اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکوردشکنی جدید شاخص بورس


بورس اوراق بهادار تهران بعد از افت 300 واحدی خود در روز گذشته، دوباره جان گرفت و با رشد قیمت ها و افزایش تقاضا رکورد شکنی جدیدی را تجربه کرد و تا کانال 81 هزار واحدی پیش رفت

ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران بعد از افت 300 واحدی خود در روز گذشته، دوباره جان گرفت و با رشد قیمت ها و افزایش تقاضا رکورد شکنی جدیدی را تجربه کرد و تا کانال 81 هزار واحدی پیش رفت.

به این ترتیب شاخص بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته جان دوباره گرفت و خریداران با خرید سهام شرکتها به استقبال هفته آینده و شروع رسمی معاملات بورس بعد از پایان تعطیلات رفتند به طوری که در بازار امروز شاخص بورس رشد 919 واحدی را تجربه کرد و به کانال 81 هزار و 480 واحدی رسید.

در بازار امروزی نیز همانند روز گذشته شرکتهای خودرویی با افزایش استقبال مواجه شدند و بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و جو مثبتی در بازار ایجاد کردند به طوری که در بازار امروز شرکتهای سرمایه گذاری سایپا، کنتور سازی، ایران خودرو، سرمایه گذاری رنا و پارس خودرو بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند.

امروز همچنین شرکتهای نفت و گاز پارسیان، کشتیرانی، ایران خودرو، سایپا، فولاد، پتروشیمی مبین، پالایشگاه اصفهان، بانک ملت و پتروشیمی فجر با رشد قیمتی خود تاثیر مثبتی روی شاخص بورس گذاشتند و در مقابل شرکتهای ارتباطات سیار، ملی مس و هلدینگ خلیج فارس با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.

در معاملات آخرین روز هفته حجم و ارزش معاملات هم رشد خوبی را تجربه کرد و بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 287 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 351 هزار میلیارد تومان بالا رفت


ویدیو مرتبط :
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: شاخص بورس به شاخص قبل از سال 1401 بازگشته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جدیدترین رکوردشکنی شاخص بورس


شاخص بورس تهران در ادامه روند صعودی خود امروز رکورد دیگری ثبت کرد و وارد کانال 76 هزار واحدی شد.

خبرگزاری ایسنا: شاخص بورس تهران در ادامه روند صعودی خود امروز رکورد دیگری ثبت کرد و وارد کانال 76 هزار واحدی شد.

در معاملات امروز بورس تهران،از همان ابتدا روند صعودی بورس و رشد قیمت ها آغاز شد به طوری که رشد قیمت اکثر صنایع بورس مشاهده شده و ارزش و حجم معاملات افزایش چشمگیری پیدا کرد.

در بازار امروز بانکها همانند روزهای گذشته از استقبال قابل توجهی برخوردار شده و شرکتهای خودرویی نیز با افزایش تقاضا همراه شدند.به طوری که دماسنج بازار سرمایه با تاثیر مثبت شرکتهای بانکی، پتروشیمی و خودرویی تا ساعت 12 ،737 واحد رشد کرد و به کانال 76 هزار و 121 واحد قدم گذاشت.

این در حالی است که در آخرین روز معاملاتی هفته و در ساعات پایانی معاملات بیش از 995 ملیون سهم به ارزش 238 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 342 هزار میلیارد تومان رسید.