اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز مدعی شد: اسب سیاه به صحنه آمد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

رویترز مدعی شد:

اسب سیاه به صحنه آمد

وفاداران به (آیت الله) خامنه ایی از بیم حمایت احمدی نژاد از کاندیدایی که به عقیده آنها در صدد خواهد بود که تاثیر روحانیت و رهبری را کاهش دهد در تلاشند تا از نفوذ و قدرت احمدی نژاد بکاهند.

"صراط"یک استاد دانشگاه اسکاتلند در مصاحبه با سایت خبری Alert Net  در واکنش به اعلام کاندیداتوری محسن رضایی گفت:در انتخابات قبلی رضایی عزم خود را برای پیروزی به وضوح نشان داد و در واقع او موثرترین فرد در مقابله با احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی بود.

به گزارش سرویس سیاسی صراط علی انصاری تحلیلگر مسایل ایران در مصاحبه با این پایگاه خبری وابسته به رویترز افزود:او در ابتدا ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرد اما در ادامه با مشاهده حجم تهدیدات علیه نظام سیاسی متقاعد شد که از ادعای خود صرف نظر کند.

انصاری ادامه داد:در حالیکه رضایی تاکنون در حالتی نه چندان فعال بسر می برده است و کسی روی او حساب نمی کند اما به نظر من او اسب سیاهی است که باید رفتارش را زیر نظر گرفت.

این نوشته همچنین با اشاره به سوابق کاری رضایی اضافه کرد:تحلیلگران معتقدند حضور رضایی می تواند سبب پیچیدگی انتخابات آینده شود و باعث ایجاد شکاف در اجماع محافظه کاران گردد.

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: وفاداران به (آیت الله) خامنه ایی از بیم حمایت احمدی نژاد از کاندیدایی که به عقیده آن ها در صدد خواهد بود که تاثیر روحانیت و رهبری را کاهش دهد در تلاشند تا از نفوذ و قدرت احمدی نژاد بکاهند.

این نوشته افزود: رسانه های ایران معتقدند احمدی نژاد در صدد است تا رییس دفتر پیشین خود اسفندیار رحیم مشایی را به عنوان کاندیدا در انتخابات معرفی کند هرچند هنوز موضعی رسمی در این خصوص منتشر نشده است.

یادداشت سایت خبری وابسته به رویترز در پایان اضافه کرد: در صورتیکه اصلاح طلبان از میر حسین موسوی و مهدی کروبی فاصله نگیرند از شانس احتمال کمی برای اجازه یافتن برای حضور در انتخابات برخوردار خواهند بود.

گفتنی است عنوان "اسب سیاه" که از مسابقات اسب سواری نشات گرفته است بر شخصی اطلاق می شود که علیرغم اینکه در هر رقابتی مورد توجه نبوده و بحساب نمی آید اما احتمال برنده شدن او در مسابقه زیاد است./صراط نیوز

 


ویدیو مرتبط :
اسب عرب - اسب سیاه - سیاه شیراز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رویترز مدعی شد: یک دیپلمات ارشد ایرانی در سازمان ملل بازداشت شد



بازداشت دیپلمات ارشد ایرانی در سازمان ملل

رویترز مدعی شد: یک دیپلمات ارشد ایرانی در سازمان ملل بازداشت شد

خبرگزاری رویترز با انتشار خبری مدعی شد که یک دیپلمات برجسته ایرانی ماه مارس گذشته (اسفند-فروردین) بازداشت شده است.

به گزارش نامه به نقل از رویترز، در این خبر که به نقل از منابع آگاه که خواستار منتشر نشدن هویت خود هستند، آمده است: این دیپلمات ایرانی در نیمه مارس گذشته در تهران بازداشت شد.

این خبرگزاری در ادامه مدعی می‌شود: وی از اعضای برجسته در دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک است.

یکی از منابع آگاه در این باره به رویترز گفت: نمی دانیم چرا او دستگیر شد؟

در ادامه این خبر که صحت و یا عدم درستی آن از سوی مقام های ایرانی تایید نشده است، آمده است: محل بازداشت و نگهداری این دیپلمات نامعلوم است.

دفتر نمایندگی دیپلماتیک ایران درسازمان ملل متحد نیز به درخواست ها برای توضیح درباره این خبر پاسخی نداده است.

رویترز توضیح می دهد: ایمیل هایی برای پرسش درباره این خبر برای دو وزارتخانه کشور و خارجه ایران ارسال شد اما در پاسخ، رویترز، ایمیل هایی دریافت کرد که نشان می دهد صندوق دریافت ایمیل ویژه این دو وزارتخانه پر شده اند و قادر به دریافت ایمیل جدیدی نیستند.