اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روند صعودی بورس از سر گرفته شد


بورس تهران در معاملات امروز بعد از استراحت کوتاه یک روزه، دوباره مثبت شد و روند صعودی خود را از سر گرفت.

خبرگزاری ایسنا: بورس تهران در معاملات امروز بعد از استراحت کوتاه یک روزه، دوباره مثبت شد و روند صعودی خود را از سر گرفت.

بورس تهران که بعد از رشدهای چشم گیر خود در چند روز گذشته، به استراحت رفته و منفی شده بود، در معاملات امروز رشد خود را از سر گرفت و با افزایش قیمت و تقاضا مواجه شد.

انتشار خبرهایی مبنی بر نزدیک شدن به زمان اجرای برجام و برداشته شدن تحریم های سوئیفت همچنان یکی از اصلی ترین عامل رونق دوباره بورس و افزایش قیمت‌ها است که موجب خوش بینی اهالی تالار حافظ و ورود محسوس نقدینگی به بورس تهران شده است.

این اتفاقات موجب شد تا در بازار امروز کفه تقاضا سنگین تر شده و شرکتهای متاثر از لغو تحریم‌ها یعنی شرکتهای خودرویی و بانکی در مرکز توجه سهامداران قرار بگیرند و به بهترین گروه‌های صنعت تبدیل شوند.این موضوع همچنین سبب شد تا حجم و ارزش معاملات امروز در سطح بسیار خوبی قرار بگیرد و نوید بخش ورود نقدینگی به بازار سهام بعد از 2 سال رکود باشد.

به این ترتیب در بازار مثبت امروز شاخص بورس تهران رشد 300 واحدی را برای دومین بار در روزهای اخیر تجربه کرد و به کانال 62 هزار و 788 واحدی رسید در معاملات امروز شرکتهای مپنا، ایران خودرو، بانک تجارت، کشتیرانی، بانک صادرات، ارتباطات سیار، سایپا، ایران ترانسفو، بانک ملت، انصار و سینا سبب افزایش شاخص بورس شدند و در مقابل شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه مانند تاپیکو، پتروشیمی شیراز، پالایشگاه اصفهان و بندرعباس مانع از رشد بیشتر مهم ترین متغیر بازار سرمایه شدند.

در معاملات امروز شرکتهای پارس خودرو و سایپا به همراه ماشین سازی اراک و قند قزوین بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند و شرکتهای تهران شیمی، سیمان اصفهان و خوراک دام پارس از بیشترین تقاضای فروش برخوردار شدند.

ادامه روند مثبت بورس تهران و غلبه تقاضا بر عرضه موجب شد تا حجم معاملات از مرز 100 میلیون تومان فراتر رفته و در مجموع 128 میلیون سهم به ارزش 259 میلیارد تومان داد و ستد شده و ارزش بازار سرمایه به 271 هزار میلیارد تومان برسد.


ویدیو مرتبط :
‫فیلم پروژه پیش بینی روند صعودی و نزولی بورس با R‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روند صعودی بورس آغاز شد



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار بورس


اخبار اقتصادی - روند صعودی بورس آغاز شد

شاخص بورس تهران در معاملات امروز حرکت صعودی خود را آغاز کرد و به کانال 80 هزار واحدی برگشت.

به گزارش ایسنا، در جریان معاملات اولین روز هفته، شاخص بورس تهران پس از یک هفته فراز و فرود و طی کردن روند نزولی، به مدار مثبت برگشت و با افزایش 319 واحدی مواجه شد.
 
به این ترتیب با حاکم شدن جو مثبت در بورس تهران و افزایش قیمت‌ها، شاخص بورس از کانال 79 هزار واحد نجات پیدا کرد و به کانال 80 هزار و 105 واحدی برگشت.
 
در بازار امروز شرکتهای مطرح از صنایع مختلف با افزایش قیمت مواجه شده و شرکتهای هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه اصفهان، بانک تجارت، پالایشگاه بندرعباس، بانک پاسارگاد، سایپا، ایران خودرو، بانک صادرات، مخابرات و دارویی تامین بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص بورس گذاشتند.
 
در مقابل شرکت‌های گل گهر، ملی مس، فولاد آلیاژی، فولاد مبارکه، گروه بهمن و چادرملو با افت خود مانع از رشد بیشتر شاخص شدند.
 
در بازار امروز نماد یکی دیگر از شرکتهای پتروشیمی به نام پتروشیمی جم بازگشایی شد که علی رغم افت قیمت دقایق ابتدایی، با افزایش قیمت و تقاضا کار خود را دنبال کرد؛ این نماد پیش بینی سود هر سهم سال مالی 93 را با کاهش 9 درصدی و برابر با 3046 ریال اعلام کرد و به این ترتیب ششمین نماد پتروشیمی به دنبال تحولات اخیر گشایش بازگشایی شد.
 
همچنین در بازار امروز شرکتهای داروسازی و خودوریی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و داروسازی جابر بن حیان، زهراوی، ایران خودرو و سایپا دیزل بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که شرکتهای حفاری شمال، معادن بافق و گسترش نفت و گاز پارسیان بیشترین تقاضای فروش را از آن خود کردند.
 
در مجموع در بازار مثبت امروز حجم معاملات اندکی افزایش یافت و 397 میلیون سهم به ارزش 251 میلیارد تومان مرود معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به سطح 393 هزار میلیارد تومان رسید.
 اخبار اقتصادی - ایسنا