اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه مسمومیت عرفات را رد کرد


رئیس سازمان پزشک قانونی روسیه تاکید کرد: آزمایش های پزشکی ثابت کرد که در نمونه برداری های به عمل آمده از یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ اثری از مسمومیت با ماده شیمیایی (پولونیوم) به چشم نمی خورد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس سازمان پزشک قانونی روسیه تاکید کرد: آزمایش های پزشکی ثابت کرد که در نمونه برداری های به عمل آمده از یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ اثری از مسمومیت با ماده شیمیایی (پولونیوم) به چشم نمی خورد.

 ولادیمیر اویبا در مصاحبه با خبرگزاری اینترفکس روسیه افزود:« نتایج این آزمایش ها و بررسی ها را به وزارت امور خارجه کشورش تحویل داده است.»

وی تصریح کرد:« امکان ندارد عرفات با ماده شیمیایی فوق الذکر مسموم شده باشد، زیرا کارشناسان روسی به رغم انجام تحقیقات و بررسی های لازم روی نمونه ها، هیچ اثری از این ماده پیدا نکردند.»

یک تیم پزشکی فلسطینی در سال گذشته از جنازه یاسر عرفات نمونه برداری کرد و آن را در اختیار گروهی از پزشکان قانونی سوئیسی و فرانسوی و روسی قرار داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اگر این مساله به اثبات برسد در آن صورت شک فلسطینیان مبنی بر دست داشتن "اسرائیل" در ترور عرفات برطرف می شود.


ویدیو مرتبط :
فرضیه عمدی بودن مسمومیت زائران عربستانی رد شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رد آمادگی اسد برای کناره گیری توسط روسیه



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رد آمادگی اسد برای کناره گیری توسط روسیه

روسیه رسماً گزارش یک روزنامه سعودی که به نقل از یک دیپلمات روس نوشته بود "بشار اسد آماده کناره گیری از قدرت است" را رد کرد و آن را "جنگی تبلیغاتی علیه دمشق" نامید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون راشا تودی، وزارت خارجه روسیه گزارش یک روزنامه عربستانی را، که روز سه شنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور از آمادگی بشار اسد برای کناره گیری خبر داده بود، رد کرد.

روزنامه الوطن در مطلبی به نقل از میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهوری این کشور در امور خاورمیانه مدعی شده بود که رئیس جمهوری سوریه آماده کناره گیری از قدرت است.

ماریا زاخاورا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی گفت: می خواهیم به این نکته اشاره کنیم که گزارش این روزنامه با واقعیت مطابقت ندارد و فرستاده ویژه روسیه در امور خاورمیانه هرگز این مصاحبه را با روزنامه الوطن انجام نداده است.

الوطن همچنین در گزارش خود به نقل از بوگدانف مدعی شده بود که ماهر اسد برادر بشار در جریان بمبگذاری دمشق، که طی آن مقام های ارشد امنیتی این کشور کشته شدند، پای خود را از دست داده است.

زاخاروا گفت که سوریه هم اکنون در حال تبدیل شدن به میدان جنگ تبلیغاتی است و اینکه برخی رسانه ها اطلاعات غلطی را در باره این کشور انتشار داده اند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که کشورش خواهان یک پروسه دنباله دار با هدف پایان دادن به خشونت ها در سریع ترین زمان ممکن و حل مسائل موجود در سوریه از سوی سوری ها بدون دخالت خارجی و از طریق گفتگوی وسیع و جامع و دستیابی به آشتی ملی است./مهر