اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونمایی از اولین دست پخت کی‌روش


تیم ملی فوتبال ایران امروز در نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 به مصاف مالدیو خواهد رفت.

تیم ملی فوتبال ایران امروز در نخستین دیدار خود در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 به مصاف مالدیو خواهد رفت. تیم ایران برای حضور در این بازی اردویی را در اتریش برگزار کرده بود و چند روز پیش در دیداری که انتقاد کارشناسان را برانگیخت، با یک گل از سد ماداگاسکار گذشت.

این بازی از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد. بازی این دو تیم اولین دستپخت کارلوس کی‌روش در مسابقه ای رسمی خواهد بود.

ایران تا به حال چهار مرتبه مقابل مالدیو قرار گرفته و در همه مسابقات به پیروزی رسیده است. به ثمررساندن 37 گل و باز نشدن دروازه اش برابر مالدیو نشان از عملکرد خوب ملی پوشان کشورمان بوده است.

 چهارده سال پیش، تیم ملی ایران كه از ستاره‌های انگشت نمایی بهره می‌برد برای حضور در جام جهانی 1998 فرانسه به مصاف یكی از ضعیف‌ترین تیم‌های قاره آسیا رفت. مالدیو، جزیره فقیر نشینی كه روی هم رفته چیزی حدود 400 هزار نفر جمعیت داشت،‌ تیمی به شدت گمنام بود و شكست 17 بر صفر تیم ملی این كشور برابر تیم ملی ایران كه داعیه قهرمانی آسیا را داشت چندان تعجب برانگیز به نظر نمی‌رسید.

 اكنون تاریخ یك بار دیگر تكرار می‌شود و تیم ملی ایران در مسیر صعود به جام جهانی از ساعت 19:30 امروز در ورزشگاه آزادی رودروی مالدیو قرار می‌گیرد. این بار اما حریف همان تیم كوچك جزیره فقیرنشین نیست و تیم ملی مالدیو متاثر از فراگیر شدن موج فوتبال در آسیا تا حدودی پوست انداخته است. كشوری كه از 26 جزیره كوچك تشكیل شده امروز یك منطقه توریستی چشمنواز است و سالانه پول هنگفتی از محل سفرهای پرشمار توریستی به خزانه این كشور واریز می‌شود. روند روبه پیشرفت تیم ملی مالدیو نشان می‌دهد كه بخشی از این سرمایه صرف پیشرفت فوتبال مالدیو شده است.

 اولین بازی دو تیم در مرحله مقدماتی جام جهانی 98 فرانسه و خرداد سال 76 بود که ایران موفق شد با نتیجه 17 بر صفر حریف خود را شکست دهد. کریم باقری(7گل)، حمید استیلی(3گل)،علی دایی و خداداد عزیزی(2گل)، رضا شاهرودی، مهدی مهدوی‌کیا و مهرداد میناوند گل های ایران را به ثمر رساندند.

سنگین‌ترین شکست تاریخ فوتبال مالدیو در ۲ ژوئن 1997 مقابل ایران است که ۱۷-۰ پرگل‌ترین مسابقه مقدماتی جام جهانی تا آن روز بود.

اما این دو تیم در مرحله انتخابی جام ملت های آسیا سال 2000 هم به مصاف هم رفتند که تیم ایران در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیحه یازده بر صفر به برتری رسید.

 در بازی رفت ایران با نتیجه 8 بر صفر حریف خود را شکست داد. علی دایی(3گل) و مهدی مهدوی کیا، سیروس دین محمدی، حمید استیلی، مهدی هاشمی نسب و علی موسوی گلزنان ایران بودند.

 در دیدار برگشت که 25 فروردین سال 79 برگزار شد، تیم ایران با 3 گل علی دایی، حمید استیلی و بهنام ابوالقاسم پور مالدیو را شکست داد.

 هدایت ایران در این مسابقات بر عهده جلال طالبی بود.

 اما تیم مالدیو در سال 2011 مجموعاً پنج بازی رسمی و دوستانه داشته كه حاصل آن دو برد مقابل كامبوج و قرقیزستان، دو مساوی با تاجیكستان و هند و یک شكست چهار بر صفر برابر سنگاپور بوده است. آنها در سال های اخیر تیم هایی نظیر هند، مالزی، بوتان و سریلانكا را شكست داده اند اما هنوز در رنكینگ فیفا، موقعیت خوبی ندارند و بالاتر از فیلیپین و بنگلادش در جایگاه 151 دنیا قرار دارند.

 در این كشور 350 هزار نفری كه فقط 298 كیلومتر مربع مساحت دارد، یك لیگ 8 تیمی برگزار می شود كه فقط پس از 14 هفته، چهره قهرمان مشخص می شود. بهترین تیم های باشگاهی مالدیو "وی بی اسپرت" و "ویكتوری" هستند كه تقریباً تمام ملی پوشان آن از همین دو باشگاه بیرون می آیند.

 مالدیو در سال 2003 بهترین پیروزی خود را با نتیجه عجیب 12-0 مقابل مغولستان جشن گرفت.

 عملكرد امسال: مالدیو در سال 2011 مجموعاً پنج بازی رسمی و دوستانه داشته كه حاصل آن دو برد مقابل كامبوج و قرقیزستان، دو مساوی با تاجیكستان و هند و یك شكست 4-0 برابر سنگاپور بوده است. آن ها در سال های اخیر تیم هایی نظیر هند، مالزی، بوتان و سری لانكا را شكست داده اند اما هنوز در رنكینگ فیفا، موقعیت خوبی ندارند و كمی بالاتر از فیلی پین و بنگلادش در جایگاه 151 دنیا قرار دارند.

 در زیر نتایج دیدارهای تیم‌های ملی فوتبال ایران که همه رسمی و زیر نظر فیفا و AFC برگزار شده، به شرح زیر است:

* مالدیو صفر - ایران 17 (مرحله انتخابی جام جهانی 1998) - ورزشگاه عباسیون دمشق - 2/6/1997

گل‌ها: کریم باقری (83 و 67، 66، 60، 16، 13، 9)، حمید استیلی (55 و 47 و 29)، خداداد عزیزی (36 و 35)، علی دایی (77 و 75)، رضا شاهرودی (56)، مهدی مهدوی کیا (63) و مهرداد میناوند (87)

 * ایران 9 - مالدیو صفر (مرحله انتخابی جام جهانی 1998) - ورزشگاه آزادی تهران - 11/6/1997

گل‌ها: علیرضا منصوریان (44 و 15)، کریم باقری (39 و 22)، علی دایی (43 و 33)، مهدی مهدوی کیا (38)، رضا شاهرودی (68) و خداداد عزیزی (87)

 * مالدیو صفر - ایران 8 (مرحله انتخابی جام ملت‌های 2000 آسیا) - ورزشگاه ملی حلب - 31/3/2000

گل‌ها: مهدی هاشمی نسب (19)، سیروس دین محمدی (20)، مهدی مهدوی کیا (23)، حمید استیلی (32)، علی دایی (72 و 61، 39) و علی موسوی (78)

 * ایران 3 - مالدیو صفر (مرحله انتخابی جام ملت‌های 2000 آسیا) - ورزشگاه آزادی تهران - 11/4/2000

گل‌ها: بهنام ابوالقاسم‌پور (5)، حمید استیلی (30) و علی دایی (65 - پنالتی)

تیم ملی ایران پس از عبور از مالدیو، به همراه برنده چهارده مسابقه دیگر مرحله پلی آف، به دور سوم مرحله انتخابی جام جهانی 2014 راه پیدا می‌كند. در این مرحله تیم‌ها در قالب پنج گروه چهار تیمی از 11 شهریور90 به مصاف یكدیگر می‌روند و این مسابقات تا 10 اسفند 90 ادامه خواهد داشت. در پایان تیم‌های اول و دوم هر گروه راهی دور چهارم خواهند شد. 10 تیم راه یافته به مرحله بعد، در قالب دو گروه پنج تیمی از 13 خرداد 91 تا 28 خرداد 92 مقابل هم صف آرایی می‌كنند و سرانجام دو تیم اول هر گروه راهی جام جهانی 2014 می‌شوند. تیم‌های سوم دو گروه هم بازی پلی‌آف را برگزار خواهند كرد.

منبع: تابناک



ویدیو مرتبط :
روش پخت همبرگر دست ساز ساندویچی ساده و فوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش پخت شله زرد



 

 

« روش پخت میهمان همیشگی سفره های افطار، شله زرد »

 


روش پخت شله زرد

 


مواد لازم : برای چهار ظرف

 

برنج

2 لیوان

شکر

4 لیوان

گلاب

1 لیوان

کره

5 تا 6 قاشق سوپ‌خوری

خلال بادام

سه چهارم لیوان

زعفران و هل

به اندازه ی لازم

دارچين برای تزیین

به اندازه ی لازم

آب سرد

14تا 16 لیوان

 

 

طرز تهیه:

 


برنج را قبل از استفاده حتما خوب با آب گرم شستشو بدهید و چند بار آب آنرا خالی کنید، پس از آن روی آن آب گرم بریزید و برای چهار پنج ساعت بگذارید خیس بخورد.

 

 

آب برنج را خالی کنید بعد آنرا همراه 14 لیوان آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید جوش بیاید، پس از جوش آمدن بلافاصله حرارت را کم کنید و بگذارید به آرامی بپزد. در صورتی که حرارت زیاد باشد برنج به ته قابلمه خواهد چسبید. کافی است برنج و آب به آرامی بجوشد. وسط‌ های کار کمی زعفران به برنج و آب بیفزاید تا همراه با مرحله آخر بجوشد. مقدار زعفران را خودتان تصمیم بگیرید کم کم بیفزاید و هم بزنید و بگذارید چند دقیقه‌ای بجوشد، اگر کم بود مقدار دیگری بیفزاید به صورتی که رنگ شله زرد (زرد) شود.

 

 

اگر احیانا در مدت طبخ آب برنج تمام شد مقداری آب گرم به آن اضافه کنید در این مدت تمام وقت آنرا زیر نظر داشته باشید و مدام بهم بزنید در غیر این صورت برنج به کف قابلمه خواهد چسبید، هرچه به آخر طبخ نزدیک تر بشوید امکان چسبیدن ته قابلمه بیشتر می‌شود در نتیجه در اواخر کار مدام شله زرد را هم بزنید کمی مانده به آخرهای کار وقتی تقریبا برنج‌ها خوب نرم و له شد شکر ، گلاب، هل و کره را به آن بیفزاید و هم بزنید معمولا نیازی به افزودن آب نیست چون مقدار آب داده شده کفایت می کند ولی برنج‌های گوناگون مقدار آب بیشتر یا کمتری نیاز دارند.

 

 

برای خلال بادام‌ها روش‌های مختلفی وجود دارد، خلال بادام را بعضی در آخر طبخ شله زرد توی شله زرد می‌ریزند و بعضی زودتر دلیل این کار این است که بعضی دوست دارند خلال بادام سفت باشد و بعضی برعکس دوست دارند خلال بادام نرم باشد این بستگی به سلیقه خود شما دارد. اگر مطمئن نیستید می‌توانید خلال بادام را در ظرفی جداگانه بجوشانید و هنگامی که نرمی (سفتی) آن باب میل شما بود آنرا کنار بگذارید و در آخر طبخ شله زرد خلال بادام را به شله زرد بیفزاید و کمی هم بزنید و بگذارید چند دقیقه‌ای بجوشد.

 

 

دقت کنید وقتی شله زرد آماده است که زیاد شل نباشد وقتی آنرا در ظرف می‌ریزید نباید ولو شود و حالت آش داشته باشد البته دقت کنید شله زرد وقتی سرد شد هم مقداری سفت‌تر خواهد شد. ولی خوب وقتی تمام شد زیاد نباید شل باشد.

 

 

بعد از خاتمه کار شله زرد را در ظرف بریزید و با دارچین و خلال پسته آنرا تزئین کنید.