اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویای آل سعود درباره ایران و نقش جیبوتی!


رسانه‌های سعودی که برای خارج کردن رژیم آل سعود از تنگنا و بحران شدید داخلی و خارجی به سبب سیاست‌های ویرانگر و ماجراجویانه و جنایات هولناک علیه مسلمانان بی‌گناه که آخرین مورد آن اعدام شیخ نمر بود، از رویای خود درباره ایران می‌گویند.

خبرگزاری تسنیم: رسانه‌های سعودی که برای خارج کردن رژیم آل سعود از تنگنا و بحران شدید داخلی و خارجی به سبب سیاست‌های ویرانگر و ماجراجویانه و جنایات هولناک علیه مسلمانان بی‌گناه که آخرین مورد آن اعدام شیخ نمر بود، از رویای خود درباره ایران می‌گویند.

رژیم جنایتکار آل سعود که دوازدهم دی ماه با وجود هشدارهای مجامع حقوق بشری و اعتراضات گسترده مردمی در شرق عربستان و مناطق مختلف جهان اسلام درباره پیامدهای هولناک اعدام شیخ نمرباقر النمر روحانی برجسته شیعی به جرم بیان حق و درخواست برای مساوات و برابری در حقوق شهروندی در مناطق شیعه‌نشین، دست به این جنایت وحشیانه زده و شهید نمر را به طرز وحشیانه‌ای به شهادت رساند، با موج گسترده محکومیت و انتقاد در سطح جهان روبرو شد و از آن روز تاکنون تقریبا هیچ روزی نیست که شاهد تظاهرات و اعتراض و انتقادها از این رژیم ضد بشری در سطح منطقه و جهان نباشیم، این موج گسترده خشم از آل سعود، رژیم حاکم بر عربستان را سردرگم و آشفته کرد به طوری که از حادثه مشکوک حمله عده معدودی به سفارتخانه و کنسولگری‌اش در ایران بهره‌برداری کرده و برای منحرف کردن نگاه‌های جهانیان و در اقدامی فریبکارانه از قطع روابط دیپلماتیک و تجاری‌اش با ایران خبر داد، البته ایران هیچ رابطه تجاری با عربستان ندارد و تنها مسئله در روابط با این کشور هم بحث حج است و تهران هیچ رابطه‌ای در زمینه تجاری و اقتصادی با ریاض ندارد.

رژیم عربستان که خود را در تنگنا و ورطه شدید می‌بیند، کشورهای عربی ضعیف و وابسته از نظر اقتصادی به خود را به شدت تحت فشار گذاشت و از آنها خواسته همگام با این رژیم، روابط خود را با ایران قطع کنند و سفرایشان را فرا بخوانند و متقابلا سفرای ایران را هم وادار به خروج از خاک خود کنند، تنها تعداد اندکی از این کشورها همچون جیبوتی، سومالی، سودان، بحرین و کومور سفرای خود را از ایران فرا خوانده و یا روابط خود را قطع کردند،  البته نیازی به توضیح درباره وزن سیاسی و جایگاه کشورهایی چون جیبوتی و کومور و سومالی در معادلات منطقه‌ای نیست،‌چرا که این کشورها به شدت به دلارهای نفتی آل سعود محتاج هستند و بدون وام‌های بلاعوض آل سعود قادر به حیات خود نیستند.

در این میان کشورهایی چون امارات، قطر و کویت با وجود فشارهای رژیم سعودی حاضر نشدند روابط خود را با ایران قطع کنند و برای کاستن از خشم پدرخوانده اعراب، صرفا به کاهش سطح نمایندگی خود در ایران دست زدند، سلطان‌نشین عمان که کاملا خود را از سیاست‌های ویرانگر و ماجراجویانه آل سعود دور نگه داشته و هرگز با این رژیم همراهی نکرده است، در سناریوی جدید آل سعود هم همانند گذشته، با قدرت استقلال خود را به نمایش گذاشت و همانند سودان و چند کشور ضعیف عربی، استقلال خود را به حراج نگذاشت.

اعلام قطع روابط از سوی سومالی، جیبوتی و رژیم آل خلیفه در بحرین و فراخوانده شدن سفرای کشورهایی همچون کومور، کویت، قطر و امارات، رسانه‌های سعودی را هیجان زده کرده و آنها تیترهایی را انتخاب کرده‌اند که بیش از آنکه واقعی باشد، بیشتر بیانگر رویای آل سعود باشد که البته به خواب‌های پریشان شبیه است تا رویای صادقه.

"انزوای بین المللی، سیاستمداران ایران را برآشفت" این تیتر مضحک روزنامه الوطن یکی از رسانه‌های وابسته به دربار سعودی است که این رسانه اقدام سومالی در قطع روابط و اقدام کومور در فراخواندن سفیرش از تهران را به مثابه آنچه این رسانه ادعا کرده یعنی انزوای بین المللی ایران قلمداد کرده است.


ویدیو مرتبط :
نقش آل سعود در مذاکرات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مفتی عربستان: دیوار نویسی ها علیه خاندان آل سعود کار ایران است!



 

مفتی عربستان: دیوار نویسی ها علیه خاندان آل سعود کار ایران است!

 

دیلی استار نوشت: عکاس خبرگزاری فرانسه گفت: شعارهایی علیه خانواده ی سلطنتی عربستان بر روی دیوارها در مرکز شرقی عربستان نوشته شده است.

شعارهایی نظیر "خانواده آل سعود دستشان به خون این شهدا آلوده است،" "مرگ بر محمد بن فهد بن عبدالعزیز"، بر روی دیوارهای شهر قطیف دیده می شود.

نیروهای امنیتی در ورودی های شهر مستفر شده و خودروها را بازرسی می کنند.

به گزارش منابع دولتی و پزشکی، 4 نفر در طول درگیری ها در شهر قطیف کشته شده اند.

شاهزاده محمد بن فهد قول داده است که وزارت کشور علت این مرگ ها را تحقیق کند.

دیلی استار نوشت: مفتی عربستان سعودی، شیخ عبدالعزیر الشیخ در این رابطه به روزنامه عکاظ گفت: اشوبگران شهر قطیف وابسته به دارودسته هایی هستند که از خارج کشور دستور می گیرند.

این روزنامه در ادامه نوشت: منظور مفتی عربستان ایران است.

وی در ادامه گفته است که ایران پشت دیوارنویسی ها علیه آل سعود در شهر قطیف است!../انتخاب