اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز: میزان صادارت آهن ایران به چین و هند افزایش چشمگیری یافته است



میزان صادرات آهن ایران به هند,علت افزایش صادرات آهن

صادرات غیرنفتی ایران جایگزین محصولات تحت تحریم
رویترز: میزان صادارت آهن ایران به چین و هند افزایش چشمگیری یافته است

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ایران برای جبران کاهش فروش نفت خود صادرات محصولات دیگر از جمله سنگ آهن و دیگر محصولات آهن را افزایش داده است.

به گزارش  فارس به نقل از رویترز، ایران میزان صادرات سنگ آهن و محصولات آهن به هند و چین را به میزان زیادی افزایش داده است و تلاش می‌کند کسری صادرات نفت خود را از طریق جایگزینی آن جبران کند.

رویترز در این زمینه نوشت: در حالیکه میزان صادرات نفت ایران طی سال‌های اخیر تحت تحریم‌های غرب کاهش یافته است میزان صادرات سنگ آهن این کشور بیش از 60 درصد در همین دوره رشد داشته است و به سالانه 25 میلیون تن به ارزش 3 میلیارد دلار رسیده است.

این میزان البته با کاهش 35 میلیارد دلاری که ایران از محل فروش نفت از دست داده است قابل مقایسه نیست اما یکی از راه‌های جایگزین ایران تحت تحریم‌های نفت است.
بر اساس گزارش سازمان آمار انرژی آمریکا، درآمد نفتی ایران در سال 2012 حدود 69 میلیارد دلار بوده است.

بر اساس آمارهای دولت چین، ایران در صادرات سنگ آهن به چین از هند پیشی گرفته است. میزان صادرات ایران به کشورهای مصرف کننده سنگ آهن جهان در 7 ماهه منتهی به جولای 2012 حدود 35 درصد یعنی حدود 13.4 میلیون تن افزایش یافته است./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
افزایش صادارت و ترانزیت کلا از گمرک سرخس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش قیمت سنگ آهن در چین



 

 

افزایش قیمت سنگ آهن در چین

 

 

قیمت سنگ آهن در چین در پی بالا رفتن نرخ سنگ آهن وارداتی روندی صعودی را طی می‌کند. سنگ آهن خلوص ۶۶ درصد در ایالت هانکسین با قیمت ۱۴۰ دلار هر تن خشک همراه با مالیات ارزش افزوده عرضه می‌شود که نسبت به ۲ هفته قبل تغییری را نشان نمی‌دهد. این در حالی است که همین کالا در شهر هبی تانگشان با رشد ۲ تا ۵ دلاری در هر تن نسبت به هفته قبل با قیمت ۱۱۷ تا ۱۲۲ دلار هر تن خیس فروخته می‌شود.

 


به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خدمات فولاد ایران، از اواسط دسامبر تاکنون قیمت سنگ آهن وارداتی چینی‌ها از هند با انعکاس رشدی شدید از قیمت ۱۰۳ تا ۱۰۵ دلار هر تن به قیمت ۱۱۷ تا ۱۱۸ دلار هر تن رسیده است و احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها نیز وجود دارد. افزایش سطح تولید چینی‌ها، توقف تولید سنگ آهن برخی از تولیدکننده‌های هندی و همچنین بالا رفتن تعرفه گمرکی صادرات این محصول در هند دلایل رشد قیمت سنگ آهن وارداتی چینی‌ها است.

 


به دلیل بی‌میلی تولیدکنندگان و تجار چینی برای خرید سنگ آهن نرخ این محصول در داخل چین از نرخ سنگ آهن‌های وارداتی پایین‌تر است. بازار سنگ آهن در چین از ماه اکتبر تاکنون در حال افول بوده و سطح معاملات در این کشور بسیار محدود بوده است. در پی روند صعودی قیمت سنگ آهن وارداتی احتمالا قیمت سنگ آهن در چین در ماه ژانویه شاهد رشد قیمت خواهد بود.

 


یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت سنگ آهن چین مشکلات حمل و نقل این محصول به دلیل شرایط بد آب و هوایی در شمال این کشور است.