اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ریابکوف: امکان توافق ایران و 1+5 وجود دارد


مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد: فرصت کافی برای عقد موافقت نامه سیاسی میان ایران و گروه 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران وجود دارد.

خبرگزاری ایرنا: مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه اعلام کرد: فرصت کافی برای عقد موافقت نامه سیاسی میان ایران و گروه 1+5 در مورد برنامه هسته ای ایران وجود دارد.

ریابکوف گفت: فرصت باقی مانده تا ماه مارس باید برای تنظیم موافقت نامه سیاسی در مورد پرونده هسته ای ایران توسط گروه 1+5 و ایران کافی باشد.

مقام روس افزود: بیش از یک و نیم ماه فرصت باقی مانده و به نظر من این مدت برای دستیابی به موافقت نامه سیاسی کفایت کند.

ریابکوف گفت: برای این منظور باید اراده سیاسی نشان داده و در مورد ارزیابی آنچه که قابل دستیابی است یا خیالپردازی می باشد باید واقعگرایانه رفتار کرد.

وی ادامه داد:هر توافقنامه ای به ویژه اگر مانند موافقت نامه سیاسی در مورد پرونده هسته ای ایران پیچیده باشد نیاز به انعطاف از دو طرف و موازنه منافع دارد.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت: هدف اصلی این مذاکرات (هسته ای) رهایی منطقه و جهان از تهدید مربوط به مشکلات جدید است.

ریابکوف گفت: اگر این هدف را با مسایلی که در میز مذاکرات قرار دارد مقایسه کنیم درمی یابیم که تا ماه مارس می توان در مورد موافقت نامه سیاسی در مورد برنامه هسته ای به توافق رسید.زمانی هم که از پایان ماه مارس تا ماه ژوئن باقی مانده است برای توافق در مورد اسناد فنی مربوط به برنامه هسته ای ایران کفایت می کند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه پیش تر گفته بود که ایران و گروه 1+5 تا پایان ماه مارس (نیمه اول فروردین ماه) موافقت نامه سیاسی را امضا می کنند.

مقام ارشد روس خاطرنشان کرد: پیشرفت حاصل خواهد شد زیرا تمام شرکت کنندگان در مذاکرات اهمیت مساله را درک می کنند.

وی همچنین گفت که اراده سیاسی برای دستیابی به توافق در مورد موضوع هسته ای ایران حفظ شده است.


ویدیو مرتبط :
گزیده هایی از سخنان اوباما درباره امکان توافق با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ریابکوف: امکان توافق در مذاکرات هسته ای با ایران تا 30 ژوئن وجود دارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی , توافق هسته ای ایران

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مطمئن است قدرت های بزرگ و ایران می توانند تا ضرب الاجل 30 ژوئن به توافق نهایی برسند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه افزود: حصول توافق تا ضرب الاجل 30 ژوئن امکان پذیر است.

این اظهارنظر مقام روسی در حالی مطرح شده است که مذاکرات نمایندگان ایران و گروه 1+5 برای رسیدن به توافق جامع همچنان ادامه دارد.

پیشتر یک روزنامه رسمی روسیه در مقاله ای با بیان اینکه امید برای دستیابی به توافق جامع هسته ای میان ایران و گروه 1+5 تا ضرب الاجل 30ژوئن افزایش یافته است، نوشت: درباره ساز و کار لغو تحریم ها علیه ایران، توافق کلی به دست آمده است.

روزنامه «راسیسکایا گازتا» ارگان دولت روسیه روز یکشنبه در سرمقاله خود نوشت: مذاکرات 6 میانجی بین المللی و ایران برای تنظیم متن توافق جامع و حل مسایل مربوط به پرونده هسته ای ادامه دارد و سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه به نمایندگی از این کشور در مذاکرات شرکت دارد.

در این گزارش آمده است: بر اساس ارزیابی ریابکوف، مذاکرات در سطح مدیران سیاسی وزارت خارجه ایران و گروه 1+5 بیش از میزان پیش بینی شده، با موفقیت برگزار شد.

 

اخبار سیاست خارجی - ایرنا