اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روند افزایش دما در اکثر مناطق کشور


کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از ابتدا تا پایان هفته آینده دمای هوا در اکثر مناطق کشور روند افزایشی می‌یابد، گفت: امروز شاهد وزش شدید باد در مناطق واقع در جنوب شرق و شرق کشور خواهیم بود.

خبرگزاری فارس: امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: امروز بارش پراکنده برای مناطق واقع در شمال غرب، سواحل شمالی دامنه البرز و همچنین برای نیمه شرقی بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش‌ها امروز روی مناطق مرتفع و سردسیر شمال غرب البرز و شمال شرقی کشور به صورت برف خواهد بود.

وی با بیان اینکه شدت بارش‌ها امروز در جنوب کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: طی روز جاری شاهد وزش باد با شدت قابل ملاحظه در مناطق واقع در جنوب شرق و شرق کشور خواهیم بود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، خلیج فارس طی 3 روز آینده و دریای عمان فردا مواج پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه همچنین درباره وضعیت جوّی پایتخت ابراز داشت: امروز در استان تهران روی ارتفاعات البرز شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فردا آسمان تهران ابری و نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود، ادامه داد: بیشینه دمای هوای این کلانشهر طی امروز و دو روز آینده به ترتیب 14، 17 و 21 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا طی روز یکشنبه هفته آینده در استان‌های گیلان و خراسان رضوی، اظهار داشت: هفته پیش‌رو در اکثر مناطق کشور به جز گیلان و خراسان رضوی شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود.

نقشینه خاطرنشان کرد: این افزایش دما تا پایان هفته آینده ادامه می‌یابد، البته روند افزایش دمای هوا در مناطق واقع در جنوب غرب و جنوب کشور محسوس‌تر است.


ویدیو مرتبط :
با گرمایش زمین کدام مناطق به زیر آب می روند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش شدت بارش در نوار شمالی کشور/ روند کاهشی دما تهران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

شدت بارش در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بوده و در روز شنبه در سواحل دریای خزر خواهد بود.

روزهای جمعه و شنبه در شمال غرب، سواحل جنوبی دریای خزر، ارتفاعات البرز و برخی مناطق شمال شرق بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در استان‌های اردبیل، گیلان و شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بوده و در روز شنبه در سواحل دریای خزر خواهد بود.

شایان ذكر است كه از امروز تا اواسط هفته آینده به سبب نفوذ جریانات شمالی، دمای هوا در استان‌های نوار شمالی كشور به طور محسوس كاهش می‌یابد.

 همچنین از بعدازظهر امروز تا اواسط هفته آینده نیز دریای خزر مواج خواهد بود.

برای سه روز آینده در بخش‌هایی از شرق و شمال شرق كشور وزش باد و گرد و خاك سبب كاهش دید افقی و كیفیت هوا خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ آسمان تهران امروز کمی ابری است و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات احتمال رشد ابر و وزش باد وجود دارد. بیشینه دما امروز تهران با کاهش 2 درجه‌ای نسبت به روز قبل به 38 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

همچنین طی روز آینده بیشینه دما 37 درجه خواهد شد.

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران