اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریزش سنگین شاخص بورس تهران


بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز ریزش سنگینی را تجربه کرد و به کانال 74 هزار واحدی پرتاب شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران در معاملات امروز ریزش سنگینی را تجربه کرد و به کانال 74 هزار واحدی پرتاب شد.

افت قیمتی در بورس تهران نسبت به روز گذشته شدت گرفت و منجر به افت هزار و 143 واحدی شاخص و پرتاب آن به کانال 74 هزار و 543 واحد شد.

بورس تهران از ابتدای معاملات روند ریزشی در پیش گرفت و این روند را تا پایان معاملات ادامه داد به طوری که در معاملات امروز تمامی صنایع بورسی به صورت دسته جمعی در مسیری نزولی حرکت کردند.

این در حالی است که روند ریزشی شدید بورس در معاملات امروز و افت تمامی نمادهای بورسی فعالان بازار را شگفت زده کرد زیرا خبر جدیدی که منجر به ریزش شدید بورس شود منتشر نشد با این حال صف های فروش سنگین در بازار تشکیل شد و تمامی نمادها قرمز پوش شدند.

به این ترتیب روند نرولی بورس تهران در حالی شدت پیدا کرد که شاخص کل بورس تحت تأثیر روند منفی قیمت ها بیش از 1.5 درصد افت کرد و وارد کانال 74 هزار واحدی شد.

در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، تاپیکو، سرمایه گذاری غدیر، نفت و گاز پارسیان، مپنا، صندوق بازنشستگی، بانکهای پاسارگاد، ملت و صادرات به همراه ایران خودرو، مخابرات و سایپا تاثیر 203 تا 20 واحدی بر شاخص بورس گذاشتند.

همچنین در بازار امروز نماد نفت سپاهان پس از رشد چهار درصدی در روزهای گذشته، امروز در چهارمین روز معاملات خود نتوانست در سقف قیمت مجاز روزانه معامله شود و در نهایت با رشد بیش از دو درصدی به معاملات خود پایان داد.

در بازار امروز همچنین سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی، پالایشگاه بندرعباس و داروسازی روزدارو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و معادن بافق، نیروترانس و چادرملو بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در مجموع در بازار منفی امروز بیش از 2 میلیارد سهم به ارزش 960 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه تا سطح 358 هزار میلیارد تومان کاهش یافت.


ویدیو مرتبط :
علت ریزش سنگین بورس چیست؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

یک ریزش سنگین پاییزی دیگر برای بورس/ چرا شاخص بازار سرمایه نزولی شد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 

اخبار اقتصادی - یک ریزش سنگین پاییزی دیگر برای بورس/ چرا شاخص بازار سرمایه نزولی شد؟

در پایان زمان معاملات، شاخص بازار سرمایه 1055 واحد افت کرد و شاخص بورس با ورود به کانال 72 هزار واحد در عدد 72 هزار و 189 واحد ماندگار شد.

با انتشار خبر تمدید مذاکرات ایران و طرف‌های غربی، جهت شاخص‌های «بورس» و «قیمت دلار» به‌عنوان نماد بازار به طور کامل تغییر پیدا کرده است.

به گزارش خبرآنلاین از سه شنبه هفته گذشته که بازار سرمایه و ارز وارد فاز متفاوتی شده است ، نشانه‌ای ‌که حکایت از تغییر در متغیرهای بنیادی اقتصاد کشور شکل گرفته باشد مشاهده نمی شود.

با وجود اینکه به زعم بسیاری از فعالان اقتصادی تغییری در متغیرهای بنیادی اقتصادی ظرف یک هفته گذشته به وجود نیامده است اما بار دیگر در جریان معاملات روز یکشنبه، بورس اوراق بهادار تهران  یکی دیگر از سنگین ترین ریزش های پاییزی خود را تجربه کرد. بر این اساس شاخص بازار سرمایه  با افت بیش از 1000 واحدی به کانال 72 هزار واحد سقوط کرد.

ریزش سنگین پاییزی بازار سرمایه در شرایطی اتفاق افتاد که بنا به گفته فعالان بازار سرمایه این اتفاق از نخستین ساعات آغاز به کار معاملات روز یکشنبه قابل پیش بینی بود. آنان دلیل این پیش بینی خود را اینگونه مطرح می کندد که از دقایق ابتدایی معاملات روز یکشنبه صف‌های سنگین فروش شکل گرفت و قیمت تمامی سهام شرکتها به یکباره به رنگ قرمز درآمد. براساس صف‌های فروش سنگین شکل گرفته در تالار شیشه‌ای اکثر شرکت‌های خودرویی و بانکی همچون سرمایه‌گذاری رنا، سرمایه‌گذاری سایپا، سایپا ، ایران خودرو، زامیاد، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به همراه پارس خودرو و بانک ملت از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، بانک ملت، مپنا، بانک تجارت، صادرات، مخابرات، تاپیکو، ایران خودرو، توسعه معادن و فلزات به همراه بانک های پارسیان، پاسارگاد و اقتصاد نوین بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

گفتنی است بنا به گفته کارشناسان بازار سرمایه پس از آنکه انتظارات سهامداران از مذاکرات وین اتفاق نیفتاد و به دنبال آن کاهش قیمت نفت رقم خورد بسیاری از فعالان بورس ترجیح دادند روز های کم تحرک تری را از سر گذرانند. 

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار سرمایه

 اخبار اقتصادی - خبرآنلاین