اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونمایی از ریزبافت‌ترین فرش جهان +عکس



فرش ۱۸۰ رج پرسپولیس، به عنوان ریزبافت‌ترین فرش جهان پیش از ظهر امروز در تهران رونمایی شد.

فرش ۱۸۰ رج پرسپولیس، به عنوان ریزبافت‌ترین فرش جهان پیش از ظهر امروز در تهران رونمایی شد.

احد عظیم‌زاده امروز در مراسم رونمایی از ریزبافت‌ترین فرش دستبافت‌جهان اظهار داشت: من از جمله اولین و بزرگترین صادرکننده فرش دستبافت در کشور هستم و از 7 سالگی کار بافندگی فرش انجام داده‌ام، در همین جا اعلام می‌کنم که تاکنون چنین فرشی در دنیا نبوده است.

وی افزود: ریزبافت‌ترین فرش دستبافت جهان که نام پرسپولیس دارد، به صورت 180رج به ابعاد 2 در 3 متر(6 متذ مربع) و با 350 رنگ ظرف 14 سال و 2 ماه توسط 3 هنرمند ایرانی در شهر قم بافته شده است.

 عظیم‌زاده گفت: فرش پرسپولیس 40 میلیون و 400 هزار گره دارد و بافندگان آن با عینک ذره‌بینی و روزی 3 ساعت این فرش را بافته‌اند.

تصویر ریزبافت ترین فرش ها, شلوغ ترین فرش های جهان
وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان برای این فرش قیمت تعیین کرد، گفت: این فرش در یکی از حراجی‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته و فروخته می‌شود و قیمت پایه آن 2.5 میلیون پوند برآورد شده است.

این صادرکننده فرش دستبافت گفت: در فرش پرسپولیس بیش از 350 رنگ به کار رفته است و ظرافت بافت در این فرش بسیار بالا است و تمام آثار باستانی ایران و تخت جمشید در این فرش بافته شده است.

 وی افزود: هر گره از این فرش از سه رنگ بافته شده و به صورت تمام ابریشم است.

تصویر ریزبافت ترین فرش ها, شلوغ ترین فرش های جهان
عظیم‌زاده گفت: طراح ریزبافت‌ترین و نفیس‌ترین فرش جهان خود وی بوده است و از 32 کشور که برای حراج معرفی شده بودند 3 کشور در نهایت انتخاب شده‌اند که در یکی از این 3 کشور این فرش به حراج گذاشته خواهد شد.

این صادرکننده فرش با تاکید بر اینکه از صنعت فرش دستباف ایرانی حمایت نمی‌شود، گفت: 2 میلیون و 300 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در صنعت فرش اشتغال دارند که با احتساب خانواده‌های آنها می‌توان گفت 9 میلیون نفر یعنی یک هشتم جمعیت کشور از این صنعت ارتزاق می‌کنند، اما حمایتهای لازم از این صنعت صورت نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در دو سال گذشته مشوق صادراتی پرداخت نکرده است، اظهار داشت: کشور ما با صنعت فرش که شناسنامه 3هزار ساله دارد شناخته می‌شود.

وی گفت: در همین‌جا اعلام می‌کنم که فرشهای چینی و هندی فرش نیستند، چرا که آنها فقط از طرحهای ایرانی کپی می‌کنند و کیفیت لازم را در فرش‌هایشان ندارند.

 عظیم‌زاده گفت: کشور چین 95درصد از تولید فرش کنار رفته است و بزرگترین خریدار فرش ایران تبدیل شده است.

وی افزود: سال گذشته 550 میلیون دلار صادرات فرش صورت گرفته، اما تصمیم دولت برای محاسبه ارز صادرات با نرخ مبادله‌ای باعث شد، تا در نیمه دوم سال با افت صادرات مواجه بشویم که این اقدامات دولت فقط سنگ‌اندازی در مسیر صادرات بوده است.

تصویر ریزبافت ترین فرش ها, شلوغ ترین فرش های جهان
این عضو اتحادیه صادر کنندگان فرش دستبافت گفت: اگر این صنعت 50 درصد افت کند، یک میلیون نفر بیکار می‌شوند، لذا من معتقدم دولت برای آنکه ایجاد اشتغال کند در وهله اول باید شغل‌های موجود را نگه دارد و در کنار این شغل‌ها اقدام به ایجاد اشتغال کند.

وی افزود: بزرگترین افتخار من این است که ایرانی هستم و پاسپورت ایرانی دارم..... /  bartarinha.ir

تصویر ریزبافت ترین فرش ها, شلوغ ترین فرش های جهان

 


ویدیو مرتبط :
رونمایی فرش سه بعدی در مجموعه اصفهان سیتی سنتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نخستین فرش ١٢٠٠ شانه جهان رونمایی شد (+عکس)



طی مراسمی با حضور فعالان صنعت فرش و رسانه های گروهی، از نخستین فرش ١٢٠٠ شانه جهان در شهر فرش رونمایی شد. در این مراسم، سید مهدی موسوی، مدیر شهر فرش در سخنانی با اشاره به اهمیت صنعت فرش و لزوم توجه به این صنعت گفت:یکی از مهمترین اقداماتی که می تواند صنعت فرش کشور را رونق دهد، تولید و طراحی فرش هایی با طرح های نوین و مورد نیاز جامعه مصرف کننده است.

موسوی با اشاره به نخستین فرش ١٢٠٠ شانه جهان گفت: برای نخستین بار چنین فرشی در ابعاد جهانی و معادل با فرش دستباف در ایران تولید شدکه فقط هم در شهر فرش عرضه و توزیع می‌شود.

 

اخبار,اخباراجتماعی ,فرش ١٢٠٠ شانه

 

به گفته وی،  فرش ۱۲۰۰ شانه بسیار لطیف و متمایز با دیگر فرش‌های ماشینی است که با ماشین آلات بلژیکی تولید شده اما دیگر موارد مانند طرح، رنگ و... بدست هنرمندان ایرانی رقم خورده است. موسوی تصریح کرد: براساس آمار گمرک، در سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات فرش اعم از ماشینی و دستباف داشته ایم که باید بیش از اینها فعالان صنعت فرش مورد حمایت قرار گیرند چراکه فرش ارزش افزوده بالایی هم برای اقتصاد و کشوردارد.

وی اظهار کرد: این فرش در ابعاد ۱۲ متری، ۳/۵ میلیون تومان به فروش می رسد که نخستین کار مشهد اردهال هم است و وعده این را هم داده اند که تا یک هفته آینده کارهای جدیدتر و دیگری به ما ارائه بدهند. مدیر مجموعه شهر فرش تاکید کرد: خوشبختانه این مجموعه با حذف واسطه ها، محصولات را با قیمت ارزان و واقعی به دست مصرف‌کننده می رساند.

پرویز درگاهی نیز در این مراسم گفت: پیش نیاز توسعه و رونق بازار فرش داخلی، رضایتمندی مشتری است. باید به سمت تولیداتی برویم که با نیاز مخاطب یکسان باشد. مدیر فروش شهر فرش افزود: یکی از عمده‌ترین دلایل کاهش صادرات در چند سال اخیر و به خصوص بعد از مهر ماه سال ٨٩ که تشدید تحریم‌ها را شاهد بودیم، نبود طرح ها و نقش های مناسب با سلیقه روز مخاطب، همینطور پایین بودن کیفیت برخی از تولیدات فرش بوده است.

درگاهی اضافه کرد: ما شاهد توسعه بازار فرش ماشینی هستیم، همینطور با توسعه صادرات فرش ماشینی و هدفمند شدن یارانه ها، وضعیت تولید فرش ماشینی بحرانی شد و کارخانه به دلیل افزایش هزینه سربار تولید نتوانستند طرح های توسعه خودشان را در زمینه تولید محصولات جدید پیاده سازی کنند، هنوز هم دولت یارانه تولید را که بخشی از آن باید به تولیدکنندگان فرش برسد پرداخت نکرده است.

درگاهی با اشاره به رونمایی از نخستین فرش ١٢٠٠ شانه جهان در ایران گفت:  امروز هم در این مراسم رونمایی از نخستین فرش١٢٠٠ شانه جهان ما شاهد تولیدی بی بدیل و بی رقیب هستیم. اتفاق مهمی که شرکت مشهد اردهال رقم زده و مجموعه شهر فرش مفتخر است که از آن رونمایی می کند و به فروش خواهد رسید.


اخباراجتماعی  - شهروند