اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روغن پالم در کارخانجات به شیر افزوده شده / وجود وایتکس در شیر را تایید نمی کنیم



اخبار,اخبار اجتماعی , وجود وایتکس در شیر

 

اخبار اجتماعی - روغن پالم در کارخانجات به شیر افزوده شده / وجود وایتکس در شیر را تایید نمی کنیم

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی دامپزشکی با تاکید بر اینکه وجود وایتکس در شیر را تأیید نمی‌کنیم، گفت: روغن پالم توسط دستگاه‌های خاص در کارخانجات به شیر افزوده شده است.

عباس عباسی ظهر امروز در نشستی خبری در شبکه دامپزشکی مشهد گفت: سازمان دامپزشکی رسالت‌های مختلفی همچون تأمین بهداشت و سلامت فرآورده‌های دامی همانند آبزیان، طیور و خوراک دام و سلامت دام از طریق پیشگیری، کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی را بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی سازمان دامپزشکی با بیان اینکه 1.2 درصد از طیور غیرقابل مصرف هستند، گفت: این میزان طیور در کشتارگاه‌ها و برخی از دام‌ها نیز بنا به دلایلی در کشتارگاه معدوم می‌شوند.

عباسی در ارتباط با وجود وایتکس در شیر گفت: موضوع وجود وایتکس در شیر را چند سالی است که بررسی می‌کنیم اما تا به امروز چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم.

او گفت: با توجه به بوی وایتکس اگر این ماده به شیر اضافه شود، آن شیر دیگر قابل مصرف نیست، این موضوع چند سالی است که مطرح می‌شود اما من در همین جا اعلام می‌کنم که وجود وایتکس در شیر صحت ندارد.

عباسی همچنین در ارتباط با شایعاتی مبنی بر اضافه‌شدن روغن پالم به شیر قبل از ورود به کارخانجات گفت: روغن پالم و شیر در حالت عادی نمی‌توانند با هم مخلوط شوند و برای انجام این کار دستگاه مخصوصی لازم است که آن دستگاه فقط در کارخانه وجود دارد و اضافه‌شدن روغن پالم به شیر در کارخانه صورت گرفته چون خارج از کارخانه این امکان وجود ندارد.

او گفت: در دامداری‌ها امکان اضافه شدن روغن پالم به شیر وجود ندارد، و در جهت جلوگیری از این اقدام سازمان غذا و دارو باید به موضوع ورود پیدا کند و این کار در حوزه سازمان دامپزشکی نیست.

مجید روحانی‌نژاد، مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: از ابتدای امسال تاکنون 52 میلیون قطعه طیور و 1.2 میلیون رأس دام در استان ذبح شد و 56 تن انواع دام‌های مشکوک ضبط شده است.

او گفت: دو کارخانه تولید تخم مرغ آنتی‌بیوتیکی در استان فعالیت می‌کنند که تولید سالانه آنها بالغ بر هزار تن است و با توجه به زحمتی که تولیدکننده در این راستا متحمل می‌شود باید برای تولید این نوع از مرغ‌ها حمایت‌هایی صورت گیرد تا توجیه اقتصادی وجود داشته باشد.

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
شیر گاو، بدون روغن پالم!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکدیب وجود روغن پالم در شیر خشک


رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مباحث مربوط به استفاده از روغن پالم در شیرخشک غیر واقعی و کذب است.

خبرگزاری مهر: دکتر رسول دیناروند با اشاره به اینکه برای تولید شیرخشک نوزادان از پودر شیرخشک وارداتی که باید دارای استاندارد بسیار بالاتری نسبت به شیرخشک صنعتی تولید داخل باشد، استفاده می شود، اعلام کرد: در مورد شیرخشک صنعتی که در کشور تولید می شود، نیز سازمان غذا و دارو اجازه استفاده از چربی های گیاهی را نداده و نظارتها در این خصوص جدی و مستمر است.

به گفته وی، مباحث مربوط به استفاده از روغن پالم در شیرخشک غیر واقعی و کذب است و انتشار اینگونه اخبار و سوء استفاده از فضای ایجاد شده در خصوص فرهنگ سازی با هدف کاهش مصرف روغن، مصداق تشویش اذهان عمومی بوده و قابل پیگیری حقوقی است.

دیناروند در ادامه افزود: سازمان غذا و دارو به شدت در خصوص امنیت غذایی حساس است و هر جایی که نیاز به اصلاح فرایندها باشد، توسط این سازمان مداخلات و پیگیری ها صورت می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر این نظارتها تشدید شده است و امکان تخلف در فرآورده های غذایی حساس و حیاتی وجود ندارد.