اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رکوردزنی جمعیت بیکاران در این کشور



رکوردزنی جمعیت بیکاران در این کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موسسه آمار اسپانیا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد تعداد بیکاران این کشور امسال به بیش از ۵.۵ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس ، موسسه آمار اسپانیا افزود تعداد بیکاران این کشور تا پایان ماه مارس ۲۰۱۲ میلادی به بیش از ۵.۶۳۹ میلیون نفر رسیده است . بر این اساس نرخ بیکاری اسپانیا از ۲۳.۴ درصد در پایان سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۲۴.۴ درصد رسیده است

 

این در حالی است که موسسه رتبه بندی استاندارد اند پورز در تازه ترین گزارش خود رتبه اعتباری اسپانیا را بار دیگر کاهش داده است . بانک مرکزی اسپانیا نیز اعلام کرد رشد اقتصادی این کشور در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۴ درصد کاهش داشته است . رشد اقتصادی اسپانیا در سه ماه پایانی ۲۰۱۱ میلادی نیز با کاهش ۳ درصدی روبرو شده بود .

بر این اساس میزان خرده فروشی در اقتصاد اسپانیا نیز طی سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۳.۷ درصد کاهش داشته است . این گزارش حاکی است تنها در سه ماه نخست ۲۰۱۲ میلادی بیش از ۳۶۵ هزار نفر در اسپانیا شغل خود را از دست داده اند . بیش از نیمی از جوانان اسپانیایی هم اکنون بیکار هستند . اسپانیا بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای صنعتی و توسعه یافته در اختیار دارد .

 

وزیر خارجه اسپانیا در این باره تاکید کرد افزایش نرخ بیکاری خبر بسیار بد و ناامید کننده ای برای همه ما است . اسپانیا با بحران بزرگ اقتصادی و مالی روبرو است . دولت اسپانیا قصد دارد با اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی کسری بودجه و بدهی های خود را کاهش دهد . اجرای سیاستهای ریاضتی موجب اعتراضات و اعتصاب های سراسری در این کشور شده است .

 

کارشناسان اقتصادی به شدت نگران تکرار تجربه تلخ یونان پرتغال و ایرلند در اسپانیا هستند . موسسه مالی اچ اس بی سی نیز هشدار داد اقتصاد اسپانیا به سرنوشت یونان دچار خواهد شد . اسپانیا در باتلاقی گرفتار شده است که خروج از آن امکان پذیر نخواهد بود . طی سالهای ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ میلادی قیمت مسکن در بازار اسپانیا سه برابر افزایش یافت . پس از ترکیدن حباب بخش مسکن و کاهش شدید قیمتها ، هزاران نفر در این کشور بیکار شدند . در دوران رشد اقتصادی میزان دستمزد اسپانیایی ‌ها ۴۰ درصد بیشتر از کارگران آلمانی بوده است ./انتخاب


ویدیو مرتبط :
جمعیت 20 کشور در سال 2050

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کمترین شمار بیکاران در کدام کشور ها هستند؟



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

کمترین شمار بیکاران در کدام کشور ها هستند؟ 

موسسه آمار اتحادیه اروپا اتریش، هلند، آلمان و لوکزامبورگ را از جمله کشورهایی برشمرد که با کمترین آمار بیکاری مواجه اند.

موسسه آمار اتحادیه اروپا موسوم به یورواستات روز گشته در بیانیه ای با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در اتحادیه اروپا اعلام کرد که نرخ بیکاری در 27 کشور عضو این اتحادیه در ماه ژوئن 10.4 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش حدود 25.1 میلیون نفر در اتحادیه اروپا که 17.8 میلیون نفرآن در منطقه یورو هستند، در ماه ژوئن بیکار شدند.این درحالی است که در مه 2012 شمار بیکاران در اتحادیه اروپا به 127 هزار نفر و در منطقه یورو به 123 هزار نفر افزایش یافت.

بر اساس گزارش یورواستات، کمترین شمار بیکاران در اتریش به میزان 4.5 درصد، هلند 5.1 درصد و آلمان و لوکزامبورگ 5.4 درصد گزارش شده است.

همچنین در ماه ژوئن 5.47 میلیون نفر زیر 25 سال در اتحادیه اروپا بیکار شدند که از این تعداد 3.36 میلیون نفر در منطقه یورو بودند.

موسسه آمار ملی اسپانیا نیز گزارش داده که نرخ تورم در ماه جولای با افزایش چشمگیر به 2.2 درصد رسیده است.

بر اساس شاخص تورم مصرف کننده (CPI) افزایش نرخ تورم سالانه به دلیل افزایش قیمت دارو و محصولات پزشکی است.

شاخص تورم مصرف کننده در ماه مه و ژوئن پس از افزایش چشمگیر در ماه آوریل به دلیل افزایش قیمت توتون، تنباکو و برق به 1.9 درصد رسید.

در حالی که پیشتر اعلام شده بود بخش بانکداری اسپانیا برای نجات از ورشکستگی به 62 میلیارد یورو کمک مالی اتحادیه اروپا نیاز دارند، این کشور هم اکنون خواستار کمک کمک مالی 100 میلیارد یورویی این اتحادیه شده است./مهر