اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رگبار و رعد و برق نیمی از كشور را فرا می‌گیرد



اخبار,اخبار اجتماعی ,بارش باران

 

اخبار اجتماعی - رگبار و رعد و برق نیمی از كشور را فرا می‌گیرد

یك پژوهشگر هواشناسی از بارش های رگباری همراه با آذرخش طی ساعت های آینده در نیمی از كشور خبر داد.

احسان مرادی در گفتگو با مهر، در این باره اظهار داشت: بهار امسال در برخی مناطق كشور، بخصوص در شمال غرب و برخی مناطق شمالی كشور پربارش بوده است. از امروز با عمیق تر شدن امواج ناپایدار، بارش های موقتی بهاری نیمی از كشور را فرا می گیرد.
 
وی درباره مناطق تحت پوشش بارش افزود: از بعدازظهر امروز با مهیا شدن شرایط بارشی در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه های البرز، تهران، دامنه های مركزی زاگرس و ارتفاعهای آن، مناطقی از مركز، مناطقی از شمال شرق و مناطقی از جنوب شرق، رشد ابر، رگبارهای موقتی، آذرخش و وزش باد شدید یا ریزش تگرگ را انتظار داریم.
 
این پژوهشگر درباره ادامه فعالیت امواج ناپایدار گفت: فردا بعدازظهر تا شب نیز بارشها در مناطق یاد شده كمابیش ادامه دارد و مناطقی از شرق را هم فرا می گیرد، حتی می شود گفت در شمال آذربایجان های شرقی و غربی بار دیگر شاهد رخداد سیلاب خواهیم بود كه لازم است مردم و مسوولان آمادگی های لازم را داشته باشند. روز سه شنبه همچنان در شمال آذربایجان ها و همچنین در دامنه های شرقی رشته كوه البرز، مناطقی مانند شمال استان سمنان و جنوب استان گلستان احتمال رخداد سیلاب وجود دارد.
 
مرادی در آخر اضافه كرد: بارش های بهاری در شمال غرب و سواحل دریای خزر تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و هموطنان در استان های واقع در این مناطق، بخصوص در آذربایجانهای شرقی، غربی، سمنان و گلستان باید برای حوادث احتمالی آماده باشند.

اخبار اجتماعی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
اصابت رعد و برق به تیر چراغ برق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رگبار و رعد و برق کشور را فرا می‌گیرد



اخبار ,اخبار اجتماعی ,رگبار و رعد و برق در کشور

 

اخبار اجتماعی - رگبار و رعد و برق کشور را فرا می‌گیرد

در روز دوشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری در بعداز ظهر با افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 21 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از رگبار و رعد و برق و وزش باد در کشور خبر داد.

مهندس احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در روز یکشنبه برای غالب نقاط کشور به جز شمال شرق و شرق و دوشنبه در شمال غرب، ارتفاعات البرز، نواحی مرکزی، برخی مناطق جنوب و جنوب شرق در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری در بعداز ظهر افزایش ابر گاهی با وزش باد در ارتفاعات رگبار و رعد و برق خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز دوشنبه نیز آسمان تهران کمی ابری در بعداز ظهر با افزایش ابر و در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز به 21 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
اخبار اجتماعی - ایسنا