اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویترز: خودنمایی ایران در برابر غرب!


یک رسانه‌ای‌ انگلیسی در گزارشی به نمایش دومین شهر موشکی ایران پرداخت و آن‌را خودنمایی جمهوری اسلامی در برابر غرب نام نهاد.

خبرگزاری فارس: یک رسانه‌ای‌ انگلیسی به نمایش دومین شهر موشکی ایران پرداخت و آن‌را «خودنمایی ایران در برابر غرب» نام نهاد.

 خبرگزاری «رویترز» امروز (سه‌شنبه) در گزارشی نوشت: تصاویر به نمایش درآمده دومین شهر موشکی زیر زمینی ایران ر ا نشان دادند. این در حالی است که آمریکا و متحدین غربی‌اش اعلام کرده‌اند آزمایش موشکی ایران در ماه اکتبر نقض قطعنامه سازمان ملل متحد بوده است.

رویترز به نمایش فیلم یک دقیقه‌ای دومین شهر موشکی ایران به حضور «علی لاریجانی» رییس مجلس ایران در بازدید از تاسیسات زیر زمینی نوشکی جدید ایران  و نیز نمایش موشک برد بلند «عماد» اشاره کرد.

رویترز نوشت: آمریکا و متحدین غربی‌اش آزمایش موشکی ماه اکتبر سال گذشته را نیز نقض قطعنامه 1929شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌دانند زیرا این موشک می‌تواند یک کلاهک‌ هسته‌ای را حمل کند.

در بخش دیگر این گزارش آمده نوشت: ایران با نمایش رسانه‌ای دومین تاسیسات موشکی خود چالشی عمده  را برای آمریکا و متحدین اروپا‌یی‌اش همزمان با اجرای روز اجرام برجام ایجاد کرده است.


ویدیو مرتبط :
رویترز: سخنان رهبر ایران ادعاهای غرب را زیر سوال برد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقام اروپایی در گفت‌وگو با رویترز: غرب احتمالا از خواسته‌اش برای توقف کامل برنامه‌ هسته‌ای ایران عقب‌نشینی خواهد کرد



روابط ایران و آمریكا, مذاكرات هسته ای ایران

مقام اروپایی در گفت‌وگو با رویترز: غرب احتمالا از خواسته‌اش برای توقف کامل برنامه‌ هسته‌ای ایران عقب‌نشینی خواهد کرد

وزیر خارجه لیتوانی در گفت‌وگو با رویترز با اشاره به تحولات اخیر در روابط ایران با غرب گفت که کشوهای غربی احتمالا از خواسته‌ خود برای توقف کامل برنامه‌ هسته‌ای ایران عقب‌نشینی خواهد کرد.

 «لیناس لینکه وینیوس» وزیر خارجه لیتوانی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفت که دولت‌های غربی تمایل دارند تا به ایران اجازه بدهند تا به عنوان بخشی از اقدام احتمالی برای حل برنامه‌ (هسته‌ای) که یک دهه به تعویق افتاده‌ است و تهران تمایل دارد در 6 ماه آن را حل کند به غنی سازی اورانیوم اقدام کند.

لینکه وینیوس در این مورد گفت: «من معتقدم  در صورتی که ایرانیان نشان دهند که آنچه انجام می‌دهند صلح آمیز است، چنین (واکنشی) باید بخشی از اقدام باید این باشد و به عنوان تفاهم این کار را برای آنها انجام دهیم.»

وی افزود: «این اقدام بستگی به شرایط دارد و نمی‌توانیم بگوییم که کاری است که انجام می‌شود اما امکان انجام آن وجود دارد.»

وزیر خارجه لیتوانی با استقبال از روابط حسنه‌ای که به تازگی ایجاد شده است، گفت: «نمی‌دانیم این شرایط در آینده چگونه خواهد بود.»

لیتوانی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را تا پایان سال جاری میلادی بر عهده دارد./فارس