اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکورد صادرات نفت ایران شکست


مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت : صادرات بیش از 7.1 میلیون بشکه نفت در مدت 48 ساعت برای نخستین بار پس از لغو تحریم ها صورت گرفت که در واقع رکورد بارگیری کشتی های نفتکش و صادرات نفت ایران در پایانه خارگ شکسته شد.

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت : صادرات بیش از 7.1 میلیون بشکه نفت در مدت 48 ساعت برای نخستین بار پس از لغو تحریم ها صورت گرفت که در واقع رکورد بارگیری کشتی های نفتکش و صادرات نفت ایران در پایانه خارگ شکسته شد.

به گزارش شرکت ملی نفت، سید پیروز موسوی درباره آخرین وضعیت ورود کشتی های نفتکش اروپایی به پایانه های نفتی ایران، افزود: بعد از توافق هسته ای و اجرای برجام و سفر وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در قالب هیات دولت به اروپا که اوایل بهمن ماه جاری انجام شد، مذاکراتی با شرکت های نفتی اروپایی صورت گرفت و براساس آن قرار شد محموله های جدید نفتی به اروپا صادر شود که در روزهای گذشته این امر انجام شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران با یادآوری اینکه یکی از بندهای توافق هسته ای لغو محدودیت صادرات نفت خام ایران بود، گفت: در ماه اول لغو تحریم ها، صادرات نفت خام ایران به بیش از 400 هزار بشکه در روز برسد.

این مقام مسئول اضافه کرد: اکنون حدود 25 تا 30 درصد افزایش صادرات نفت خام ایران به مقاصد مشتریان و کشورهای سنتی خریدار نفت خام کشورمان انجام شده و بقیه این افزایش تولید به مقصد کشورها و خریداران جدید نفت صورت می گیرد.

وی گفت: اکنون شرکت پایانه های نفتی ایران با تمهیداتی که در نظر گرفته و با انجام تعمیرات، نوسازی، بازسازی و به روز رسانی تأسیسات و اسکله ها، در حال حاضر بدون هیچ مشکلی امکان پهلودهی و جداسازی همزمان 9 کشتی نفتکش را دارد.

به گفته موسوی، در طول 30 ساعت علاوه بر بارگیری چهار میلیون بشکه نفت به نفتکش های اروپایی، بارگیری مشتریان سنتی را هم صورت گرفت و در مجموع در این مدت هفت میلیون و 100 هزار بشکه نفت خام بارگیری شده است.

وی تاکید کرد: اسکله آذرپاد (اسکله غربی) پایانه نفتی خارگ، که آمادگی پذیرش کشتی های نفتکش پهن پیکر را دارد، برای اولین بار پس از چهار سال پذیرای سه فروند کشتی نفتکش به طور همزمان بود.

موسوی اضافه کرد: همزمان با ورود کشتی های جدید که به زودی انجام می شود، دور جدید افزایش صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: بر اساس مجوزهای بارگیری که برای ماه آتی از سوی شرکت ملی نفت ایران به شرکت پایانه ها ابلاغ شده ، پیش بینی می شود که تا یک ماه آینده افزایش صادرات نفت کشور فراتر از میزان 500 هزار بشکه شود که پیش از این وعده شده بود.

وی، تمایل خریداران نفت ایران برای استفاده از نفتکش های ایرانی را یادآور شد و گفت: مشکلات بیمه ای تازه حل شده و شرکت ملی نفتکش در حال انجام اقداماتی برای حمل نفت به اروپا بوده و به زودی از ناوگان شرکت ملی نفتکش برای صادرات نفت استفاده خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
افزایش صادرات نفت ایران به چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد صادرات نفت ایران به اروپا شکست


مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به ثبت رکوردهای جدید صادرات نفت ایران به اروپا، گفت: هم اکنون ۳۵ درصد نفت ایران روانه بازار کشورهای اروپایی می‌شود.

خبرگزاری مهر: مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت با اشاره به ثبت رکوردهای جدید صادرات نفت ایران به اروپا، گفت: هم اکنون ۳۵ درصد نفت ایران روانه بازار کشورهای اروپایی می‌شود.

سید محسن قمصری درباره آخرین وضعیت صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی، گفت: در شرایط فعلی نمی‌توان رقم دقیقی را برای تعیین حجم صادرات نفت ایران به اروپا اعلام کرد.

مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه هم اکنون ۳۵ درصد از نفت ایران روانه کشورهای اروپایی می‌شود، تصریح کرد: در مجموع در دوران لغو تحریم‌ها رکوردهای جدیدی برای فروش و صادرات نفت خام ایران به کشورهای اروپایی به ثبت رسیده است.

این مقام مسئول همچنین هفته جاری در گفتگو با مهر با اشاره به امضای قراردادهای جدید فروش نفت با شرکت‌های اروپایی، از آغاز صادرات نفت ایران به یونان خبر داده بود.

براساس اعلام بیژن زنگنه وزیر نفت هم اکنون روزانه یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه نفت توسط ایران به بازارهای مختلف جهان صادر می‌شود که با احتساب سهم ۳۵ درصدی اروپا، در شرایط فعلی بیش از ۵۰۰ هزار بشکه از طلای سیاه ایران روانه بازار کشورهای اروپایی می شود.

پیش بینی می‌شود پس از امضای قراردادهای فروش نفت با شرکت‌های توتال فرانسه، لوک اویل روسیه و سپسای اسپانیا، قراردادهای جدید فروش نفت با ویتول سوئیس، انی ایتالیا، شل انگلیس، او. ام. ال مجارستان و توپراش ترکیه برای فروض و صادرات نفت امضا شود.