اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکورد ساخت بزرگترین پیتزای گِرد جهان در ایتالیا شکسته شد



رکورد ساخت بزرگترین پیتزای گِرد جهان در ایتالیا شکسته شد

یک گروه ایتالیایی رکورد درست‌کردن بزرگ ترین پیتزای گِرد جهان با قطر 9 / 40 متر و مجموعاً 65 / 1261 متر مربع را به نام خود به ثبت رساند.

این رکورد روز پنج شنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی رم از سوی نمایندگان کتاب مرجع رکوردهای جهان (گینس) به ثبت رسید.

"دوویلیو ناردی" طراح و سرپرست گروه پنج نفره تهیه بزرگ‌ ترین پیتزای جهان، به خبرنگار ایسنا گفت: تیم پنج نفره ما برای تهیه بزرگ‌ترین پیتزای جهان که نام "اوتّاویا" را به آن دادیم سی و شش ساعت وقت صرف کرده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

وی گفت: البته بیست نفر دیگر نیز تیم پنج نفره ما را ازطریق حمل مصالح مورد نیاز برای تهیه پیتزا همراهی کردند.

ناردی در ادامه گفت: آخرین رکورد تهیه بزرگ‌ترین پیتزا مربوط به سال 1990 می‌باشد که در شهر نوروود آفریقای جنوبی ساخته شد و 40 / 37 متر قطر داشت.

وی تصریح کرد: پیتزای ساخته‌شده از سوی گروه ما علاوه بر شکستن رکور از نقطه نظر قطر، دارای ویژگی خاص دیگر می‌باشد و آن هم این‌که برای درست‌کردن آن از آرد بدون گلوتن برای افرادی که مبتلا به عدم تحمل گلوتن هستند، استفاده شده است.

ناردی اضافه کرد: برای درست کردن این پیتزا از نه هزار کیلوگرم آرد بدون گلوتن، چهارهزارو پانصد کیلوگرم آب، یکصدوسی و پنج کلیوگرم خمیرمایه، چهارهزار کیلوگرم گوجه فرنگی، چهار هزار کیلوگرم موتزارلا (پنیر پیتزا)، یکصد ونود کیلوگرم روغن، ششصد وهفتاد و پنج کیلوگرم مارگارین، دویست و پنجاه کیلوگرم نمک، یکص وبیست و پنج کیلوگرم پنیر پارمیجانو و 25 کیلوگرم سرکه بالسامیکوی مودنا استفاده شده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

وی افزود: وزن این پیتزا افزون بر بیست و سه هزار و دویست و پنجاه کیلوگرم بوده و از پنج هزار و دویست و سی و چهار قطعه تشکیل شده است که به‌هم چسبانده شده‌اند و سپس توسط همگی باهم در محل نصب، توسط دستگاه‌های ویژه یعنی نیزه‌های گرمایش‌زا که حرارتی معادل 300 تا 500 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کنند و مخصوصاً برای این منظور طراحی شده‌اند، پخته شده است.

گوشه هایی از این پیتزا پس از ثبت رکورد بین حاضران و تماشاگران پخش شد و بخش اعظم دیگر به‌صورت بسته‌بندی به بنیاد مواد غذایی که وظیفه پخش آن در میان انجمن‌های خیریه را برعهده گرفته است، ارایه شد./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
ثبت رکورد گینس طولانی ترین پیتزای جهان در ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رکورد بزرگترین پرچم جهان به نام لبنان ثبت شد



 

رکورد بزرگترین پرچم جهان به نام لبنان ثبت شد

 

دولت لبنان از تهیه و دوخت بزرگترین پرچم دنیا با ۶۵ هزار متر مربع مساحت در این كشور خبرداده و اعلام كرد كه دوخت این پرچم در كتاب ركوردهای گینس به ثبت رسید.

 

سخنگوی ارتش لبنان در مصاحبه ای با رسانه های دولتی این كشور، عنوان كرد: ركوردار پیشین دوخت پرچم با مساحت ۶۰ هزار متر مربع مراكش بود.

 

وی ادامه داد: این پرچم در پایگاه هوایی «رایاك» در شرق لبنان دوخته و در حضور نمایندگان كتاب ركوردها رونمایی شد.

 

لبنان پیش از این نیز ركوردار تهیه سالادی به وزن سه و نیم تن بوده است.

 منبع:isna.ir