنا گفت: پس از مدتی عوامل آتش‌نشانی این کارگر را از زیرآوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را به علت خفگی و شدت جراحت وارده در همان دقایق اولیه اعلام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه گوبرداری انجام شده در این محل غیراصولی نبود خاطرنشان کرد: بی‌احتیاط کارگران علت وقوع این حادثه بود.

وی افزود: آتش‌نشانان در ساعت 11:15 پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.