اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز گزارش داد: طرح سنای آمریکا برای به نیم رساندن صادرات نفت ایران!



صادرات نفت ایران,دولت اوباما

رویترز گزارش داد:
طرح سنای آمریکا برای به نیم رساندن صادرات نفت ایران!

درحالی که دولت اوباما مدعی است به دنبال دستیابی به راه حل دیپلماتیک برای حل اختلافات با ایران است، سنای این کشور در اقدامی مخاصمه جویانه به دنبال اعمال تحریم‌های جدید بر صنعت نفت ایران است.

به گزارش  ایسنا ، به نقل از رویترز، یک سناتور آمریکایی گفت: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران که پشت درهای بسته سنای آمریکا در حال تهیه است، با هدف کاهش صادرات نفت ایران به نیم ظرف یک سال از زمان اجرایی ‌شدن است.

رابرت منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نشست کمیته امور عمومی لابی رژیم صهیونیستی (آیپک) در نیویورک گفت: بسته جدید تحریمها آماده ارائه در کمیته امور خارجه است و هدف آن کاهش صادرات کنونی نفت ایران به زیر 500 هزار بشکه در روز است.

این کاهش حدود 500 هزار بشکه کمتر از لایحه قبلی تحریم از مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژوییه است که قصد داشت صادرات نفت ایران را به صفر برساند.

لایحه سنای آمریکا که باید توسط کمیته بانک‌داری ارائه شود، انتظار می‌رود تا حد زیادی ضعیف‌تر از لایحه مجلس نمایندگان باشد که برخی از تحلیلگران آن را غیرواقع‌بینانه می‌دانستند.

این گزارش مدعی شد: آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2012 با تحریم‌های خود صادرات نفت ایران را از 2.5 میلیون بشکه در روز به حدود یک میلیون بشکه در روز تنزل داده‌اند که باعث کاهش ماهانه چند میلیارد دلاری درآمد‌های ایران شده است.

اما گفت‌وگو‌ها درباره‌ برنامه‌ هسته‌ای ایران پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهور احیا شده است. روحانی و اوباما در ماه سپتامبر به‌طور تلفنی گفتگو کردند که بالاترین سطح تماس دو کشور از سال 1979 تاکنون بود.

این مسائل باعث شده که برخی تحلیلگران به لغو تحریم‌های کنونی آمریکا علیه ایران امیدوار باشند.

منندز گفت: ایران باید برنامه‌ هسته‌ای خود را متوقف کند و نشان دهد که از قوانین بین‌المللی تبعیت می‌کند تا تحریم‌ها برداشته شود.

وی در نشست آیپک گفت: اکنون زمان کاهش تحریم‌ها نیست.

این سناتور آمریکایی تاکید کرد که به اعضای دولت اوباما گفته است آماده‌ همکاری با سناتورهای دیگر برای پیشبرد بسته جدید تحریم‌ها در صورت لزوم است.

منندز خاطرنشان کرد: بسته جدید تحریم‌ها نیازمند این است که چین، هند، کره جنوبی، ترکیه و ژاپن واردات نفت و دیگر فرآورده‌های نفتی ایران را بیشتر کاهش دهند.

باب مک نالی مشاور انرژی کاخ سفید در زمان جورج بوش رییس جمهور اسبق آمریکا گفت: لایحه مجلس نمایندگان از نظر بسیاری از قانونگذاران بیش از حد تهاجمی است.

مک نالی گفت: تنها چیزی که در کنگره قوی ‌تر از عشق به اسرائیل است، حرکت به سمت یک مناقشه نظامی دیگر است.

وی افزود: این نگرانی در کنگره وجود دارد که تشدید تحریم‌ها به قدری باشد که به یک جنگ منجر شود.

طرح پیشنهادی منندز احتمالا قبل از تصویب در سنا و امضا توسط اوباما(اجرایی شدن)، تغییرات بزرگی را در کمیته بانکداری خواهد دید.

دولت اوباما سنا را تحت فشار گذاشته تا ارائه‌ تحریم‌های جدید علیه ایران را متوقف کند تا گفت‌وگوها فرصت بیشتری برای موفقیت داشته باشد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و جک لیو وزیر خزانه‌داری این کشورقرار است روز پنجشنبه جلسه‌ محرمانه‌ای را با سناتورهای آمریکایی درباره‌ پیشرفت در گفتگوهای هسته‌ای با ایران داشته باشند.

گروه 5+1 متشکل از آمریکا، چین، روسیه، انگلیس و فرانسه به همراه آلمان قرار است دور دوم گفتگوها با ایران را هفتم و هشتم نوامبر در ژنو برگزار کنند./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
آمریکا و صادرات نفت ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح جدید کنگره آمریکا برای "صفر کردن " صادرات نفت ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


طرح جدید کنگره آمریکا برای "صفر کردن " صادرات نفت ایران

این طرح که از حمایت 360 تن از 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا برخوردار است در حالی مطرح می شود که همزمان بیش از 130 نماینده کنگره آمریکا هفته گذشته با ارسال نامه ای به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از وی خواستند با دولت جدید روحانی در ایران وارد مذاکره شود.

در طرح جدیدی که قرار است هفته آینده به مجلس نمایندگان آمریکا ارایه شود صادرات نفت ایران تا سال 2015 به صفر رسانده خواهد شد.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه اسراییلی " جروزالم پست" در این طرح کلیه کشورهایی که از سال 2015 اقدام به خرید نفت ایران می کنند و تا کنون از قانون تحریم های ایران مستثنی شده اند، باید بین خرید نفت ایران و بازار آمریکا یکی را انتخاب کنند و این گونه کشورها (همچون چین و هند) که بعضا مراودات اقتصادی گسترده ای با آمریکا دارند احتمالا مجبور می شوند، قید واردات چند صد هزار بشکه ای نفت از ایران را بزنند.


در طرح جدید همچنین تحریم معادن و صنعت ساختمان ایران مورد توجه قرار گرفته است.
این طرح که از حمایت 360 تن از 435 عضو مجلس نمایندگان آمریکا برخوردار است در حالی مطرح می شود که همزمان بیش از 130 نماینده کنگره آمریکا هفته گذشته با ارسال نامه ای به باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا از وی خواستند با دولت جدید روحانی در ایران وارد مذاکره شود.
پیش بینی می شود این طرح کمتر از 5 هفته دیگر در مجلس سنای آمریکا به بحث و تصویب گذاشته شود.

هم اکنون و در پی تحریم های یک و نیم سال گذشته آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران صادرات نفت ایران که دو سال پیش حدود 2 میلیون بشکه در روز بود به کمتر از 900 هزار بشکه در روز کاهش یافته است و طرح جدید تحریم به صفر رساندن صادرات نفت ایران تا سال 2015 را (یک و نیم سال دیگر) را هدف گذاری کرده است.

بر اساس گزارش جروزالم پست مقامات آمریکایی معتقدند بازار جهانی نفت به راحتی می تواند کسری 900 هزار بشکه ای نفت ایران را با توجه به افزایش ظرفیت تولید نفت در کشورهایی چون عراق و لیبی جبران کند و خارج شدن کامل نفت ایران از چرخه بازار جهانی هیچ تاثیر منفی در افزایش قیمت آن نداشته باشد./عصرایران