اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریزش مرگبار آوار در خیابان هنگام تهران


ریزش دیواره‌های یک محل گودبرداری شده در شهر پایتخت سبب مرگ کارگری 20 ساله شد.

خبرگزاری ایسنا: ریزش دیواره‌های یک محل گودبرداری شده در شهر پایتخت سبب مرگ کارگری 20 ساله شد.

سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در این باره گفت: وجود یک مورد حادثه ریزش‌آوار به آدرس خیابان هنگام، نرسیده به خیابان فرجام، در ساعت 9:54 امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه به دنبال این حادثه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 17 و گروه نجات 12 به محل حادثه اعزام کرد افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که در ضلع‌غربی یک قطعه زمین گودبرداری شده به مساحت 220 متر مربع حادثه رخ داده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این زمین به عمق سه متر گودبرداری شده بود افزود: دو کارگر مشغول کار در این محل بودند که ناگهان به علت بی‌احتیاطی حین حفاری دیواره‌های محل بر سر آنان ریخته است.

ملکی با اشاره به قرار داشتن این قسمت از زمین در مجاورت پیاده‌رو افزود: بخش‌هایی از خاک سطح زیرپیاده رو نیز تخریب شده و بر سر این دو کارگر ریخته بود.

وی با بیان اینکه یکی از کارگران کاملا در زیرآوار محبوس شده و دیگری نیز تا سینه در زیرآوار مانده بود خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان عملیات خود را آغاز کرده و همزمان با ایمن‌سازی محل کارگری که تا نیمه‌بدن در زیرآوار محبوس شده را خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران این کارگر دارای 46 سال سن بود که دچار آسیب‌دیدگی سطحی شده بود.

ملکی با بیان اینکه تلاش آتش‌نشانان برای یافتن محل دقیق و نجات کارگر دوم ادامه داشت به ایسنا گفت: پس از مدتی عوامل آتش‌نشانی این کارگر را از زیرآوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند که آنان پس از بررسی علائم حیاتی مرگ وی را به علت خفگی و شدت جراحت وارده در همان دقایق اولیه اعلام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه گوبرداری انجام شده در این محل غیراصولی نبود خاطرنشان کرد: بی‌احتیاط کارگران علت وقوع این حادثه بود.

وی افزود: آتش‌نشانان در ساعت 11:15 پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود در این محل خاتمه دادند.


ویدیو مرتبط :
فاجعه ریزش آوار در محل نازی آباد تهران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات آوار مرگبار در خیابان سنایی تهران


سخنگوی سازمان آتش نشانی جزئیات ریزش مرگبار آوار در خیابان سنایی را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی سازمان آتش نشانی جزئیات ریزش مرگبار آوار در خیابان سنایی را تشریح کرد.

جلال ملکی اظهار داشت: ساعت هشت و 17 دقیقه صبح امروز حادثه ریزش آوار در خیابان کریمخان خیابان سنایی به سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. در ادامه آتش نشانان سه ایستگاه خود را به محل حادثه رساندند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد یک ساختمان سه طبقه به طور ناگهانی تخریب شده بود و دکل مخابراتی که بر روی پشت بام قرار داشت به پایین سقوط کرده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خاطرنشان کرد: در این ساختمان مرد 50 ساله ای شب ها استراحت می کرد که در زمان حادثه در طبقه اول حضور داشت. آتش نشانان بلافاصله عملیات خود را آغاز کرده و مرد 50 ساله را از زیر آوار خارج کردند که امدادگران اورژانس مرگ او را تایید کردند. همچنین دکل مخابراتی برش داده شد و آتش نشانان با ایمن سازی محل به ایستگاه های خود بازگشتند.

یکی از کارشناسان سازمان نظام مهندسی که در محل حادثه حضور داشت به خبرنگار مهر گفت: ساختمان سه طبقه بسیار قدیمی بود و احتمال می یابد نصب دکل بر روی پشت بام آن علت تخریب باشد.