اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رگبار باران، رعد و برق همراه با وزش باد



 اخباراجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی,هواشناسی

براساس آخرین داده های هواشناسی، طی سه روز آینده بویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید موقت در برخی از نقاط كشور پیش بینی می شود. بود.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی نقشه های پیش یابی و داده های هواشناسی بیانگر استقرار موج تراز میانی جو بر روی كشور در دو روز آینده و تضعیف آن در روز جمعه می باشد بر این اساس طی سه روز آینده بویژه درساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناكی، رگبار باران، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق كشور پیش بینی می شود.
 
در روز پنج شنبه شاهد بیشینه فعالیت این موج در نوار شمالی كشور خواهیم بود كه دامنه این ناپایداریها بخشهایی از مركز و شرق كشور را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. طی دو روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و بخشهایی از دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

همچنین طی این مدت در برخی نقاط شرق و جنوب شرق كشور در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب وزش باد شدید با گردوخاك همراه بوده و كاهش دید افقی و كیفیت هوا را در پی خواهد داشت.

 لازم به ذكر است كه طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی دربخشهای از جنوب غرب و جنوب كشور وقوع پدیده گرد و خاك پیش بینی می شود.

بیشینه و کمینه هوا در تهران به ترتیب 30 و  19 می باشد.

***بارش باران در بخش های شمالی
مرتضی ضرابی کارشناس سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت هوای کشور گفت: درمناطقی از کشور به ویژه نوار شمالی کشور رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت. انتظار می رود  در بعد از ظهر امروز در نوار شمالی کشور و مناطقی از استان آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، استانهای ساحلی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی،  خراسان رضوی، بخشهای از دامنه های جنوبی البرز مانند زنجان و قزوین شرایط برای بارش باران و رگبار و رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی مهیاست.

وی افزود: عمده بارشهای که می تواند موجب سیلاب شود درشمال شرق و نیمه شرقی استان خراسان شمالی، بجنورد، شیروان و در خراسان رضوی بیشتر در بخشهای شمالی شرایط بارش باران و احتمال آبگرفتگی را دارد.

ضرابی اظهارداشت: پدیده قابل توجه در جنوب غرب کشور وزش باد هست که می تواند باعث کاهش کیفیت هوا  در استانهای بوشهر، خوزستان، ایلام شود. سرعت وزش باد امروز نسبت به دیروز بر روی خلیج فارس نصف خواهد بود. افزیش سرعت باد می تواند بخشهای غربی دریای عمان را مواج و متلاطم کند.

وی گفت: در روز جاری و در روز آینده افزایش دما نخواهیم داشت و امروز و فردا شرایط مساعدی برای محلول پاشی و سم پاشی فراهم نخواهدنبود.
 


ویدیو مرتبط :
رعد و برق و باران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کشور میزبان رگبار و رعد و برق و وزش باد



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد طی سه روز آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، در بعد از ظهر و اوایل شب طی این سه روز در سواحل شرقی ومرکزی دریای خزر، ارتفاعات شرقی البرز و شرق ابرناکی، رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: در شمال شرق، شمال غرب وارتفاعات جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، بارش پراکنده گاهی با رعد وبرق و وزش باد رخ خواهد داد. در همین مدت در جنوب غرب، سواحل خلیج فارس ودریای عمان، دامنه های البرز شرقی، شمال شرق وشرق کشور وزش باد و در برخی نقاط باد و گرد وخاک پیش بینی می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز سه شنبه باد و گرد وخاک در جنوب شرق کشور تشدید می شود، افزود: از اواخر وقت امروز یکشنبه و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه، خلیج فارس و روز سه شنبه، تنگه هرمز به سبب وزش باد نسبتا شدید، مواج خواهد بود.

وظیفه درباره هوای استان تهران در روزهای آینده نیز گفت: هوای استان تهران در روز یکشنبه(سوم خردادماه) کمی ابری و دربعدازظهر هم افزایش ابر در پاره‌ای نقاط،گرد و خاک و اوایل شب بارش پراکنده در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز 31 و 21 درجه سانتیگراد خواهد بود. هوای این استان در روز دوشنبه(چهارم خردادماه) هم کمی ابری، در بعد از ظهر افزایش ابر در پاره‌ای نقاط،باد و گرد و خاک و در ارتفاعات بارش پراکنده گاهی رعد و برق، پیش‌بینی می‌شود. بیشترین دمای این روز نیز 32 و کمترین آن 21 درجه سانتیگراد است.

اخبار اجتماعی - ایسنا