اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونق لیزینگ‌ها همزمان با افزایش قیمت خودرو



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رونق لیزینگ‌ها همزمان با افزایش قیمت خودرو

در پی کاهش نرخ سود شرکت‌های لیزینگ از 26 به 17 درصد از سوی دولت در اواخر سال 85، فعالیت بسیاری از این شرکت‌ها محدود و برخی نیز ورشکسته شدند.

این در حالی است که عمده فعالیت شركت‌های مذکور بیشتر در بخش خودرو تعریف می‌شد.در آن سال كاهش نرخ سود تسهیلات شركت‌های لیزینگ از سوی دولت، اعتراض مدیران شركت‌های مذكور را به دنبال داشت، زیرا از نظر آنها امكان تهیه منابع مالی با نرخ سود تعیین شده از سوی دولت وجود نداشت.

در دوران رونق لیزینگ‌ها، مشتریان با بستن قراردادهایی با شركت‌های یاد شده اقساط كالای خریداری شده را در فاصله سه تا پنج سال با نرخ سودی به طور متوسط 25 درصد بازپرداخت می‌كردند. حال شرایط کنونی بار دیگر بر عملکرد شرکت‌های لیزینگی باقیمانده از سال 85 تاثیرگذار بوده است؛ چرا که به اعتقاد برخی از کارشناسان همزمان با افزایش قیمت خودروهای داخلی، بار دیگر نقش لیزینگ‌ها در بازار خودرو پررنگ تر شده است. 

یک کارشناس خودرو در این زمینه به خبرنگار ما می‌گوید: با توجه به اینکه قیمت برخی از خودروهای داخلی بر اساس حاشیه بازار تعیین می‌شود و از سوی دیگر به دلیل کاهش تولید و افزایش تقاضا، قیمت‌ها با افزایش باورنکردنی همراه بوده؛ بنابراین قدرت خرید مصرف‌کنندگان نیز کاهش یافته است.

وی ادامه می‌دهد: با وجود شرایط یاد شده، نقش لیزینگ‌ها که خودروهای اقساطی را در اختیار مردم قرار می‌دهند می‌تواند پررنگ‌تر از گذشته باشد.

این کارشناس خودرو تاکید می‌کند که لیزینگ‌ها باید خرید کالای تولید‌کننده را تسهیل و تسریع کند؛ بنابراین بازار لیزینگ خودرو تا چندی دیگر داغ خواهد شد.وی همچنین با اشاره به اینکه در شرایط کنونی سرمایه‌گذاری با ریسک بالایی همراه است، عنوان می‌کند که پیش‌بینی می‌شود که بازار خودرو به لحاظ ریسک‌پذیری پایین و تقاضای بالا ایمن‌ترین بازار برای سرمایه‌های سرگردان باشد./دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
جلوگیری از افزایش قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با زمزمه افزایش قیمت بازار خودرو رو به رونق گذاشت



 بازار خودرو ,قیمت انواع خودروهای داخلی

با زمزمه افزایش قیمت بازار خودرو رو به رونق گذاشت

طی هفته جاری بازارخرید و فروش خودرو با رونق در معاملات خودروهای داخلی روبه رو شده و زمزمه های افزایش قیمت خودروهای وارداتی نیز به گوش می رسد.

این هفته بازار خودرو در مقایسه با هفته‌های گذشته تا حدودی با رغبت خریداران روبه رو بود برهمین اساس از همان روزهای نخست هفته جاری برخی از خودروهای داخلی 500 تا یک میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرده بودند.

 

در این میان خودروهای خارجی نیز از نوسان قیمت مصون نبوده و با کاهش قیمت به مشتریان عرضه می‌شدند. البته طی روزهای اخیر در پی مصوباتی در حوزه ستاد مدیریت مصرف سوخت و سازمان های مختلف خبرهایی مبنی بر افزایش قیمت خودروهای خارجی نیز به گوش می رسد.


حسین زمانی افشار رئیس اتحادیه فروشندگان اتومبیل در همین ارتباط  با اشاره به اینکه هنوز بازار نسبت به مصوبه اخیر ستاد مدیریت مصرف سوخت عکس العملی نشان نداده است، اظهارداشت: با در نظر گرفتن این نکته که امروز پایان هفته بوده و معاملات کاهش پیدا می‌کند باید منتظر ماند و دید بازار بعد از تعطیلات آخر هفته چه واکنشی را به این تصمیم نشان خواهد داد.


 اخیراً با موافقت هیأت دولت، ستاد مدیریت مصرف سوخت در جهت تسریع در اسقاط خودروهای فرسوده و کاهش آلودگی هوا در کشور هزینه کمک بلاعوض دولتی برای اسقاط خودروهای فرسوده را با افزایش ده میلیون ریالی به ازای هر برگه اسقاط به بیست و پنج میلیون ریال رسانده است و البته مقرر گردیده  این افزایش از محل عوارض شماره گذاری خودروهای وارداتی تامین شود.


قیمت انواع خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

نوع خودرو  قیمت در بازار
پژو 206 تیپ 2  35 میلیون تومان
 پژو 405 دوگانه سوز    27 میلیون و 700 هزار تومان
پژو 207 دنده ای  46 میلیون و 500 هزار تومان
 پراید 111 17 میلیون و 300 هزار تومان
 پراید131 16 میلیون و 300 هزار تومان
تندر90 E1 32 میلیون تومان
پژو 405 27 میلیون و 500 هزار تومان
 تیبا 20 میلیون تومان
 سمندLxدو گانه سوز   28میلیون تومان
پژو 206 اس.دی V9 51 میلیون تومان
پژو 206 اس.دی V8 37 میلیون و 200 هزار تومان
پژو پارس سال   34 میلیون و 500 هزار تومان

تسنیم