اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکوردزنی دوچرخه موشکی+تصویر



رکوردزنی دوچرخه موشکی+تصویر

یک دوچرخه‌سوار فرانسوی توانسته رکورد سرعت زمین با دوچرخه را با اتصال یک موشک آب اکسیژنه به آن بشکند.

به گزارش ایسنا ، فرانسوا جیسی از آلزاس رکورد سرعت 263 کیلومتر در ساعت را بر روی خودرو خودساخته‌اش در یک بزرگراه قدیمی در شمال شرق فرانسه بجای گذاشت.

این رکورد، سرعت قبلی 242.6 کیلومتر در ساعت وی در سال 2002 را شکست. وی اکنون تنها پنج کیلومتر با رکورد سرعت دوچرخه قدرتی ثبت شده در سال 1995 توسط دوچرخه Slipstream فاصله دارد.

جیسی خود این دوچرخه را طراحی کرده و شرکت سوئیسی مهندسی Exotic Thermo به همراه آرنولد نراچر موشک رانشگر آنرا طراحی کرده است.

این موشک از آب اکسیژنه استفاده کرده و «موتور زیست محیطی تک‌سوخت» نام دارد.

این موشک با قرار دادن آب اکسیژنه مایع در یک مخزن ذخیره حاوی یک کاتالیزور کار می‌کند. سوخت این دوچرخه می‌تواند یک مایع مانند اتانول بوده که پس از محفظه کاتالیزور افشانده می‌شود.

این نوع موشکها را موشکهای سوخت مایع دو سوختی می‌نامند.

همچنین می‌توان از سوخت جامد مانند یک میله پلی‌اتیلن استفاده کرد که پس از محفظه کاتالیزور قرار داده می‌شود. به این نوع موشکها، موشک هیبریدی گفته می‌شود.

این کاتالیزور تجزیه‌کننده باعث تجزیه شدن آب اکسیژنه به بخار آب و اکسیژن می‌شود. این واکنش، دمای ترکیب گازی را تا حدود 650 درجه بالا می‌برد.

سپس بخار داغ درون یک نازل متصل به انتهای موشک فرستاده شده که فشار مورد نیاز برای جلو فرستادن دوچرخه را تامین می‌کند.

سرعت جریان گاز پس از نازل به بیش از 1000 متر بر ثانیه رسیده و به موشک یک نیروی واکنش حرکتی قابل توجه می‌دهد.

ترکیب گازی پس از تجزیه آب اکسیژنه حاوی اکسیژن است. نیروی رانشگر در صورتی که این اکسیژن پیش از خروج از نازل برای سوزاندن یک سوخت آلی مورد استفاده قرار بگیرد، افزایش می‌یابد.

رکورد جیسی در فرودگاه Munchhouse در منطقه آلزاس فرانسه ثبت شده است. این سرعت بطور رسمی با استفاده از یک ردیاب جی‌پی‌اس متصل به دسته دوچرخه ثبت شد.

  رکوردشکنی دوچرخه مجهز به نیروی پیشران موشک

 رکوردشکنی دوچرخه مجهز به نیروی پیشران موشک

ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
دوچرخه موشکی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین دوچرخه پرنده جهان+تصویر



اولین دوچرخه پرنده جهان+تصویر

دو طراح انگلیسی علاقه‌مند به هوانوردی اولین دوچرخه پرنده جهان را ساختند.

 این ابداع موسوم به XploreAir Paravelo به ترکیب یک دوچرخه عادی دارای دسته‌ها، صندلی و ترمزهای موجود در بازار با یک یدک‌کش ضمیمه شامل یک چترنجات و توربوفن پرداخته است.

این دوچرخه مانند تمام گونه‌های عادی آن کار می‌کند تا این که چتر آن باز شده و بادبزن به کار می‌افتد. پس از این کار، کاربر می‌تواند از آنچه طراحان آنرا «اردوی پروازی» نامیده‌اند، لذت ببرد.

این خودرو می‌تواند از هر گونه فضای باز برخاست کرده و به ارتفاع 1.2 کیلومتری برسد. سرعت آن نیز به ادعای سازندگان 40 کیلومتر در ساعت است.

جان فودن و یانیک رید از لندن اکنون این ابداع خود را در سایت سرمایه‌گذاری کیک‌استارتر برای جمع‌آوری 76 هزار دلار به منظور تبدیل این ایده به محصول قرار داده‌اند.

 

 

اولین دوچرخه پرنده جهان

 اولین دوچرخه پرنده جهان


منبع:isna.ir