اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روس ها: اردوغان یک «ومپایر» است


ساعاتی پس از اظهار نظر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در واکنش به سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه به وسیله ترکیه، کاربران شبکه های اجتماعی در روسیه با به راه انداختن هشتگ " خنجر از پشت" از رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و سیاست های او به شدت انتقاد کردند.

عصر ایران: ساعاتی پس از اظهار نظر ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در واکنش به سرنگونی یک فروند جنگنده روسیه به وسیله ترکیه، کاربران شبکه های اجتماعی در روسیه با به راه انداختن هشتگ " خنجر از پشت" از رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و سیاست های او به شدت انتقاد کردند.

پوتین دیروز در واکنش به اقدام ترکیه به سرنگونی هواپیمای سوخوی روسی این اقدام را به " خنجر زدن از پشت " تشبیه کرده و اعلام کرد با این اقدام روابط ترکیه و روسیه دچار تغییراتی جدی خواهد شد.

پوتین تاکید کرد روسیه ترکیه را یک دولت دوست به حساب می آورده است اما با این اقدام دولت ترکیه ، مسکو در سیاست های خود نسبت به انکارا تجدید نظر خواهد کرد.

برخی از کاربران شبکه های اجتماعی در روسیه بلافاصله پس از اظهارنظر پوتین با به راه انداختن هشتگ " خنجر از پشت" نسبت به این اقدام ترکیه اعتراض کردند و برخی کاربران اردوغان را به "ومپایری خون آشام" تشبیه کردند که در ائتلاف با ابوبکر بغدادی رهبر داعش است.

برخی کاربران نیز رفتار ترکیه در قبال داعش و همپیمانی ترکیه با این گروه را به همپیمانی دولت ترکیه با آلمان نازی در دوران جنگ دوم جهانی تشبیه کردند.

کاربران شبکه های اجتماعی روسیه همچنین خواستار تحریم تمامی کالاهای ساخت ترکیه و نیز لغو سفر تمامی گردشگران روس به ترکیه شدند.

برخی کاربران نیز با نوشتن عبارت " ناتو در خدمت داعش" به این اقدام دولت ترکیه واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

یک کاربر نیز نوشته است: به جای رفتن به ترکیه می توان به کشورهایی چوت ویتنام در شرق آسیا رفت که هوایی معتدل دارد و از تروریست ها نیز خبری در آن نیست.

همچنین صدها نفر از روس های خشمگین دیروز بعد از ظهر در مقابل سفارت ترکیه در مسکو دست به تظاهرات زده و شعارهایی علیه اردوغان و دولت ترکیه و داعش سر دادند.

روس ها: اردوغان یک «ومپایر» است

فراخوان گردهمایی در مقابل سفارت ترکیه در شبکه های اجتماعی روس ها

خبرگزاری ایتارتاس روسیه با انتشار خبر تجمع خودجوش شبانه صدها معترض در مقابل سفارت آنکارا در مسکو نوشت: مقامات سفارت ترکیه در مسکو ترتیبات امنیتی را در مقابل سفارت این کشور در مسکو افزاش دادند.

روس ها: اردوغان یک «ومپایر» است

ماموران امنیتی در حال دور کردن یک معترض از مقابل سفارت ترکیه در مسکو

این اقدام در حالی است که همزمان دیروز صدها تظاهرات کننده ترک در شهر استانبول و در مقابل کنسولگری روسیه در این شهر دست به تجمع زده و با سر دادن شعارهایی خواستار پایان دادن به حملات هوایی روسیه به سوریه و نیز حملات جنگنده های سوری به مواضع ترکمن های سوریه شدند.

"ماریا کاتاسونوا" یک فعال ملی گرای روسی نیز با به راه انداختن هشتگ " ترکیه – داعش" نسبت به این اقدام دولت ترکیه واکنش نشان داده و خواستار گردهمایی معترضان به سیاست های ترکیه در مقابل سفارت این کشور در مسکو شده بود.


ویدیو مرتبط :
‫اسکل کردن اردوغان توسط دو جوان روس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش اردوغان به اقدام ارتش این کشور در هدف قرار دادن جنگنده روس در مرز سوریه



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس جمهور ترکیه در اولین اظهار نظر خود پس از حادثه انهدام جنگنده روسیه توسط ارتش ترکیه گفت: آنچه که ما امروز انجام داده‎ایم، دفاع از حاکمیت سرزمین ترکیه بود.

رئیس‎جمهور ترکیه در واکنش به اقدام ارتش این کشور در هدف قرار دادن جنگنده روس در مرز سوریه اعلام کرد که قبل از سرنگونی این جنگنده، ارتش ترکیه بارها هشدار داده بود و آنچه که انجام داده‌ایم دفاع از حاکمیت کشورمان بود.

رجب طیب اردوغان افزود: روسیا بارها منطقه «جبل الترکمان» را که در آن هیچ عنصر داعشی وجود ندارد، بمباران کرد . وی گفت: ترکیه به حمایت خود از معارضان سوریه ادامه می دهد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: روسیه خواستار حفاظت از «نظام بربری» سوریه است، اما ترکیه دائما با حق و عدالت است.

اردوغان با تاکید بر اینکه به جنگنده روسیه قبل از سرنگونی آن بارها هشدار داده بودیم، گفت: ترکیه تمام تلاش خود را برای جلوگیری از حادثه سقوط هواپیمای روسیه به کار گرفت.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: به زودی یک «منطقه انسانی امن» از منطقه جرابلس سوریه تا سواحل دریای مدیترانه با حمایت متحدان ایجاد خواهد شد.

 

--------------------------

وزارت دفاع روسیه تمام همکاری‌های نظامی با ترکیه را متوقف کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تمامی همکاری‌های نظامی با ترکیه را متوقف می‌کنیم.

همچنین روسیه اعلام کرد که هرگونه هواپیمایی که در آسمان سوریه پرواز کند و تهدیدی برای جنگنده‌های روسیه ایجاد نماید، سرنگون خواهد کرد.

 

 اخبار بین الملل - فارس