اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکوردشکنی ورزشکار معلول ایرانی +عکس


ورزشکار معلول ایرانی رکورد جهانی پرتاب توپ بسکتبال از انتهای زمین را به نام خود ثبت کرد. ایسنا: ورزشکار معلول ایرانی رکورد جهانی پرتاب توپ بسکتبال از انتهای زمین را به نام خود ثبت کرد.


چهارشنبه (29 خرداد) در محل سالن بسکتبال ورزشگاه حیدرنیا، علیرضا صادقی ورزشکار معلول از ناحیه دو پا موفق شد با ثبت زمان 14 دقیقه و 46 ثانیه و بعد از پرتابهای متعدد که بارها به حلقه و سبد بسکتبال برخورد کرد نهایتا این رکورد را به نام خود ثبت کند.

رکوردشکنی ورزشکار معلول ایرانی +عکس

این مراسم که با حضور تعدادی از اعضا و دبیران کانون معلولان و کارشناس سلامت منطقه 12 شهرداری و تعداد زیادی تماشاگر برگزار شد، از شور و هیجان خاصی برخوردار بود؛ به طوری که هر بار که توپ به نزدیکی سبد بسکتبال برخورد می‌کرد فریاد شوق در سالن طنین انداز می‌شد.

زمانی که توپ وارد سبد شد و صادقی موفق به ثبت رکورد جهانی این حرکت خاص ورزشی شود، همه حاضرین از جای خود برخاسته و به تشویق او پرداختند.

این رکورد زیر نظر داوران کمیته ملی ثبت رکورد ایران و نماینده کمیته بین المللی رکورد انجام گرفت و در کتاب بین المللی رکوردهای ورزشی این کمیته به ثبت رسید.

رکوردشکنی ورزشکار معلول ایرانی +عکس

رکوردشکنی ورزشکار معلول ایرانی +عکس


ویدیو مرتبط :
استعداد عجب ورزشکار معلول میاندوآبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازتاب خودداری ورزشکار ایرانی از مصافحه با همسر شاهزاده انگلیسی + عکس





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بازتاب خودداری ورزشکار ایرانی از مصافحه با همسر شاهزاده انگلیسی + عکس

خبرگزاری فارس: خودداری ورزشکار ایرانی از دست‌دادن با همسر شاهزاده انگلیسی به هنگام دریافت نشان نقره، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی داشت.

 «مهرداد کرم زاده» نماینده پرتاب دیسک کشورمان در رقابت‌های دوومیدانی پارالمپیک 2012 لندن روز یک شنبه توانست با رکورد 44 متر و 62 سانتی متر به مدال نقره دست پیدا کند.

کرم‌زاده در مراسم اهدای مدال  که توسط «کترین میدلتون» همسر شاهزاده ویلیام انگلیسی برگزار شد از دست دادن با وی خودداری کرد که این موضوع بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی و جهان داشت.

روزنامه دیلی‌میل انگلیس نوشت: ورزشکار ایرانی از دست  دادن با دوشس کمبریج (لقب کترین میدلتون) در هنگام اهدای نشان نقره به وی خودداری کرد.

این روزنامه در ادامه با اشاره به اینکه میدلتون به گرمی از سوی برندگان مدال طلا از بریتانیا و برنز از چین مورد استقبال قرار گرفت، افزود: اما هنگامی که نوبت کرم‌زاده برای دریافت نشان نقره رسید، این ورزشکار 40 ساله از دست دادن با میدلتون خودداری کرد و تنها دست‌هایش را بر روی سینه گذاشت.

دیلی‌میل تصریح کرد این رفتار ورزشکار ایرانی به دلیل عرف فرهنگی (احکام شرعی) بوده که تماس بدنی بین مرد با زن نامحرم را ممنوع می‌کند.

این روزنامه افزود: کترین میدلتون نیز دراینباره توجیه شده بود و هنگام اعطای نشان نقره، از بلندکردن دست خود به سمت کرم‌زاده خودداری کرد.

همچنین سایر روزنامه های انگلیسی از جمله «گاردین»، «دیلی تلگراف» و «اکسپرس» نیز با درج تصاویری از مراسم اهدای مدال به بازتاب خبر دست‌ندادن کرم‌زاده با همسر شاهزاده انگلیسی پرداختند./فارس

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب