اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رگبار و باران در نقاط مختلف کشور


مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور رگبار باران را برای برخی نقاط کشور پیش بینی کرد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور رگبار باران را برای برخی نقاط کشور پیش بینی کرد.

احد وظیفه افزود: براساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در برخی نقاط شمال غرب، ارتفاعات مرکزی البرز، ارتفاعات زاگرس دراستان‌های کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال وبختیاری و خوزستان وهمچنین دربرخی مناطق استانهای هرمزگان، فارس و ارتفاعات بوشهر درساعت بعدازظهر تا اوایل شب ابرناکی، رگبار موقتی باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می شود که بارش‌ها از عصر امروز در جنوب وغرب فارس، شرق هرمزگان، شمال بوشهر، برخی مناطق آذربایجان غربی وآذربایجان شرقی شدید خواهد بود.

به گفته وی، طی دو روز آینده در شمال استان سیستان و بلوچستان نیز باد و گرد وخاک رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: براین اساس، آسمان تهران در روز پنج‌شنبه کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و در ارتفاعات نیز بارش پراکنده یا رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 23و 34 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز جمعه نیز آسمان پایتخت کمی ابری دربعدازظهر افزایش ابر گاهی وزش باد و در ارتفاعات بارش پراکنده یا رعدوبرق پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز 24 و 35 درجه سانتیگراد خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
رگبار باران و رعد برق در بخش‌هایی از کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رگبار باران و رعد و برق در کشور



اخبار ,اخبار اجتماعی ,رگبار باران و رعد و برق

 

اخبار اجتماعی - رگبار باران و رعد و برق در کشور

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: در روز شنبه در نیمه غربی کشور افزایش ابر و بارش باران و در برخی مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا افزود: تحلیل نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی سه روز آینده در شمال غرب، غرب و دامنه‌های زاگرس در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدو برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

این وضعیت در روز شنبه در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام،‌زنجان، همدان،مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و در روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد مشاهده می‌شود.

 

همچنین استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، شمال فارس، ایلام، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان نیز در روز دو شنبه شاهد این وضعیت خواهند بود.

وی با بیان این‌که از میزان بارش از اوایل شب به تدریج در این مناطق کاسته می‌شود، افزود: کماکان در شب بارش‌های پراکنده در ارتفاعات زاگرس انتظار می‌رود. همچنین در روز‌های یکشنبه و دوشنبه در جنوب شرق نیز در ساعات بعداز ظهر رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: در روز یکشنبه و دوشنبه از اواسط روز در دامنه و ارتفاعات زاگرس و جنوب کشور ابرناکی افزایش یافته و رگبار باران و در برخی مناطق رعد و برق می‌دهد این شرایط تا اوایل شب ادامه می‌یابد و سپس از میزان آن کاسته می‌شود.

به گفته وی، طی سه روز آینده در جنوب استان خراسان جنوبی و شمال استان سیستان و بلوچستان به ویژه در منطقه زابل به سبب وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در ساعات روز احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی وجود دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور به وضع هوای تهران اشاره کرد و به ایسنا گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه کمی ابری در بعداز ظهر رشد ابر در ارتفاعات و بارش پراکنده خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این روز به 22 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین در روز دوشنبه آسمان پایتخت صاف گاهی افزایش ابر پیش‌بینی شده است که حداقل و حداکثر دما در این روز نیز 23 و 31 درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود.
اخبار اجتماعی - ایسنا