اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونمایی از 5 ماده اولیه داروهای نوترکیب


عصر دیروز در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور، از پنج قلم ماده اولیه داروهای نوترکیب رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: عصر دیروز در مراسمی با حضور رئیس‌جمهور، از پنج قلم ماده اولیه داروهای نوترکیب رونمایی شد.
 
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌ جمهور در مراسم گرامیداشت شصتمین سالگرد تأسیس سازمان تأمین اجتماعی از 5 قلم ماده اولیه داروهای نوترکیب، رونمایی کرد.

 این قلم مواد اولیه در ساخت چند نوع داروی نوترکیب کاربرد دارد که داروی اول ضد سرطان است که برای نخستین مرتبه ماده اولیه آن در کشورمان تولید می‌شود و می‌تواند به‌طور هدفمند سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار دهد.

 داروی دوم که با استفاده از این مواد اولیه تولید می‌شود، ضد بیماری MS است که غیر تزریقی است.

 همچنین داروی سوم که با استفاده از این مواد اولیه قابلیت ساخت آن در کشور ایجاد شده، دارویی برای درمان بیماری‌های قلبی است.

 داروی چهارم داروی ضد درد و بیهوشی است که تأثیر آن 250 برابر مُرفین است و داروی پنجم نیز، داروی درمان بی اختیاری ادرار است.

 در این مراسم علاوه بر رئیس‌ جمهور، محمد عباسی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سعید مرتضوی رئیس سازمان تأمین اجتماعی حضور داشتند.


ویدیو مرتبط :
فتح قله اورست داروهای نوترکیب (فاکتور هشت انسانی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونمایی از دو خرید اول استقلال؛ توافق اولیه حاصل شد



اخبار,اخبار ورزشی ,هادی عقیلی

 

اخبار ورزشی - رونمایی از دو خرید اول استقلال؛ توافق اولیه حاصل شد

توافقات لازم با مهاجم سابق مس و مدافع سابق سپاهان برای حضور در جمع آبی‌پوشان انجام شده است.

 مدیران استقلال با ادینهو، مهاجم گلزن مس كه لقب گربه سیاه استقلال را یدك می‌كشد و هادی عقیلی، مدافع سپاهان، توافقات اولیه را انجام داده اند و این دو بازیكن به احتمال خیلی زیاد طی چند روز آینده به استقلال خواهند پیوست.

پیش از این صحبت از پرسپولیسی شدن هادی عقیلی بود كه حالا استقلالی‌ها زودتر اقدام كرده و این مدافع سابقا ملی پوش را راضی به آبی‌پوش شدن كردند.

در خصوص ادینهو گفته می‌شود که در حال حاضر در امارات در حال استراحت است، ولی مذاکراتی با مدیر برنامه‌های او انجام شده و با توجه به توافقات حاصله ادینهو را باید اولین بازیکن جذب شده استقلال برای فصل بعد دانست.

البته ادینهو از اینکه پیشنهاد استقلالی ها دیر به دست او رسیده کمی دلخور بود. گویا طبق توافقاتی که پیش از این با قلعه نویی داشته، انتظار سختی برای این پیشنهاد کشیده است.

اخبار ورزشی - جام نیوز