اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریبری: حس می کنم آلمانی ام، نه فرانسوی


اینجا وقتی در مونیخ هستم همیشه از خودم می پرسم من آلمانی هستم یا فرانسوی؟ اینجا حس می کنم یک آلمانی هستم و همینجا هم به دنیا آمده ام

تماشا: فرانک ریبری نزد تماشاگران فرانسوی بازیکن محبوبی نیست؛ ستاره تیم بایرن مونیخ که در این فصل 12 گل زده و 12 پاس گل هم برای تیمش داده همواره به این متهم است که آن طور که برای تیم بایرن مونیخ بازی می کند برای تیم ملی فرانسه بازی نمی کند.

او حتی در این فصل به همراه بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا به مارسی سفر کرد ولی در عین ناباوری از ابتدا تا انتهای دیدار توسط تماشاگران هو شد تا همان نیمچه ارتباطی هم که با تماشاگران فرانسوی داشت از بین برود.



ریبری که در جام جهانی هم بعد از عملکرد ضعیف تیم ملی فرانسه هو شده بود در گفت و گو با «کیکر» صحبت هایی کرد که خشم فرانسوی ها را برانگیخت: «در فرانسه شرایط برای من و فوتبالم مهیا نیست؛ من هنوز به آنجا نرسیده زیر تیغ انتقاد هستم. من قبلا بابت اتفاقاتی که افتاده و انتقاداتی که نسبت به من شده عذرخواهی کرده بودم ولی وقتی به آنجا برگشتم دیدم واقعا چیزی تغییر نکرده است. اینجا وقتی در مونیخ هستم همیشه از خودم می پرسم من آلمانی هستم یا فرانسوی؟ اینجا حس می کنم یک آلمانی هستم و همینجا هم به دنیا آمده ام».

به گزارش «کرونوفوت» تماشاگران فرانسوی حالا بی صبرانه منتظرند تا دوباره فرانک را ببینند و با او تسویه حساب کنند. «صورت زخمی» در ادامه این گفت و گو به دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا اشاره می کند که قرار است روز شنبه برگزار شود و بایرن مونیخ باید در آلیانس آرنا به مصاف تیم چلسی برود: «این دیدار بدون تردید مهم ترین دیدار دوران حرفه ای من است».

ریبری که در سال 2010 در فینال برابر اینتر به علت محرومیت حضور نداشت حالا امیدوار است که این بار تیمش بهتر کار کند و قهرمان شود: «تیم ما نسبت به سال 2010 بهتر شده است. البته ما حالا فشار و استرس کمتری هم حس می کنیم و از همه مهم تر اینکه از بازی فوتبال لذت می بریم».

ریبری در ادامه فراموش نمی کند تا از توپ هاینکس مربی تیمش هم تعریف کند: «مربی جو خوبی در تیم به وجود آورده و حالا همه بازیکنان تیم به توانایی های او ایمان دارند». بایرن مونیخ در این فصل هم بوندس لیگا را به تیم دورتموند داد و هم قهرمانی در جام حذفی.

البته این موارد باعث نشده تا فرانک به فکر خداحافظی از تیم بایرن مونیخ باشد: «در این تیم احساس خوبی دارم؛ قراردادم با بایرن مونیخ تا سال 2015 است و فکر می کنم در همین تیم هم از فوتبال خداحافظی کنم. من از اینکه اینجا هستم خیلی خوشحالم».


ویدیو مرتبط :
فیلم بازکن فرانسوی فرانک ریبری در دوربین مخفی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حس خاطره انگیز ایرانیان به این دو خودروی فرانسوی/عکس



  ژیان و پژو404 سالیان طولانی مهمان خیابانهای شهرهای ایران بوده و مدتی است که به خاطره ها سپرده شده است.

اخبار,اخبارگوناگون,خودروهای  قدیمی

 

اخبار  گوناگون  - عصرایران