اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویانیان: درباره نرخ های اعلام شده سوخت سریع قضاوت نكنید



 

 

رویانیان: درباره نرخ های اعلام شده سوخت سریع قضاوت نكنید

 

تهران - رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور گفت : مردم در ارتباط با نرخ‌های اعلام شده سوخت سریع قضاوت نكنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'محمد رویانیان' در آخرین ساعات شنبه در گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم اظهار داشت : برنامه ‌ای پنج ساله برای نوسازی تمامی ماشین‌ها اعم از كامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و تمامی خودرو‌ها در دولت مشخص شده كه طبق آن تمامی‌ وسایل نقلیه در افق پنج ساله باید برابر سن استاندارد باشند.

به گفته وی ، تعداد وسایل نقلیه و همچنین سهم هر كدام در جابجایی مسافران دراین برنامه مشخص شده است.

وی خطاب به رانندگان گفت : رانندگان نباید تنها به این دو سه روز فكر كنند، بلكه باید این مساله را مد نظر داشته باشند كه طی پنج سال آینده می‌خواهیم تمامی مشكلات این بخش را حل كنیم.

رویانیان اظهار داشت : تاكنون مساله برنامه ریزی و اطلاع رسانی بیشتر مورد توجه ما بود ،اما از این به بعد به دنبال این امر خواهیم بود كه مشكلاتی كه در كل جامعه حمل و نقل وجود دارد را رفع كنیم.

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و نسوخت كشور افزود: از این زمان به بعد وارد زندگی كاری رانندگان خواهیم شد و با كنكاش در جامعه آژانس‌ها، تاكسی‌ها، كامیون‌ها، اتوبوس‌ها و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی به دنبال حل مشكلات این بخش خواهیم بود.

** شماره پیامك 3000020، كانال ارتباطی رانندگان

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور اظهار داشت : امكان دارد بخشی از مشكلات این بخش مورد توجه ما قرار نگرفته و از برنامه ‌های این بخش جا مانده باشد كه مردم می‌توانند مشكلات خود را به شماره تلفن 3000020 پیامك داده و دولت را در جریان این مشكلات قرار دهند.

به گفته وی ، جامعه 5/1 میلیون نفری رانندگان كشور می‌توانند از طریق این شماره مشكلات پیش‌ آمده را مطرح كرده و یا شماره تماس خود را برای برقراری تماس اعلام نمایند.

رویانیان تصریح كرد ، پیامك‌های دریافتی به این شماره بصورت روزانه پایش می‌شود و مبنای پیگیری‌های دولت قرار می‌گیرد.

** نوسازی بیش از یكصد هزار خودرو طی سه سال آینده

رییس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور تصریح كرد :در حال حاضر بیش از یكصد هزار خوردوی فرسوده در كشور وجود دارد كه این تعداد ظرف چهل سال در كشور جمع شده است.

به گفته وی ، 50 هزار مینی‌بوس فرسوده در كشور فعال است كه ساماندهی این شرایط طبق برنامه ‌های دولت ظرف سه سال صورت می‌گیرد.

** تسهیلات بیست میلیون تومانی برای نوسازی مینی‌بوس‌ها

رویانیان با اشاره به طرح نوسازی مینی‌بوس‌ها گفت: در این بخش سه میلیون تومان تسهیلات بلاعوض توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور در اختیار مالكان قرار می گیرد و همچنین تسهیلاتی نیز توسط وزارت راه و ترابری و شهرداری‌ها به رانندگان این خودروها تعلق می گیرد.

به گفته وی ،علاوه بر این طرح، نوسازی 50 هزار مینی‌بوس دیگر نیز در برنامه سال 1390 وجود دارد كه از طریق این طرح حمایت مناسبی از مینی‌بوس داران می‌كنیم.

رویانیان تصریح كرد : مینی‌بوس های روستایی و شهر‌های كوچك در این طرح در اولویت قرار دارند...../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
اعلام نرخ تورم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارت سوخت های رویانیان تمام شد/ عکس


اولین کنفرانس بین‌المللی دوچرخه شهری