اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکورد سرعت قطار مغناطیسی شکسته شد


شرکت راه‌آهن مرکزی ژاپن از رکوردزنی قطار مغناطیسی در این کشور خبر داد.

دنیای خودرو: شرکت راه آهن مرکزی ژاپن (Central Japan Railway) گزارش داده که قطار مغناطیسی آن، دیروز (پنج‌شنبه) رکورد سرعت 366 مایل بر ساعت را در جریان سفر آزمایشی اش در منطقه یاماناشی شکست.

ژاپن از سال 2003 میلادی تا کنون نام خود را به عنوان دارنده پرسرعت ترین قطار دنیا به ثبت رسانده و با ثبت این رکورد موفق شد که جایگاهش را همچنان حفظ نماید.

در جریان این حرکت آزمایشی 29 مهندس در داخل قطار حضور داشتند و پیش بینی شده که این قطار تا سه شنبه همین هفته رکورد سرعت 372 مایل بر ساعت (معادل 600 کیلومتر در ساعت) را به ثبت می رساند.

براساس طبق اعلام شرکت راه آهن مرکزی ژاپن مسافران عادی هیچگاه این سرعت را تجربه نخواهند کرد مگر آنکه مشکلی در سیستم کنترلی قطار به وجود آید. این شرکت در نظر دارد که برای سفرهای معمولی سرعت قطار را در محدوده 313 مایل بر ساعت نگه دارد که این امر نیز تا سال 2027 میلادی محقق نخواهد شد.

اما حتی با همین سرعت هم، مسافران این قطار قادر خواهند بود در بازه زمانی تنها 40 دقیقه مسافت میان توکیو و ناگویا را بپیماند که کمتر از نصف مدت زمانی است که با قطارهای سریع السیر امروزی امکان پذیر خواهد بود.

این شرکت حتی در نظر دارد که تکنولوژی خود را به آمریکا صادر نماید و سریع ترین راه آهن این کشور را بین نیویورک و واشنگتن دی سی راه اندازی کند.


ویدیو مرتبط :
قطار مغناطیسی ژاپنی رکورد سرعت روی ریل را شکست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد سرعت زمینی خودروی الکتریکی شکسته شد+تصاویر



اخبار,اخبار علمی,خودروی الکتریکی

اخبار علمی - رکورد سرعت زمینی خودروی الکتریکی شکسته شد+تصاویر

خودروی الکتریکی دانشجویان مهندسی دانشگاه بریگهام یانگ بار دیگر رکورد سرعت زمینی جهان را شکست و رکورد پیشین خود را تا حدود 80.47 کیلومتر بر ساعت ارتقا داد.

خودروی Electric Blue که توسط بیش از 130 دانشجوی دانشگاه بریگهام یانگ و طی 10 سال گذشته طراحی و ساخته شده است، ماه جاری میلادی در دو دور حذفی، سرعت 329.1 کیلومتر بر ساعت حرکت کرد؛ این در حالی بود که رکورد پیشین این خودرو 250.7 کیلومتر بر ساعت بود و در سال 2011 بر جای گذاشته شد.


خودروی مزبور در مقابل 180 تیم حاضر در پارک Bonneville Salt Flats واقع در یوتای امریکا این رکورد را از خود بر جای گذاشت.سامانه Electric Blue یک «استریم‌لاینر» خوانده می‌شود زیرا دارای شکل باریک و طولانی و چرخ‌های محصور است که مقاومت هوا را کاهش می‌دهند. فناوری ابداعی در گروه E1 جای دارد و این بدین معناست که این سامانه، الکتریکی بوده و وزن آن کمتر از 499 کیلوگرم است.


بدنه فیبر کربنی سبک‌وزن سفارشی دانشجویان دانشگاه بریگهام یانگ با کمک برنامه‌های رایانه‌ای ساخته شده که این برنامه تونل‌های باد را مدلبندی می‌کنند. عملکرد آیرودینامیک و باتری‌های فسفات آهن لیتیم به خودرو در رسیدن به بالاترین سرعتش طی چهار سال گذشته کمک کرده‌اند.

 

اخبار,اخبار علمی,خودروی الکتریکی

 خودروی الکتریکی با قابلیت رکوردشکنی سرعت زمینی

اخبار,اخبار علمی,خودروی الکتریکی

خودروی الکتریکی با قابلیت رکوردشکنی سرعت زمینی

اخبار,اخبار علمی,خودروی الکتریکی

خودروی الکتریکی با قابلیت رکوردشکنی سرعت زمینی

اخبار علمی -  ایسنا