اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روش خرید نقدی ‌جایگزین سکه‌ متوقف شد



روش خرید نقدی ‌جایگزین سکه‌ متوقف شد

بانک ملی ایران از تاریخ 31/2/1391 استفاده از روش «دریافت وجه نقد، معادل ارزش مسکوک پیش خرید شده به نرخی که روزانه از سوی بانک مرکزی به آن بانک اعلام می‌شود» را از روشهای جایگزین واگذاری مسکوک طلا به متقاضیان حذف نماید .

 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای به بانک ملی ایران حذف دریافت وجه نقد، معادل ارزش مسکوک پیش خریدشده از روش های جایگزین تحویل سکه را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه‌ای به بانک ملی ایران حذف دریافت وجه نقد ، معادل ارزش مسکوک پیش‌خرید شده از روش های جایگزین تحویل سکه را ابلاغ کرد

 

در این بخشنامه آمده است: با گذشت بیش از یک ماه از موعد تحویل مسکوک طلای پیش فروش شده و با توجه به نتایج حاصل از بررسی روش های مختلف معرفی شده و امعان نظر به موقتی بودن روشهای مذکور مقرر شد؛ بانک ملی ایران از تاریخ 31/2/1391 استفاده از روش «دریافت وجه نقد، معادل ارزش مسکوک پیش خرید شده به نرخی که روزانه از سوی بانک مرکزی به آن بانک اعلام می‌شود» را از روشهای جایگزین واگذاری مسکوک طلا به متقاضیان حذف نماید .

 

بر اساس این گزارش بدیهی است استفاده از سایر روشهای جایگزین از جمله دریافت حواله مسکوک طلای بانک مرکزی و یا دریافت اوراق گواهی سپرده مدت دار ویژه سرمایه‌گذاری ( عام ) آن بانک برای متقاضیان کماکان به قوت خود باقی است و درصورت نیاز هرگونه تغییر در نحوه واگذاری مسکوک طلای پیش فروش شده بانک مرکزی به اطلاع بانک ملی ایران خواهد رسید./عصرایران


ویدیو مرتبط :
آموزش تصویری نحوه کسب سود از سکه و ارز ‏نقدی و آتی سکه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روش جدید خرید و فروش سکه طلا


مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالای ایران گفت: قرارداد آتی سکه طلا، تحویل بهمن ماه 1392 از روز شنبه 20 مهرماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود و قابل معامله خواهد بود.

خبرآنلاین: مدیر قراردادهای مشتق کالایی بورس کالای ایران گفت: قرارداد آتی سکه طلا، تحویل بهمن ماه 1392 از روز شنبه 20 مهرماه سال جاری راه‌اندازی می‌شود و قابل معامله خواهد بود.

پدرام زادنو عزیزی افزود: قراردادهای آتی بهمن ماه در اولین روز معاملاتی، بدون حد نوسان قیمتی، با دوره گشایش به مدت 30 دقیقه در ابتدای جلسه معاملاتی آغاز و با دوره عادی معاملاتی و اعمال حد نوسان قیمت روزانه ادامه می یابد.

 وی در پایان افزود: قیمت پایه قرارداد آتی، همان قیمت پایه کشف شده در حراج تک قیمتی خواهد بود که مبنای حد نوسان قیمت روزانه برای ادامه معاملات در حراج پیوسته قرار خواهد گرفت. همچنین در صورت عدم انجام معامله در حراج تک قیمتی، قرارداد آتی متوقف و مجدداً همین فرایند، روز کاری بعد تکرار خواهد شد.