اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکورد مصرف بنزین در ایران شکسته شد


مجموع بنزین مصرف شده در بازه زمانی 28 اسفند 92 لغایت هشتم فروردین امسال به 824 میلیون لیتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

خبرگزاری فارس: مجموع بنزین مصرف شده در بازه زمانی 28 اسفند 92 لغایت هشتم فروردین امسال به  824 میلیون لیتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار درصد رشد داشته است.

بالاترین میزان مصرف در این 10 روز مربوط به 29 اسفند ماه است که 98.9 میلیون لیتر مصرف شده و میانگین مصرف  بنزین کشور نیز در همین مدت 82.4 میلیون لیتر در روز بوده است.

تعداد خودروهایی که در این ایام با مراجعه به جایگاه‌ها، سوخت‌گیری کرده‌اند (در بازه زمانی 28 اسفند 92 لغایت 8 فروردین) بیش از 40 میلیون و 630 هزار دستگاه بوده است.


ویدیو مرتبط :
شکسته شدن رکورد مصرف بنزین و احتمال افزایش قیمت آن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد مصرف بنزین شکسته شد



اخبار,اخبار اقتصادی ,بنزین

اخبار اقتصادی - نیم میلیارد لیتر بنزین در نوروز دود شد

از 28 اسفند ماه سال گذشته تا چهارم فروردین ماه بیش از نیم میلیارد لیتر بنزین در کشور دود شد تا همزمان با فرا رسیدن ایام نوروز رکورد جدیدی در مصرف بنزین ایران به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، ذخیره بنزین 400 تومانی کارت های هومشند سوخت در روزهای پایانی سال گذشته با افزایشی حدود دو برابری به یک میلیارد و 600 میلیون لیتر رسیده بود که با واریز سهمیه بنزین فروردین این موجودی به مرز دو میلیارد لیتر رسید.

از این رو با تثبیت قیمت بنزین تا پایان فروردین ماه سال جاری، متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی هم بار دیگر در کشور رکورد زد.

آمارهای رسمی منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران حاکی از آن است که مصرف بنزین در روزهای پایانی اسفند سال گذشته بار دیگر به مرز 100 میلیون لیتر رسیده به طوری که در 28 و 29 اسفند ماه سال 1392 روزانه بیش از 98 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

بر این اساس متوسط مصرف بنزین کشور در دو روز پایانی سال 92 در مقایسه با سال 1391 از رشدی حدود 15 درصدی برخوردار بوده است که پیش بینی می شود در روزهای پایانی نوروز به ویژه 112 تا 14 فروردین ماه امسال رکوردهای جدیدی در مصرف بنزین کشور به ثبت برسد.

از سوی دیگر با توجه به اینکه میانگین مصرف روزانه بنزین در سال گذشته از مرز 70 میلیون لیتر عبور نکرده، آمارها نشان می دهد مصرف روزهای 28 و 29 اسفند ماه (1392) به ترتیب 98.8 و 98.5 میلیون لیتر بوده است و با احتساب 98.2 میلیون لیتر در روز 12 اسفندماه 1392، حجم عظیم سوخت رسانی در روزهای یاد شده را که با افزایش 30 میلیون لیتری همراه است می رساند.

تعداد خودروهایی که در این ایام با مراجعه به جایگاه‌ها، سوخت گیری کرده اند به طور میانگین روزانه بیش از سه میلیون و 900 هزار دستگاه بوده است.

آمارهای منتشر شده توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نشان می دهد، مصرف بنزین در روزهای اول تا چهارم فروردین ماه 1393 در مجموع به 313.4 میلیون لیتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد اندکی (کمتر از یک درصد) برخوردار است.

همچنین میزان مصرف بنزین در دور اول سفرهای نوروزی از روز ٢٨ اسفند سال ٩٢ تا ٤ فروردین ٩٣ به ٥١٠ میلیون لیتر رسید.

علاوه بر این شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در کنار تامین سوخت خودروها، به بیش از 500 پرواز هوایی در روز و تامین سوخت شناورها در جنوب کشور را هم در دستور کار قرار داده است.

عباس کاظمی معاون وزیر نفت پیشتر با بیان اینکه مردم نگران تامین بنزین در روزهای پایانی امسال و ایام نوروز نباشند، از افزایش یک میلیارد لیتری ذخایر بنزین کشور در مقایسه با سال گذشته خبر داده و به مهر گفته است: با آغاز خرید و رفت و آمدهای پایان سال، مصرف بنزین کشور هم جهش یافته است.

اخبار اقتصادی - مهر