اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونمایی از توپ جدید لیگ برتر فوتبال +عکس


از توپ جدید لیگ برتر در نشست خبری سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا: از توپ جدید لیگ برتر در نشست خبری سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال رونمایی شد.

امروز (یکشنبه) خبرنگاران در سالن کنفرانس سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال جمع شدند تا شاهد رونمایی توپ جدید سازمان لیگ باشند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الله بهمنی مدیر روابط عمومی سازمان لیگ از عقد قرارداد سه ساله این سازمان با شرکت آلشپورت خبر داد و گفت:‌ توپ‌های جدید نسبت به نمونه پارسال استحکام بیشتری دارد.

در ادامه وحید جعفری مدیر بخش خاورمیانه شرکت آلشپرت در توضیح شرایط توپ جدید گفت: این توپ با طراحی و رنگ‌بندی اختصاصی سازمان لیگ طراحی شده و ما سعی کردیم با استفاده از رنگ نارنجی، رنگ‌بندی شاد و مهیجی برای توپ طراحی کنیم که جلوه بهتری در بازی‌ها داشته باشد. این توپ تمام استانداردهای فیفا را دارد و می‌تواند با برندهای بزرگ دنیا رقابت کند.

وی ادامه داد: قرارداد سه ساله‌ای با سازمان لیگ بسته‌ایم و این توپ‌ها در این سه سال در فوتبال ایران استفاده می‌شود. طبعا مشکلاتی که سال قبل برای توپ‌های ما وجود داشت و به مشکلات زمین و شرایط استفاده از توپ‌ها بازمی‌گشت امسال وجود نخواهد داشت. در طراحی توپ جدید ما مشکلات را برطرف کرده‌ایم و امیدواریم که رضایت بازیکنان و مربیان فوتبال ایران را فراهم کنیم.

جعفری ادامه داد: استفاده بهینه از این توپ‌ها می‌طلبد که باشگاه‌ها شرایط استفاده از آن را رعایت کنند. به عنوان مثال اندازه باد این توپ باید 6.2 باشد. اگر بیش از این باشد، سختی توپ به بازیکنان آسیب می‌زند و اگر کمتر باشد، سرعت توپ کاهش پیدا می‌کند.

رونمایی از توپ جدید لیگ برتر فوتبال +عکس

وی در ادامه گفت: 7 طرح مختلف را به سازمان لیگ ارائه کردیم که در نهایت با نظر این سازمان، طرح موجود انتخاب شد. این همان طرحی است که در لیگ 2 فرانسه هم استفاده می‌شود با این تفاوت که در فرانسه به جای رنگ نارنجی از سبز فسفری استفاده شده است. این رنگ را منحصرا برای سازمان لیگ ارائه کردیم تا از سوء استفاده‌ی افراد سودجو جلوگیری کنیم.

جعفری همچنین گفت: سال گذشته توپ‌های لیگ برتر زیاد پاره می‌شد که به دلیل نوع طراحی آن توپ و شرایط بد زمین‌های ایران بود. توپ‌های امسال آن مشکل را ندارد ولی در آینده‌ای نه چندان دور خواهید دید که در همه جای دنیا از نسل جدید توپ‌ها – که پارسال در ایران استفاده شده بود – استفاده می‌شود. فیفا قصد داشت که طول و عرض دروازه‌ها را بیشتر کند اما وقتی با استفاده از توپ "جابولانی" گل‌های ناگهانی به ثمر می‌رسید و دروازه‌بان‌ها نسبت به آن اعتراض کردند، از تصمیم خود منصرف شد و گفت که هدفش این بوده که گل‌های بازی‌ها بیشتر شود.

مدیر بخش خاورمیانه شرکت آلشپورت همچنین گفت: پارسال دیده می شد که برخی تیم‌ها توپ‌هایی را خارج از شرکت ما و سازمان لیگ تهیه می‌کردند که متاسفانه با این کارشان کپی‌رایت را رعایت نمی‌کردند. آن‌ها شکایت می‌کردند که توپ‌ها سنگین است و وقتی ما بررسی می‌کردیم متوجه می‌شدیم که آن توپ‌ها به هیچ وجه اصل نیستند.

وی همچنین گفت: توپ‌های ما مورد تایید فیفا قرار گرفته که این یعنی فیفا تمام شرایط آب و هوایی کشورهای دنیا را در چهار فصل مورد بررسی قرار داده و سپس آن را تایید کرده است ضمن اینکه راهکاری را در نظر داریم که در اثر نوسان ارز، سازمان لیگ ضرر نکند.

در پایان نیز بهمنی عنوان کرد که شرکت آلشپورت متعهد شده 1500 توپ رایگان به لیگ برتر و 1000 توپ رایگان به لیگ یک به صورت سالانه ارائه دهد و باقی توپ‌ها نیز با تخفیف ویژه عرضه شود.


ویدیو مرتبط :
مقایسه لیگ برتر فوتبال ایران با لیگ های معتبر اروپایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از توپ جدید لیگ برتر رونمایی شد + عکس


این توپ را همانند سال های گذشته برند آل اشپورت طراحی كرده و روی آن طرح یوزپلنگ ایرانی نقش بسته است. خبرآنلاین: مراسم قرعه كشی لیگ برتر چهاردهم امشب (دوشنبه) در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد. در این مراسم بعد از صحبت های علی كفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال نوبت به رونمایی از توپ جدید لیگ برتر رسید.


از توپ جدید لیگ برتر رونمایی شد + عکس

این توپ را همانند سال های گذشته برند آل اشپورت طراحی كرده و روی آن طرح یوزپلنگ ایرانی نقش بسته است.