اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریاست دانشجو بر دانشگاه آزاد رسمی شد


در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منظور بررسی تأیید ریاست دانشگاه آزاد و در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، فرهاد دانشجو با رأی اکثریت اعضای این شورا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد.

فرهاد دانشجو رسما به عنوان دومین رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منظور بررسی تأیید ریاست دانشگاه آزاد و در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، فرهاد دانشجو با رأی اکثریت اعضای این شورا به عنوان رئیس دانشگاه آزاد انتخاب شد.

پس از آنکه عصر چهارشنبه گذشته (۲۱ دی ماه) دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد در محل دفتر این هیات امنا تشکیل شد، روایات مختلفی از جلسه مطرح شد که برخی خبر از انتخاب فرهاد دانشجو با اکثریت آرا، به عنوان گزینه پیشنهادی هیات امنا برای ریاست دانشگاه آزاد می‌داد و در سمت دیگر، رئیس پیشین مجموعه قرار داشت که هرگونه رای گیری را منکر شده و اعلام کرده بود که هیات امنا به جمع بندی نرسیدند.

این در حالی بود که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در جلسه حضور داشت و روند انتخاب رئیس دانشگاه آزاد به این صورت است که گزینه انتخاب شده توسط هیات امنای این دانشگاه، جهت تایید نهایی می‌بایست به این شورا معرفی شود.

 اینجا بود که چشم‌ها به جلسه شورایی دوخته شده بود که در راس آن، رئیس جمهور قرار دارد.

به این ترتیب، تشکیل جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار وزیر علوم - که یکی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد هم هست- قرار گرفت و این شورا به ریاست رئیس جمهور تشکیل گردید که طی آن، ریاست فرهاد دانشجو با اکثریت آرای اعضا به عنوان رئیس چهار سال آینده دانشگاه آزاد نهایی شد.

این در حالی است که فرهاد دانشجو، در فاصله زمانی سپری شده بین دومین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد تا جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از تغییراتی در روند دانشگاه آزاد خبر داد و علاوه بر اینکه از ایجاد «بانک دانشگاه آزاد» سخن گفت، وعده داد که بدین وسیله، شهریه‌های دانشجویان را کاهش خواهد داد. تغییراتی که احتمالا با رسمیت یافتن ریاست وی، به زودی آغاز خواهد شد.


منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
ماجرای تغییر ریاست دانشگاه آزاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریاست 2 نماینده مجلس در دانشگاه آزاد/ فرهاد دانشجو: تناقضی دیده نمی‌شود



ریاست 2 نماینده مجلس در دانشگاه آزاد/ فرهاد دانشجو: تناقضی دیده نمی‌شود

 

روسای 2 منطقه دانشگاه آزاد هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی هستند و همزمان با مسئولیت خود در دانشگاه آزاد در کسوت رئیس مرکز پژوهشها و در هیأت رئیسه مجلس نیز فعالیت می کنند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای 2 شغله و چند سمت داشتن این بار به دانشگاه آزاد رسیده است به طوریکه از میان انتصابات جدیدی که در این دانشگاه برای روسای مناطق صورت گرفت چند تن در سمتهای دیگری به جز سمت جدید مشغول فعالیت بودند.

 

دکتر حسین سرورالدین یکی از انتصابات جدید دانشگاه آزاد بود که وقتی به ریاست منطقه 17 این دانشگاه منصوب شد،‌ رئیس سازمان سنجش آموزش بود. وی پس از گذشت چند ماه از انتصاب، از سمت خود در ریاست سازمان سنجش استعفا داد که وزیر علوم نیز با استعفای وی موافقت کرد. البته وی پیش از این نیز در سمت ریاست منطقه 13 دانشگاه آزاد مشغول فعالیت بود.

 

همچنین پس از کسب رای کاظم جلالی در کسوت نمایندگی مجلس نهم شورای اسلامی،‌ وی مدتی بعد با حکم فرهاد دانشجو به عنوان رئیس منطقه 10 دانشگاه آزاد اسلامی نیز منصوب و روز گذشته به جای احمد توکلی،‌ رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شد.

از سوی دیگر علیرضا منادی سفیدان - عضو هیأت رئیسه کنونی مجلس پیش از انتصاب در این سمت، در حکمی دیگر از سوی فرهاد دانشجو به عنوان رئیس منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد.

 

این دو نماینده مجلس همچنین عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد هستند که همزمان در مجلس و دانشگاه آزاد هر کدام دو حکم ریاست دارند.

فرهاد دانشجو- رئیس دانشگاه آزاد در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که آیا ریاست این افراد در دو منطقه دانشگاه آزاد با فعالیتشان در منصب نمایندگی مجلس و پیرو آن عضو هیأت رئیسه و رئیس مرکز پژوهشهای مجلس بودن منافاتی دارد یا خیر، گفت: این مورد هیچ منافاتی با ریاست این دو نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در دو منطقه دانشگاه آزاد ندارد.

 

وی در ادامه تصریح کرد که حضور فیزیکی روسا در مناطق بدین معناست که باید در محل تحت ریاست خود هفته ای یک یا دوبار حضور داشته باشند. کاظم جلالی که خود نماینده منطقه شاهرود و سمنان است به سمت ریاست منطقه 10 که این دو شهر را شامل می شود منصوب شده و گاهی اوقات لازم است برای سرکشی به منطقه ای که از آن رای گرفته سر بزند که البته این سرکشی شامل منطقه 10 نیز می شود.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: کار رئیس منطقه نظارت و ارزیابی است و به امور اجرایی نمی پردازد.

 

دانشجو خاطرنشان کرد: این نمایندگان مجلس که به سمت ریاست مناطق دانشگاه آزاد منصوب شده اند، پیش از این نیز در بدنه دانشگاه آزاد فعالیت می کرده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه آزاد تاکید کرد که دو شغله بودن این افراد تناقضی ندارد.

همچنین حجت السلام علیرضا سلیمی - نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر اعلام کرد که دو شغله بودن این دو نماینده مشکلی ندارد اما به هر حال از قدیم گفته اند که نمی شود با یک دست دو هندوانه بلند کرد..../مهر