اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونق خرید و فروش آپارتمان نقلی در تهران


عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک از رونق خرید آپارتمان های 40 تا 60 متری در تهران خبر داد و گفت: به دلیل افزایش تقاضا قیمت آپارتمان های کوچک در تهران 15 درصد گرانتر از آپارتمان های متراژ بالاست.

خبرگزاری میزان: عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک از رونق خرید آپارتمان های 40 تا 60 متری در تهران خبر داد و گفت: به دلیل افزایش تقاضا قیمت آپارتمان های کوچک در تهران 15 درصد گرانتر از آپارتمان های متراژ بالاست.

عبدالله فرجی از رونق ساخت آپارتمان های متراژ پایین در منطقه چهار تهران خبر داد و گفت: هم اکنون تقاضا برای خرید در این منطقه بیشتر است.

او در ادامه با اشاره به کاهش قیمت مسکن در بازار اعلام کرد: به دلیل رکود در بازار مسکن قیمت ها امسال در مقایسه با سال گذشته میانگین 20 تا 30 درصد کاهش یافته است.

او از رونق 15 درصدی معاملات مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: با وجود رکود موجود در بازار مسکن امسال معاملات در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک، بخشی از روند افزایش قیمت ها را متاثر از رشد نرخ مصالح ساختمانی اعلام کرد و گفت: به تبع افزایش نرخ تورم، نرخ مصالح ساختمانی نیز افزایش می یابد.

فرجی، با اشاره به کاهش نقل و انتقال مستاجران در سال جاری گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 75 درصد قراردادها در بازار تمدید شده است.

فرجی، در ادامه با اشاره به افزایش تعداد خانه های خالی در تهران اعلام کرد: هم اکنون 800 هزار خانه خالی در تهران وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
فروش آپارتمان مسکونی شیک در تهران گیشا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین قیمت خرید و فروش آپارتمان‌ در تهران


هفته گذشته یکی از ارزان‌ترین واحدهای مسکونی معرفی شده به بازار فروش که قیمت هر متر آن یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده بود به واحدی نوساز به متراژ 70 مترمربع در میدان محمدیه واقع در خیابان خیام متعلق بود که به همراه این واحد مسکونی پارکینگ هم به خریدار تحویل داده می‌شود.

دنیای اقتصاد: هفته گذشته یکی از ارزان‌ترین واحدهای مسکونی معرفی شده به بازار فروش که قیمت هر متر آن یک میلیون و 500 هزار تومان تعیین شده بود به واحدی نوساز به متراژ 70 مترمربع در میدان محمدیه واقع در خیابان خیام متعلق بود که به همراه این واحد مسکونی پارکینگ هم به خریدار تحویل داده می‌شود.

علاوه براین، واحد دیگری که در چند روز اخیر بین کلیه واحدهای مسکونی عرضه شده به بازار فروش از کمترین قیمت پیشنهادی برخوردار بود، واحدی 120 نوساز در خیابان مهرآباد جنوبی بود؛ چراکه قیمت هر متر مربع آن یک میلیون و 600 هزار تومان محاسبه شده است.

در این بین برخی از واحدهای مسکونی به دلیل تعجیل مالک در فروش به عنوان فایل‌های اکازیون معرفی شده بودند.

برای مثال فروشنده‌ای واحد 100 متری نوساز خود را در بلوار تعاون در محدوده آیت اله کاشانی غرب، متری 3 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده بود. واحد مذکور طبق گفته مالک از کلیه امکانات برخوردار است؛ اما وی به دلیل نیاز مالی، حاضر شده تا واحدش را با چنین قیمتی به متقاضی واگذار کند.

از طرف دیگر در منطقه اشرفی اصفهانی در خیابان ناطق نوری واحد مسکونی دیگری به متراژ 103 متر مربع به همراه کلیه امکانات متری 3 میلیون و 100 هزار تومان ارزش‌گذاری شده و ناگفته نماند که این واحد نوساز است.

شواهد در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در مناطق غرب تهران حاکی از این مساله است که قیمت هر متر مربع اکثر واحدهای نوساز عرضه شده به بازار بیش از 3 میلیون و 400 هزار تومان است؛ اما این واحد مذکور به دلیل نیاز مالی مالک و همچنین تعجیل فروش توسط فروشنده با قیمت متری 3 میلیون و 3 میلیون و 100 هزار تومان به بازار تقاضا معرفی شده‌اند.

از سوی دیگر مالکی تاکید کرده است: به دلیل تعهد مالی واحدش را زیر قیمت منطقه برای فروش قیمت گذاری کرده است. ارزش هر متر مربع این واحد مسکونی 120 متری در خیابان اختیاریه شمالی، 3 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده و 7 سال از عمر بنای آن می‌گذرد.

همچنین عده‌ای از فروشنده‌ها که واحدشان از وام خرید بهره‌مند است، اقساط پرداخت شده را به‌عنوان تخفیف برای خریداران در نظر گرفته‌اند. در یکی از فرعی‌های خیابان مولوی، واحدی 71 متری، 2 خوابه که پارکینگ، انباری و آسانسور جزو امکاناتش محسوب می‌شود به قیمت 90 میلیون تومان آماده فروش است.

مالک اظهار کرده که واحدش از 17 میلیون تومان وام برخوردار است که وی 7 میلیون اقساط را پرداخت کرده و این موضوع را تخفیف برای متقاضی در نظر گرفته است.