اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

رونالدو یا زلاتان؛ مسئله‌ این است!


حساس‌ترین بازی مرحله پلی‌آف انتخابی جام جهانی 2014 برزیل فردا شب بین پرتغال و سوئد برگزار می‌شود. ایسنا: رقابت‌های پلی آف انتخابی جام جهانی 2014 برزیل جمعه شب با چهار دیدار در قاره اروپا برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آن پرتغال با سوئد دیدار خواهد کرد. دیداری که به حذف یکی از این دو تیم و به تبع آن کریستیانو رونالدو یا زلاتان ابراهیموویچ خواهد بود.

مطمئنا هفته بعد که یکی از این دو تیم حذف شود خبر بدی برای فوتبال دوستان خواهد بود که یکی از این دو بازیکن را در جام جهانی نخواهند دید. کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ در سال گذشته هر کدام در تیم‌هایشان عملکرد بسیار خوبی داشتند.

رونالدو و زلاتان در یک نگاه:

رونالدو:

سن:‌28 سال

بازی ملی: 107 بازی(اولین بازی با قزاقستان در سال 2003)

گل ملی: 43 گل

حضور در جام جهانی: 2 بار(2006 و 2010)

حضور در جام ملت‌های اروپا: 3 بار (2004، 2008 و 2012)

افتخارات اصلی: لیگ برتر سه بار، لیگ قهرمانان و لیگا یک بار و بهترین بازیکن جهان یک بار

ابراهیموویچ:

سن:‌32 سال

بازی ملی:‌94 بازی (اولین بازی با جزایر فارو 2001)

گل ملی: 46 گل

حضور درجام جهانی: 2006 و 2010

حضور در جام ملت‌های اروپا: سه بار (2004، 2008 و 2012)

افتخارات بزرگ: سری A 5 بار، لیگ هلند 2 بار، لیگا و لیگ فرانسه 1 بار

پرتغال در رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2014 برزیل عملکرد چندان خوبی از خود نشان نداد. شاید وقتی همه گروه پرتغال را در انتخابی جام جهانی با حضور تیم‌هایی مثل روسیه، رژیم اشغالگر قدس، آذربایجان و لوگزامبورگ دیدند حدس زدند پرتغالی‌ها خیلی راحت به جام جهانی صعود کنند اما بازی‌های دور از انتظار از پرتغال و نمایش بسیار خوب به روسیه باعث شد پرتغال از صعود مستقیم به جام جهانی باز بماند. این تیم حتی تا آستانه حذف از جام جهانی پیش رفته بود، اما پرتغالی‌ها در بازی‌های آخر به خودشان آمدند تا حداقل جایگاه دومی و بازی پلی‌اف را از دست ندهند.

در طرف مقابل داستان سوئد با پرتغالی‌ها کاملا متفاوت است. آن‌ها در گروهی قرار گرفتند که بهترین تیم اروپا (آلمان) در گروه‌شان قرار داشت. سوئد در نهایت همان طور که پیش بینی می‌شد نتوانست به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کند تا یاران زلاتان ابراهیموویچ پس از آلمان مدعی در جایگاه دوم قرار گیرند و به پلی آف راه یابد. اتفاقی که خود ابراهیموویچ معتقد است به معنای شایستگی سوئدی‌هاست چرا که کسی انتظار نداشته سوئد در شرایطی که با آلمان هم‌گروه شده صدرنشین شود.

وقتی سوئد و پرتغال در پلی آف انتخابی 2014 به هم خوردند هواداران فوتبال حس دوگانه‌ای داشتند آن‌ها از این که قرار است یک فوتبال بسیار تماشایی از دو فوق ستاره این روزهای جهان ببینند خوشحال بودند و از این که قرار است یکی از آن‌ها در حسرت جام جهانی بماند ناراحت.

تمام نگاه‌ها در این دیدار به کریستیانو رونالدو و زلاتان ابراهیموویچ معطوف شده است هر دو در جام جهانی قبلی نیز همراه تیم‌هایشان حضور داشتند. اما اکنون یکی باید از جام جهانی خداحافظی کند.

زلاتان ابراهیموویچ پیش از دیدار حساس با پرتغال می‌گوید هیچ چیزی بین او و کریستیانو رونالدو وجود ندارد. او معتقد است نام‌ها سرنوشت این بازی را مشخص نخواهد کرد بلکه قدرت تیمی است که مشخص می‌کند که کدام تیم به پیروزی برسد و به جام جهانی صعود کند.

پائالو بنتو سرمربی پرتغال نیز می‌گوید صعود به جام جهانی برای یک تیم بسیار حیاتی است. او درباره صعود پرتغال به جام جهانی 2014 می گوید ما با این صعود نیاز داریم. می خواهیم تاریخ ساز شویم. بازیکنان ما از جمله کریستیانو رونالدو برای صعود به جام جهانی کاملا مصمم هستند.

پپه مدافع پرتغالی نیز جنگ روانی را خیلی زود برای سوئدی‌ها به راه انداخته است و می گوید مطمئن است پرتغال به جام جهانی صعود می کند و کریستیانو رونالدو از زلاتان ابراهیموویچ از لحاظ فردی بهتر بوده است.

فرانسه در دیگر حساس پلی آف انتخابی 2014 باید به دیدار تیم سرسخت اوکراین برود. شاگردان دیدیه دشان در انتخابی جام جهانی 2014 پس از اسپانیا در رده دوم قرار گرفتند. آن‌ها بدشانس بودند که هم گروه مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی بودند. اسپانیایی که در رقابت‌های یورو 2012 خروس‌ها را ناکام گذاشت، در مرحله مقدماتی هم جام جهانی هم آنها را اذیت کرد تا فرانسه با قرار گرفتن در جایگاه دوم مجبور باشد از مسیر پلی‌اف راه صعود به جام جهانی را پیدا کند. فرانسه با بازیکنان نامداری چون فرانک ریبری و کریم بنزما به چیزی کمتر از صعود به جام جهانی فکر نمی کنند.

اوکراین نیز در انتخابی جام جهانی در گروه انگلیس نمایش خوبی از خود نشان داد اما در نهایت نتوانست مانع صعود مستقیم سه شیرها (انگلیس) به جام جهانی 2014 شود.

برنامه بازی‌ها:

پرتغال- سوئد

یونان- رومانی

اوکراین – فرانسه

ایسلند – کرواسی


ویدیو مرتبط :
مسی یا رونالدو مسئله این است؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زلاتان برای تولد کریس رونالدو هدیه فرستاد(+عکس)



اخبار ,اخبار ورزشی,کریس رونالدو

 

اخبار ورزشی -زلاتان برای تولد کریس رونالدو هدیه فرستاد

زلاتان ایبراهیموویچ ستاره سوئدی باشگاه پاری سن ژرمن در شب تولد 29 سالگی کریس رونالدو هدیه ای جنجالی برای او فرستاد.

ستاره سوئدی پاری سن ژرمن در شب تولد 29 سالگی کریس رونالدو تیشرت نایکی که در کاغذ کادویی اختصاصی زلاتان پیچیده شده بود و روی آن شعار “DARE TO ZLATAN” نوشته شده بود را به عنوان کادو برای ستاره پرتغالی فرستاد.

زلاتان سپس در پیامی در توئیتر خطاب به رونالدو نوشت: کریستیانو تولدت مبارک! به عنوان کادو پیراهن مورد علاقه ات را برایت فرستاده ام.

رونالدو که از هدیه زلاتان خوشحال شده بود دقایقی بعد در توئیتر پاسخ زلاتان را داد و گفت: ممنون بابت هدیه ات ایبرا. فکر کنم این هدیه بیشتر به من می آید تا به تو.

چند ماه پیش رونالدو و زلاتان در مرحله پلی آف صعود به رقابتهای جام جهانی رو در روی هم قرار گرفتند که درخشش رونالدو باعث صعود پرتغال و حذف سوئد شد. زلاتان بعد از شکست در این دیدار اعلام کرد تماشای جام جهانی بدون او هیچ لذتی ندارد.

 

اخبار ,اخبار ورزشی,کریس رونالدو

 اخبار ورزشی - مهر