اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکورد داران کنکور سراسری 90


رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به شرکت یک میلیون و 150 هزار نفر در کنکور سراسری سال 90 گفت: یک پیرمرد 76 ساله پیرترین داوطلب این دوره کنکور سراسری است و سه نوجوان 15 ساله نیز در جمع جوانترین شرکت کننده ها قرار دارند.

دکتر محمدحسین سرورالدین امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیرترین داوطلب کنکور سراسری سال 90 "موسی صبح زاهدی" در گروه آزمایشی علوم انسانی از شهرستان رشت است. وی متولد سال 1314 و 76 ساله است.

وی افزود: در جمع جوانترین ها نیز سه نفر 15 ساله داریم که "سیدعلی موسوی" متولد بهمن ماه سال 1375 در گروه آزمایشی علوم ریاضی از شهرستان تهران، "رامین ناصری" متولد تیرماه سال 1375 در گروه آزمایشی علوم ریاضی از شهرستان اسلام آباد غرب و "علی کوچک پور" متولد فروردین ماه سال 1375 در گروه آزمایشی علوم تجربی از شهرستان کرمانشاه در این گروه قرار دارند.

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
رکورد داران گینس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسامی نفرات برتر کنکور سراسری 90


معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور، نفرات برتر کنکور سراسری سال 90 را در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی معرفی کرد. سید جلال طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر اسامی این افراد را اعلام کرد.

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور، نفرات برتر کنکور سراسری سال 90 را در گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی معرفی کرد.

در گروه علوم ریاضی
رتبه اول : ساغر سیدعباس زاده اسفهلا از تهران

رتبه دوم : سعید مفیدی آستانه از رشت

رتبه سوم : سیده سحر صدری زاده از تهران

رتبه چهارم : سیدمیلاد موسوی فر از کرج

رتبه پنجم : احمدرضا مومنی سدیی از اصفهان 

در گروه علوم تجربی
رتبه اول : سیاوش مهران از مشهد

رتبه دوم : کیانا امانی از تهران

رتبه سوم : امین رضا آبخو از رفسنجان

رتبه چهارم : کیمیا کاظمی زهرانی از اصفهان

رتبه پنجم : هاجر فروردین جهرمی از شیراز

در گروه علوم انسانی
رتبه اول : محمدرضا لمسه چی از تهران

رتبه دوم : امیرعباس حبشی از آمل

رتبه سوم : عبدالله عباسی فیروزجاه از بابل

رتبه چهارم : امیرمحمد حاج نجفی از تهران

رتبه پنجم : شادی فرزانه از تهران 

در گروه هنر
رتبه اول : یاسمن فرازان از تهران

رتبه دوم : کیمیا روانگر از تهران

رتبه سوم : رومینا نظامی از تهران 

در گروه زبان های خارجی

رتبه اول : کسری کلاهدوزان از تبریز

رتبه دوم : سارا عامری مهابادی از کرمان

رتبه سوم : ماکان نجومیان از تهران

یک میلیون و 132 هزار و 877 نفر در 5 گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان های خارجی در روزهای 9 تا 11 تیرماه با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 999 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند که در روزهای 17 تا 23 مرداد می توانند انتخاب رشته کنند.

منبع: مهر