اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویانیان: نمیگذارم مایلی کهن بر سرمان خراب شود!


رویانیان که خیلی از شرایط اطرافش ناراضی و عصبانی به نظر می رسید، به مایلی کهن و فتح الله زاده تاخت و گفت که مدیران بعضی از تیم های لیگ برتری برای موفق نشده پرسپولیس دست به هر کاری می زنند.

تماشا: محمد رویانیان پنجشنبه هفته گذشته یکی از تماشاگران مرحله پایانی لیگ دوومیدانی بود تا از احسان حدادی، پرتابگر پرسپولیسی ها حمایت کند. مدیرعامل سرخپوشان درت مصاحبه خود پس از قهرمانی حدادی گفت خیلی از ورزش ها را به فوتبال ترجیح می دهد و از این ورزش پر از دلالی و دروغ و ریا خسته شده.

او که خیلی از شرایط اطرافش ناراضی و عصبانی به نظر می رسید، به مایلی کهن و فتح الله زاده تاخت و گفت که مدیران بعضی از تیم های لیگ برتری برای موفق نشده پرسپولیس دست به هر کاری می زنند.

مهمترین قسمت حرف های رویانیان در مورد مربی سال آینده تیمش است. او در حالی که قرارداد 2 ساله با مانوئل امضا کرده اما خبر می دهد که مربی سال بعد یک جوان ایرانی است.

مثل اینکه علاقه ویژه ای به ورزش های غیرفوتبالی پیدا کرده اید.

- بعضی از ورزش ها از فوتبال خیلی بهترند. مثل کشتی، شنا، دوومیدانی. البته فوتبال را هم دوست داریم اما این فوتبالی که ما می بینیم واقعا فوتبال نیست و همه چیز در آن وجود دارد؛ از دلالی گرفته تا دروغ و ریا. من به سمت درست کردن فوتبال می روم اما فوتبال کمر مرا هم خرد کرده.

هواداران تیم فوتبالتان اصلا روحیه خوبی ندارند.

- آنها برای پیروزی تیم نگرانند و حق هم دارند اما من نگران این هستم که بتوانم باشگاه را بسازم. ما باید باشگاهی بسازیم که همه چیزش مستقل باشد.

انتقاد می کنند رویانیان این همه خرج کرده اما باز هم تیمش شانزدهم است.


- ببینید ما هم مثل سپاهان، مس و استقلال خرج کرده ایم. سازمان بازرسی به تازگی به باشگاه ما ورود کرده و حالا باید ثابت شود که ما از کدام باشگاه ها بیشتر گرفته ایم. تیم های دیگر سال ها بازیکن می گرفتند و پرسپولیس این کار را انجام نمی داد اما ما این فصل آمده ایم و جبران کرده ایم و می بینید چه حاشیه هایی درست می کنند. تیمی مثل مس کرمان به بازیکنی که ما A ریال پیشنهاد داده بودیم، A به اضافه یک ریال پیشنهاد داد و این بازیکن را خرید. چرا اتهام می زننند؟

تیم کهکشانی این معضلات را هم دارد.


- جمله هایی مثل تیم کهکشانی و بازیکن را از دهان شیر بیرون آوردن، برای سال های قبل است. من که سال های قبل نبوده ام. من فقط چند بازیکن خوب گرفته ام و متهم شدم. اشتباهم این بود که گفتم سقف را رعایت نکرده ام.

ظاهرا دنبال جانشین برای ژوزه می گردید؟

- ژوزه با قدرت می ماند. او مربی بزرگی است که در 12 سال 23 جام گرفته و این رزومه برای سال قبل است، نه 10 سال قبل.

قبلا گفته بودید برای آینده به مربی ایرانی فکر می کنید. این مربی از جنس مایلی کهن، درخشان یا قدیمی ترهاست یا گزینه های جوان؟
- من از الان دنبال مربی های جوان ایرانی هستم که هم خوب نتیجه گرفتند هم مردم از نتایجشان راضی هستند و دوستشان دارند. دارم روی شان کار می کنم. آینده پرسپولیس برای مربی های جوان و صاحب دانش روز است. شک نکنید.

انتخاب مرا از سال آینده خواهید دید زمانی که تیم قرار است با یک پرسپولیسی موفق به میدان برود. الان 3 نفر در لیست انتخاب های بلندمدت من هستند که در زمان انتخاب مربی ایرانی، یکی از آنها روی نیمکت تیم می نشیند ولی باز هم می گویم قطعا تا پایان این فصل کارمان را با مانوئل ادامه می دهیم. از این بحران هم خارج می شویم.

بحث تماس های مشکوک با بازیکنان پرسپولیس چقدر واقعی است؟

- بعد از بازی نفت آبادان با بازیکنانمان تماس گرفتند و آنها را تخریب ذهنی کردند. با این کارشان بین مربی و بازیکنان ما تفرقه انداختند اما من از آنها خواهش می کنم پرسپولیس را رها کنند. عده ای هستند که خودشان را مدیر و مربی پرسپولیس می دانند؛ اما این تیم مدیر دارد و برای مذاکره با یک بازیکن باید با آنها صحبت کنند نه خود بازیکن.

نباید با محمد نوری تماس بگیرند که چرا تو در لیست ژوزه نیستی و تو را قبول ندارد. آنقدر در مغز آنها خوانده اند که دیگر تمرکز ندارند. در یکی از بازی ها کمک مربی تیم حریف وسط مسابقه به انصاری فرد گفته بود چرا به پرسپولیس رفتی و به تیم ما نیامدی؟ به نظر شما میدان مسابقه جای چنین حرف هایی است؟ با این وضعیت من فوتبال بلد نیستم یا شما که کار غیرحرفه ای انجام می دهید؟

مگر بازیکنان شما حرفه ای نیستند که به این پیشنهادها فکر می کنند؟

- کجای بازیکنان ما حرفه ای است؟ قدیم ها بازیکنان با عشق و علاقه به پرسپولیس می آمدند و بازی می کردند اما حالا برای «دو زار» بیشتر به تیم های دیگر می روند. کجای این حرفه ای گری است؟ من که تازه آمده ام اما کسانی که سال ها قبل بودند چرا این کارها را می کنند؟ چرا کسی رسیدگی نمی کند؟ کسانی که میلیاردها و تریلیاردها پول مملکت را خوردند، می گویند ما نداریم و پرسپولیس داراست و ما را متهم می کنند. اگر بخواهم این مسائل را بازگو کنم باید خیلی چیزها بگویم.

شایعه انتقادات کی روش از مانوئل دراردوی اردن را شنیده اید؟

- بله اما من باور نمی کنم او پشت سر مانوئل حرف زده باشد.

ماجرای مایلی کهن و پرسپولیس بالاخره به کجا می رسد؟ او اخیرا گفته حضور در پرسپولیس حق اوست نه مانوئل ژوزه.

- مایلی کهن چند وقت یک بار خیز برمی دارد که به نیمکت پرسپولیس نزدیک شود و متاسفانه هر بار هم روی سر ما خراب می شود اما ما قصد استفاده از او را نداریم. او مربی متدینی است اما چیزهای دیگر را هم باید رعایت کند. نمی شود که فقط متدین بود و کار کرد. باید مسائل دیگر را هم در نظر گرفت. مایلی کهن باید یک مقدار آرامش داشته باشد. ما دوست داریم از او استفاده کنیم اما باید صبورتر باشد.


ویدیو مرتبط :
محاکمه مایلی کهن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ قاطع مایلی‌کهن به رویانیان:/پستهایش را با رابطه گرفته نه ضابطه/فوتبال را رها کن و برو!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پاسخ قاطع مایلی‌کهن به مدیرعامل پرسپولیس/ فوتبال را رها کن و برو!

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال و پیشکسوت تیم پرسپولیس با اشاره به اظهار نظر مدیر عامل این باشگاه گفت: در جامعه‌ای که امثال ایشان خود را متعادل می‌دانند، آنهم با صرف میلیاردها تومان پول از جیب مملکت، من به خودم افتخار می‌کنم که نامتعادل باشم و به این افتخارم می‌بالم.

به گزارش خبرنگار مهر، انتقادات محمد مایلی کهن از عملکرد تیم پرسپولیس در دیدار مقابل نفت تهران، واکنش تند رویانیان را به دنبال داشت که این پیشکسوت پرسپولیس را به عدم تعادل محکوم کرد.

محمد مایلی‌کهن در این خصوص به خبرنگار مهر اظهار داشت: متاسفانه کسی که فرق توپ و هندوانه را نمی‌داند به خاطر خودشیفتگی و عشق شهرت خود را متخصص و متعادل می‌داند و من را به نداشتن تعادل متهم می‌کند و عجب اینکه میلیاردها تومان از پول مردم این کشور را به هدر داده است و پای مربیانی ریخته که تا به حال تیم نتوانسته است، نتیجه بگیرد.

وی در ادامه افزود: متاسفانه تیم ریشه‌دار و پرطرفدار پرسپولیس در فصل گذشته در رتبه دوازدهم جدول ایستاد و وعده داد که این فصل چه‌ها خواهد کرد، چون فصل گذشته خودش تیم را نبسته بود. این فصل را هم دیگر همه می‌بینند وضعیت تیم چگونه است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان خاطر نشان کرد: آیا غیر از این است که همه اینها ناشی از مدیریت این آقای متعادل است؟! متاسفانه هنوز هیچی از فصل نگذشته است، وعده فصل دیگر را می‌دهد!

مایلی کهن افزود: رویانیان نمی‌خواهد بپذیرد که ورزش به ویژه فوتبال به عنوان یک ابر ورزش پادگان نیست که بتواند با توپ و تشر همه چیز را برای مدتی آرام نگاه دارد.

وی همچنین یادآور شد: رویانیان تا چندی پیش عنوان می‌کرد مایلی کهن سر ما خراب شده که بیاید و تیم پرسپولیس را بگیرد. از آنجائیکه آدم‌هایی که راست نمی‌گویند کم حافظه هستند، دیروز مدیرعامل پرسپولیس در اظهار نظری متفاوت گفته است، مایلی کهن چون در ابتدای فصل جلالی را به من پیشنهاد کرده بود و نپذیرفتیم از ما ناراحت است. خدا را شکر مشخص شد، به گفته ایشان من برای خودم کاری نکردم و به دنبال حضور شخصی دیگر در پرسپولیس بوده‌ام. آیا این پیشنهاد، پیشنهاد بدی بوده است؟

مایلی کهن تصریح کرد: یکبار به رویانیان گفتم و بازهم یادآور می‌شوم که در ورزش به خصوص در فوتبال بیش از جاهای دیگر نیاز به تخصص و حتی سوپرتخصص احساس می‌شود و هرکسی نمی‌تواند بدون هیچگونه پیشینه تجربی، تحصیلاتی و صرفا به دلیل خودشیفتگی و عشق شهرت بیاید و در این عرصه مدیریت کند.

وی افزود: رویانیان شاید در جاهای دیگر آنهم به دلیل آنکه تابلوی نتایجی نبوده است، احساس کند آدم موفقی بوده اما به هیچ عنوان اینطور نیست. بدون شک اگر در جاهای دیگر هم تابلویی وجود داشت و نتایج را نشان می‌داد شرایطش به مراتب بدتر از فوتبال و ورزش بود اما به دلیل نبودن تابلوی نتایج ایشان می‌تواند برای کارهای گذشته خود هر تعبیری را به کار ببرد.

این پیشکسوت فوتبال ایران خاطرنشان کرد: رویانیان باید بداند که در ورزش شهرت وجود دارد اما یقین بداند که بعد از مدتی تمام می‌شود. ایشان که امروز به شهرت خوبی رسیده است، ورزش را رها کند و برود.

مایلی کهن از رویانیان به عنوان یکی از عوامل حمله‌هایی که امروز به فوتبالی‌ها می‌شود یاد کرد و گفت: متاسفانه رویانیان به خاطر عدم تخصص کافی به فوتبال آمد و کارهایی انجام داد که شما امروز می‌بینید حداکثر حملات متوجه فوتبالیست‌هاست، آنهم در شرایطی که آنها نقشی در این خصوص ندارند.

وی تصریح کرد: فوتبال نیاز به اهالی فن خود دارد و یقین بدانید مشکلات پرسپولیس بعد از رفتن رویانیان عیان می‌شود و دامن‌گیر این تیم خواهد شد.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس خاطر نشان کرد: رویانیان عنوان کرده است من تعادل ندارم، ایرادی ندارد. در جامعه‌ای که امثال ایشان خود را متعادل می‌دانند، آنهم با صرف میلیاردها تومان پول از جیب مملکت، من به خودم افتخار می‌کنم که نامتعادل باشم و به این افتخارم می‌بالم.

وی در خاتمه تصریح کرد: رویانیان باید یادش باشد که خودش را کاملا نشان داده است و در جاهای دیگر هم اگر تابلویی وجود داشت، کاملا عملکرد او را مشخص می‌کرد و نشان می‌داد در جاهای دیگر با رابطه پست گرفته نه ضابطه./مهر