اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریاضی مغز را به درد می‌آورد!


به دنبال حل کردن مسأله های ریاضی فشاری به مغز می‌آید که شبیه زمانی است که ما در جسم خود احساس دردی می‌کنیم.

 باشگاه خبرنگاران: به دنبال حل کردن مسأله های ریاضی فشاری به مغز می‌آید که شبیه زمانی است که ما در جسم خود احساس دردی می‌کنیم.

به گزارش سانیس نیوز، دانشمندان از دانشگاه شیکاگو با استفاده از اسکن های مغزی دریافتند که موقع حل کردن مسائل بسیار سخت ریاضی در منطقه ای از مغز دردی به وجود می‌آید که مغز آن را تحمل می‌کند.

دانشمندان با کمال تعجب دریافتند فقط قسمتی از مغز که "‌مغز فعال"‌ نام دارد تنها با روبه رو شدن با مسئله های ریاضی به کار می‌افتد و دانشمندان دریافتند ریاضی و مسئله های ریاضی دردناک نیست بلکه پیش بینی ریاضی دردناک است و منجر به اقدامات شیمیایی پیچیده ای در مغز می‌شود.

بررسی ها نشان می‌دهد؛ ما در ساعت های اولیه کار بار ریاضی متوجه درد در مغز نمی‌‌شویم ولی بعد از چند ساعت متوجه می‌شویم سرمان درد می‌کند و احتیاج به استراحت داریم.

ریاضی و مواجه شدن با ریاضی اضطراب در فرد را ناخود آگاه افزایش می‌دهد که خود مغز آن را به جسم ما ارسال می‌کند نمی‌‌شوند.

نتایج نشان می‌دهند؛ دانش آموزان برای حل تکلیف ریاضی خود در مرحله ی اول باید اضطراب را از خود دور کنند و علاقه ی خود را به آن درس نشان دهند و با کتاب ریاضی های خود و دوستانه گفتگو کنند و معتقدند برای شرکت در آزمون های ریاضی افراد باید اظطراب ها و ترس های خود را از قبل در کاغذ نوشته و آن ها را با گفتگو با خود از بین ببرند و با دنبال کردن این راهکارها می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
چگونه مغز به درد پاسخ می دهد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درد مزمن چگونه انگیزه را در مغز انسان می‌کشد؟



اخبار ,اخبار علمی ,تاثیر درد مزمن بر کاهش انگیزه

 

اخبار علمی - پژوهشگران پاسخ دادند
درد مزمن چگونه انگیزه را در مغز انسان می‌کشد؟

تحقیقات پژوهشگران حاکیست: درد مزمن در کاهش انگیزه تاثیر دارد.

محققان دانشگاه استنفورد دریافتند درد مزمن، مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


نیل شوارتز از دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا با اشاره به یافته‌های حاصل از تحقیق انجام شده در این زمینه اظهار کرد: افراد مبتلا به درد مزمن احساس خستگی، افسردگی و کاهش انگیزه دارند.

محققان این بررسی را بر روی موش انجام دادند و به نتایجی دست یافتند.

در این تحقیق، درد کاهش انگیزه را برای موش در پی داشت و حتی مسکن‌ها به منظور بهبود عملکرد کاربردی نداشتند.

یک ماده شیمیایی به نام galanin مسؤول ارتباط بین تغییرات در مدارهای مغز و سطح کاهش انگیزه است.

پژوهشگران همچنین دریافتند برخی از سلول‌های عصبی در هسته اکومبنس (منطقه‌ای از مغز که در ارتباط با درد و انگیزه است) به درستی پاسخ نمی‌دهند.

این پژوهش در مجله Science منتشر شده است. 

اخبار علمی - ایسنا