اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه نیروی بیشتر به مرز اوکراین اعزام کرد


همزمان با انتشار خبر ورود هواپیمای آواکس ناتو به آسمان اوکراین، سخنگوی پوتین از تقویت قوای مرزی روسیه در مرز اوکراین خبر داد.

خبرگزاری فارس: و به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، "دیمیتری پسکوف"، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز در گفت وگو با شبکه خبری «روسیه‌1» از اعزام نیروهای بیشتر به مرزهای مشترک این کشور با اوکراین در واکنش به بی ثباتی موجود در این همسایه جنوبی خبر داد.

"پسکوف"در بخش دیگری از مصاحبه تلویزیونی خود، اوکراین را کشوری درگیر با پیامدهای کودتای نظامی دانست و افزود:‌در چنین شرایطی هر کشوری حق دارد که برای تضمین امنیت خود، اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی به کار بندد.

این موضع‌گیری مقامات روسیه پس از آن اتخاذ شد که «فیلیپ بریدلاو»، فرمانده نیروهای آمریکایی ناتو در اروپا، روز جمعه از آغاز پروازهای شناسایی آواکس بر فزار آسمان آلمان و اوکراین خبر داده بود.

وی همچنین به نتایج نظرسنجی موسسه بین المللی جامعه شناسی در مناطق جنوب شرقی اوکراین به عنوان دلیل دیگر بر منطقی  بودن نگرانی های مسکو اشاره کرد.

بر اساس آمار منتشره از این نظرسنجی، 69 درصد از 3200 نفر شرکت کننده، ضمن مخالفت با پذیرش حاکمیت روسیه در این منطقه، دولت اوکراین را نیز غیرقانونی دانسته و خواستار ایجاد حکومت خودمختار بوده‌اند!


ویدیو مرتبط :
پارلمان روسیه طرح اعزام نیروهای ارتش به اوکراین را تصویب کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تکذیب اعزام نیروی نظامی روسیه به اوکراین


معاون وزیر امور اضطراری روسیه امروز (چهارشنبه) از آماده‌سازی یک کاروان جدید از کمک‌های بشردوستانه برای مناطق دونباس و لوهانسک در شرق اوکراین خبر داد. مسکو در عین حال اعزام نیرو و ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین را تکذیب کرده است.

ایسنا: معاون وزیر امور اضطراری روسیه امروز (چهارشنبه) از آماده‌سازی یک کاروان جدید از کمک‌های بشردوستانه برای مناطق دونباس و لوهانسک در شرق اوکراین خبر داد. مسکو در عین حال اعزام نیرو و ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین را تکذیب کرده است.

این مقام مسئول وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد که این هفتمین کاروان کمک‌های بشردوستانه است که مسکو آن را برای مناطق شرقی اوکراین می‌فرستد. این کمک‌ها از سراسر روسیه جمع‌آوری شده‌اند و در قالب 10 کامیون به مناطق مذکور ارسال شده‌اند.

در همین حال وزارت دفاع روسیه ادعاهای ناتو درباره اعزام نظامیان روسیه و ارسال تجهیزات نظامی به مناطق شرقی اوکراین را تکذیب کرد.

پیشتر وزارتخانه امور اضطراری روسیه اعلام کرده بود که روسیه با همکاری صلیب سرخ اوکراین اقدام به کمک‌رسانی به مناطق شرقی اوکراین کرده است.

براساس گزارش وزارت امور اضطراری روسیه، شش کاروان در مجموع بیش از هشت هزار متریک تن از کمک‌های بشردوستانه را در تاریخ 23 اوت و چهارم نوامبر سال‌ جاری میلادی به مناطق درگیر در شرق اوکراین ارسال کرده‌اند.