اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونق رایزنی های دوجانبه در لوزان


وقتی که ظریف - کری برنامه ای برای دیدار و گفت و گو ندارند، رایزنی های دو و چند جانبه در حاشیه مذاکرات لوزان رونق می گیرد: ایران با روسیه و چین، چین و روسیه، ایران با فرانسه و انگلیس و آلمان ، روسیه و فرانسه.

ایرنا: سرگئی ریابکوف با سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران رایزنی کرد. وانگ یی معاون وزیر خارجه چین در 1+5 هم به دیدار معاونان وزیر خارجه ایران رفت.

همزمان خبر رسید که معاونان وزیران خارجه روسیه و فرانسه هم با یکدیگر گفت و گو کردند.

معاونان وزیر خارجه ایران تا ساعتی دیگر با نمایندگان فرانسه ، انگلیس و آلمان و نیز هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده اتحادیه اروپا دیدار و گفت و گو می کنند.

انتظارمی رود این رایزنی ها به کاهش فاصله طرفین در موارد اختلافی باقی مانده کمک کند.

تیم مذاکره کننده ایران از روز یکشنبه برای مذاکرات هسته ای در لوزان بسر می برد. طبق برنامه از پیش تعیین شده، این دور ازمذاکرات روز جمعه به پایان خواهد رسید.


ویدیو مرتبط :
ناگفته های لوزان ،نقش یهود در لوزان، سرانجام تلخ ترکیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار و رایزنی‌های دوجانبه ظریف با زیباری



محمدجواد ظریف  , وزیر امور خارجه

دیدار و رایزنی‌های دوجانبه ظریف با زیباری

ظریف قرار است در ادامه این سفر با دیگر مقامات عالی‌رتبه عراقی دیدار و گفت‌وگو کند.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق لحظاتی پیش در بغداد با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که به بغداد سفر کرده با هوشیار زیباری همتای عراقی خود دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای به خصوص تحولات سوریه به رایزنی و تبادل نظر پرداخت.

این اولین سفر خارجی رئیس دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم است.

ظریف قرار است در ادامه این سفر با دیگر مقامات عالی‌رتبه عراقی دیدار و گفت‌وگو کند.

ظریف پس از این دیدار در ضیافت ناهار همتای خود شرکت خواهد کرد و در کنفرانس خبری مشترک با زیباری به سئوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. /فارس