اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریخت و پاش‌های عجیب برای تبلیغات نظام‌مهندسی



اخبار,اخبار اقتصادی,نظام‌مهندسی

انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی در حالی در برخی استان‌ها به تعویق افتاد که طبق گزارش‌های رسیده از برخی استان‌ها، کاندیداهای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی هزینه‌های گزافی را خرج تبلیغات می‌کنند که با توجه به حق نشست‌های نه چندان بالا، انگیزه‌های پنهان این مخارج هنگفت جای بررسی و تامل دارد.

سازمان نظام مهندسی، سازمانی غیرانتفاعی محسوب می‌شود اما برخی افراد خاص برای ورود به هیات مدیره این سازمان هزینه‌های تبلیغاتی سنگینی متحمل می‌شوند که ممکن است در آینده برای این سازمان مشکل‌ساز شود؛ چرا که این افراد قطعا در آینده به دنبال برگشت هزینه‌هایشان خواهند بود و می‌توانند سازمان را از مسیر اصلی خود منحرف کنند.

یک کارشناس مسکن در این خصوص بیان می‌کند: در بعضی شهرستان‌ها تبلیغات آن‌قدر گسترده و پرحجم انجام می‌شود که تعجب شهروندان را برانگیخته است.

 

باید پرسید این هزینه‌های میلیاردی با چه انگیزه‌هایی صورت می‌گیرد. این مساله باید توسط وزارت راه و شهرسازی بررسی و واکاوی شود.

محمد عدالت‌خواه افزود: انتخابات نظام مهندسی، صنفی است و نصب بنر نه تنها شایسته‌ی این سازمان نیست بلکه شبهه برانگیز است.

یک عضو اسبق هیات مدیره سازمان نظام مهندسی نیز در گفت‌وگو با ایسنا بیان می‌کند: برخی افراد غیرمرتبط با سازمان نظام مهندسی قصد دارند با فریب‌کاری و شیوه‌های مختلف در هیات مدیره نفوذ کنند. به همین دلیل بسیاری از مهندسان دلسوز که قصد کاندیداتوری نداشتند برای انتخابات ثبت نام کردند تا جلوی نفوذ افراد غیرمرتبط را بگیرند.

وی که خواست نامش فاش نشود هم‌چنین مدعی خرید رای در این سازمان شد و بیان کرد: فردی با من تماس گرفت و اظهار کرد که در روز رای‌گیری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی برای شما آژانس می‌فرستیم تا شما را به محل رای‌گیری ببرد، 50 هزار تومان هم به شما می‌دهیم به شرطی که به ما رای بدهید و از رای خود عکس بگیرید و به ما نشان دهید. البته احتمالا نمونه‌های دیگری هم از این دست وجود دارد که من اطلاعی ندارم.

انتخابات نظام مهندسی ساختمان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین انتخابات صنفی در کشور است که نتایج آن و عملکرد نظام مهندسی تاثیر بسزایی در سرنوشت صنعت ساخت و ساز کشور و به تبع آن اقتصاد دارد ولی بدون شک این اهمیت به میزانی نیست که هزینه‌های زیادی برای ورود به هیئت مدیره این سازمان در یک استان صرف شود.

برخی شهروندان یکی از شهرستان‌ها از نصب بنر و حجم تبلیغات برای ورود به هیات مدیره یک سازمان کوچک صنفی انتقاد می‌کنند. عده‌ای می‌گویند صرف این هزینه‌ها درست و منطقی نیست و عده‌ای دیگر نیز می‌گویند که صرف این هزینه‌ها و این تلاش برای ورود به هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ممکن است شائبه‌هایی برای مردم به وجود آورد که هدف کاندیداها برای ورود به عرصه صرفا خدمت به مردم نیست.

طبق ماده 73 آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اختیارات و وظایف هیأت مدیره این سازمان در 38 بند بیان شده که باید اعضای هیات مدیره در راستای این اختیارات عمل کنند اما برخی معتقدند که بعضی افراد هیات مدیره این سازمان از حدود اختیارات خود فراتر می‌روند و وعده‌های انتخاباتی که می‌دهند خارج از وظایفشان است.

اخبار اقتصادی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ریخت و پاش با پلاکارد و بنر و... / خرج های عجیب و غریب

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری



گزارش فرانس پرس از "ریخت و پاش" ثروتمندان در ایران و خرید خودروهای 360 هزار دلاری

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم 20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرانس پرس نوشت: با وجود تحریمات، ثروتمندان ایرانی به خودرهای لوکس روی آورده و حاضر به پرداخت مبالغی به مانند 360 هزار دلار بابت این اتومبیل ها هستند.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، یک فروشنده ماشین به خبرنگار فرانس پرس گفت: خریداران قبل از تحویل خودور تمام پول را پرداخت می کنند که در کل 2 یا 3 برابر قیمت اصلی آن است.

بر اساس گزارش یکی از روزنامه های ایران، در سال گذشته، 563 مدل مختلف "پورش" در ایران به فروش رفت که ارزشی بالغ بر 50 میلیون دلار دارد.

به نوشته ی فرانس پرس، هدف پورش فروش 800 خودرو در سال جدید ایرانی است.  "مازراتی" هم به دنبال افتتاح نمایشگاه فروش خودرو در هفته های آینده است. "مازراتی" و "پورش" به دنبال شکست بنز و بی ام دبلیو در ایران هستند.

ریخت و پاش این قشر ثروتمند از ایرانیان با نحوه زندگی مردم عادی ایران در تضاد است. آنها با تورم  20 درصد و نرخ بیکاری 12 تا 25 درصد مواجه هستند.

 

 ,اثروتمندان در ایران,ریخت و پاش ثروتمندان در ایران,اخبار,اخبار اجتماعی

 

در حالی که ثروتمندان مبالغی مانند 110 هزار دلار(مانند پورش باکستر) تا 360 هزار دلار(مانند پورش پانامرا توربو یا مازراتی گرن توریزمو) به راحتی برای خرید یک خودور می پردازند، برخی دیگر از ایرانیان با حقوق 700 دلار در ماه به زندگی خود ادامه می دهند.

بازار خودرو ایران به شدت در مقابل واردات محافظت می شود و تنها 40 هزار خودور در سال گذشته به ایران وارد شد.

هم اکنون، ارزیابی می شود که 14 میلیون خودرو در جاده های ایران حضور داشته باشد./انتخاب