اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رویارویی تراکتور با لخویا و سپاهان با الهلال


در ادامه دیدارهای هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان مقابل حریفان خود به میدان می‌روند.

ورزش سه: در ادامه دیدارهای هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان مقابل حریفان خود به میدان می‌روند.

  هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا فردا (چهارشنبه) پیگیری می‌شود و 2 نماینده دیگر ایران مقابل رقبای خود قرار می‌گیرند. در این روز به طور همزمان و از ساعت 19 تراکتورسازی در قطر میهمان لخویا است و سپاهان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان از الهلال عربستان پذیرایی می‌کند.

لخویای قطر - تراکتورسازی ایران

نماینده تبریزی کشورمان در لیگ قهرمانان شروع قدرتمندانه‌ای داشت. تراکتورسازی در بازی نخست موفق شد در دیداری خانگی یکی از مدعیان اصلی صعود از گروه C یعنی الاتحاد عربستان را با تک گل کریم انصاری‌فرد مغلوب کند تا نشان دهد در این گروه سخت، حرف‌هایی برای گفتن دارد.

تراکتورسازی فصل گذشته در اولین حضور خود در لیگ قهرمانان هم شروعی مناسب داشت. این تیم در بازی اول  الجزیره امارات را 3 بر یک برد اما در نهایت با کسب تنها 4 امتیاز آخرین تیم گروه A لقب گرفت تا مشخص شود در چنین رقابت‌هایی ثبات در نتیجه‌گیری مهمتر از اوج و فرودهای ناگهانی است. حالا تیم تبریزی در قطر به مصاف لخویا می‌رود، تیمی که به ادعای تونی اولیویرا قوی‌ترین تیم گروه است.

لخویا بازی اول را در امارات با نتیجه 2 بر یک به العین باخته و بدین ترتیب واضح است که در دیدار خانگی مقابل تراکتورسازی به چیزی جز پیروزی نمی‌اندیشد. این تیم با هدایت اریک گرتس و در اختیار داشتن بازیکنان موثری همچون سباستین سوریا، دامی ترائوره و نام تائه هی حریف سرسختی برای نماینده ایران خواهد بود. پیروزی احتمالی تراکتورسازی مقابل لخویا می‌تواند شاگردان تونی را به عنوان یکی از مدعیان صعود معرفی کند چرا که با وجود پیروزی هفته نخست تا این‌جای کار همچنان الاتحاد عربستان و العین امارات گزینه‌های اصلی صعود از این گروه هستند. پیروزی احتمالی تراکتورسازی اگر با برد العین در ورزشگاه ملک عبدالعزیز مکه همراه شود، آن وقت باید حساب ویژه‌ای روی صعود تراکتورسازی باز کرد.

در دیگر دیدار این گروه، الاتحاد عربستان میزبان العین امارات است.

رده‌بندی فعلی تیم‌های گروه C به این ترتیب است که العین و تراکتورسازی به عنوان تیم‌های برنده هفته اول به ترتیب در رده‌های اول و دوم جدول ایستاده‌اند. لخویا سوم است و الاتحاد هم در رده آخر قرار دارد. العین به دلیل گل زده بیشتر اول است و لخویا نیز به همین دلیل بالاتر از الاتحاد رده سوم را تصرف کرده است.

سپاهان ایران - الهلال عربستان

همان قدر که شروع خوب در مسابقاتی مثل لیگ قهرمانان می‌تواند هموار کننده مسیر حرکتی یک تیم باشد، شکست در گام نخست اگر با برخورد مناسب از سوی عوامل فنی و مدیریتی همراه نباشد می‌تواند تمام انرژی یک تیم را بگیرد. برای تیم‌های مدعی و نامداری مثل سپاهان و الاتحاد عربستان که بازی اول را باخته‌اند برخورد مناسب به مجموعه تدابیری اطلاق می‌شود که بر اساس آنها بتوان بازیکنان را با موقعیت پیش آمده وفق و با استفاده از تکنیک‌های روانشناختی انگیزه آنان را برای جبران شکست افزایش داد.

مربیان باتجربه زیادی را می‌شناسیم که در برهه‌های مختلف توانسته‌اند باخت اول را زمینه‌ساز پیروزی‌های بزرگ آینده کنند. باید امیدوار بود زلاتکو کرانچار نیز چنین توانایی و اِشرافی داشته باشد وگرنه پذیرش شکست دوم مقابل تیم مدعی الهلال عربستان می‌تواند کار زردپوشان اصفهانی را برای صعود سخت کند.

سپاهان در بازی نخست خود اگرچه گل خورده دقیقه 18 را در دقیقه 78 توسط مهدی شریفی جبران کرد اما در 4 دقیقه پایانی 2 گل دیگر دریافت کرد تا با توجه به اینکه فرصتی برای جبران باقی نمانده بود، دست‌ها را به علامت تسلیم بالا ببرد. با توجه به تساوی الاهلی امارات و الهلال عربستان اگر سپاهان در بازی دوم خود و در خانه بتواند نماینده نامدار شبه جزیره را شکست دهد، آن وقت می‌تواند موقعیتش را در جدول به حالت تعادل برساند.

الهلال که فصل گذشته در گروه D با استقلال همگروه بود در بازی رفت مغلوب شاگردان قلعه‌نویی شد اما توانست در تهران آن شکست خانگی را جبران  و در نهایت به عنوان تیم دوم صعود کند. تیم عربستانی این فصل و در بازی نخست میزبان تیم الاهلی امارات بود که این بازی به تساوی 2 بر 2 انجامید. الهلال علاوه بر بازیکنان ملی‌پوش و سرشناسی همچون محمد الشلهوب، یاسر القحطانی و ناصر الشمرانی که زننده هر 2 گل تیمش مقابل الاهلی بود، چند بازیکن خارجی به نام‌های کاستیلو، تیاگو و دیگائو هم دارد که در مجموع نشان می‌دهد این تیم حریف آسانی برای شاگردان کرانچار نخواهد بود.    

الاهلی امارات و السد قطر در ورزشگاه رشید دبی دیگر دیدار این گروه را برگزار می‌کنند.

در گروه D السد با 3 امتیازی که از بازی خانگی مقابل سپاهان کسب کرد، صدرنشین است و تیم‌های الاهلی و الهلال نیز هر کدام با یک امتیاز به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. سپاهان هم بدون امتیاز قعرنشین جدول این گروه است.

برنامه ادامه بازی‌های هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

منطقه غرب

چهارشنبه 21 اسفند 92

گروه C


لخویای قطر - تراکتورسازی ایران، ساعت 19، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه

الاتحاد عربستان - العین امارات، ساعت 21:50، ورزشگاه ملک عبدالعزیز مکه

گروه D

سپاهان ایران - الهلال عربستان، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

الاهلی امارات - السد قطر، ساعت 20:45، ورزشگاه رشید دبی

منطقه شرق

چهارشنبه 21 اسفند 92


گروه G

ملبورن ویکتوری استرالیا - جئونبوک موتورز کره جنوبی، ساعت 12، ورزشگاه داکلندز ملبورن

یوکوهاما مارینوس ژاپن - گوانگژو اِورگرانده چین، ساعت 14، ورزشگاه یوکوهاما (شهر) یوکوهاما

گروه H

اولسان هیوندای کره جنوبی - کاوازاکی فرونتال ژاپن، ساعت 14، ورزشگاه اولسان مونسو فوتبال اولسان

گوئیژو رنه چین - وسترن سیدنی استرالیا، ساعت 15:30، ورزشگاه گویانگ المپیک گویانگ


ویدیو مرتبط :
الهلال ۴-۱ لخویا (۱/۴ لیگ قهرمانان آسیا)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین تمرین سپاهان پیش از دیدار با الهلال انجام شد



 

 

آخرین تمرین سپاهان پیش از دیدار با الهلال انجام شد

 

آخرین تمرین تیم فوتبال سپاهان پیش از بازی برابر الهلال، شب گذشته (دوشنبه) در زمین اصلی استادیوم ملک فهد برگزار شد.

آخرین تمرین تیم فوتبال سپاهان ایران پیش از دیدار با تیم الهلال عربستان از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، شب گذشته (دوشنبه) در زمین اصلی استادیوم ملک فهد برگزار شد.

این تمرین از ساعت 20:30 به مدت یک ساعت برگزار شد که خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان تنها اجازه پوشش دادن 20 دقیقه از آن را داشتند.

بازیکنان سپاهان در مدتی که اصحاب رسانه حضور داشتند، در قالب سه گروه به مرور برنامه‌های تاکتیکی پرداخته و در ادامه با همین شکل البته در گروه‌های هفت نفره در فضای محدود تمرین حفظ توپ(آقاوسط) را انجام دادند.

کادر فنی با حضور در وسط زمین عملکرد بازیکنان را زیرنظر داشت و بعضا توصیه‌های تاکتیکی را به آنها گوشزد می‌کرد. امیر قلعه نویی (سرمربی سپاهان) در زمان تمرین آقاوسط، به همراه یکی دیگر از همکارانش پا به توپ شد و همراه با یک گروه از بازیکنان تمرین ‌کرد.

هادی عقیلی مدافع این تیم با برطرف شدن آسیب دیدگی جزیی اش، برای بازی امروز آمادگی کامل را بدست آورده است.

امیر حاج رضایی مشاور فنی سپاهانی ها با لباس ورزشی کنار زمین حضور داشت و عملکرد تیم را زیرنظر می گرفت. او معتقد بود سپاهان وضعیت خوبی پیش از این مسابقه دارد هرچند با تیمی بازی می کند که هجده هفته شکستی را متحمل نشده است.

محمدرضا ساکت (مدیرعامل باشگاه سپاهان) هم با لباس ورزشی در کنار زمین قدم می زد و ضمن مشاهده عملکرد بازیکنان، بعضا با دیگر مسوولان باشگاه صحبت می کرد.

وی از شرایط تیمش در آستانه این مسابقه ابراز رضایت کرد و گفت: همه چیز برای برگزاری یک مسابقه زیبا بین دو تیم خوب است. امیدوارم سپاهان درهشتمین دوره حضورش در این رقابتها، شروع موفقی داشته باشد. به هر حال انتظارها از سپاهان نه در ایران که در آسیا هم زیاد است.

ساکت با بیان اینکه گماردن "روشن ایرماتوف" پرافتخارترین داور آسیایی، برای قضاوت این بازی نشان می‌دهد دو تیم قدرتمند سپاهان و الهلال از نظر AFC چه جدال حساسی را مقابل هم دارند، ابراز امیدواری کرد که دو تیم ایرانی، فینال لیگ قهرمانان آسیا در این دوره را برگزار کنند.

گفتنی است، جلسه هماهنگی پیش ازمسابقه که معمولا صبح روز بازی برگزار می شود هم دیروز پس از نشست خبری، برگزار شد که رنگ پیراهن دو تیم در آن تعیین شد. سپاهان با پیراهن زردرنگ و الهلال با لباس یکدست آبی رنگ به میدان می رود.

همچنین مسوولان باشگاه الهلال 10 بلیط VVIP، پنجاه بلیط VIP و 50 بلیط First Class برای حضور همراهان و تماشاگران سپاهان در اختیار این باشگاه قرار داد که این تعداد افراد همراه سپاهان در ریاض حضور ندراند.

در آخرین برنامه‌ها، صبح امروز محمدرضا ساکت و عبدالرحمان ابن مسعود (مدیرعامل باشگاه الهلال) جلسه‌ای با یکدیگر خواهند داشت که درباره تقابل دو تیم و روابط دو باشگاه در آینده صحبت خواهند کرد.