اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

روسیه سوئیفت داخلی راه انداخت


راشاتودی اعلام کرد: بانک مرکزی روسیه، به منظور دور زدن تحریم‌ها سامانه جایگزین سوئیفت راه‌اندازی کرد.

خبرگزاری فارس: بانک مرکزی روسیه سرویس پرداخت جدید مشابه سوئیفت را با هدف فاصله گرفتن از سلطه مالی غرب افتتاح کرد. این سامانه اکنون در حال سرویس‌دهی است و ظرف 6 ماه آینده به ظرفیت بهینه خود می‌رسد.

بانک مرکزی روسیه اعلام کرد: "این سرویس جدید با هدف اطمینان از انتقال امن پیامهای مالی در داخل کشور راه‌اندازی شده و گامی دیگر در جهت بهبود خدمات مالی است".

این سامانه جدید به همه نهادهای مالی امکان می‌دهد پیامهای مالی را با فرمت مشابه سوئیفت در همه مناطق روسیه و بدون محدودیت انتقال دهند.

درخواست انگلیس برای قطع ارتباط بانکهای روسیه با سوئیفت، یکی از دلایل راه‌اندازی این سیستم بوده است. مدیر نظامهای پرداخت ملی بانک بانک مرکزی روسیه اعلام کرد هزینه انتقال پیامهای مالی از طریق این سیستم قابل مقایسه با دیگر سیستم‌های پرداخت در بازار است.

سوئیفت (سامانه بین‌المللی ارتباطات مالی بین بانکی) یک سیستم انتقال پیامهای مالی بین کشوری است که بیشتر بانکها از آن استفاده می‌کنند. اطلاعاتی که این سیستم منتقل می‌کند (مانند دستورات پرداخت)، در یک بستر امن ارتباطی بین نهادهای مالی تبادل می‌شود.


ویدیو مرتبط :
بازسازی ساختمان ، دکوراسیون داخلی ، طراحی داخلی ، معماری داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

روسیه آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد

وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در امور داخلی روسیه به طور مستقیم دخالت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، وزارت خارجه روسیه روز شنبه با صدور بیانیه‌ای دولت آمریکا را به دخالت در امور داخلی روسیه متهم کرد و از واشنگتن خواست از ادامه چنین اقدامی خودداری کنند.

در این بیانیه مسکو از اظهارات اخیر ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مبنی بر ادامه حمایت مالی واشنگتن از شماری از سازمان‌های غیر دولتی و مدافع حقوق بشر روسیه انتقاد کرده و این اقدام آمریکا را دخالت آشکار در امور داخلی روسیه دانست.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص گفت: اظهارات نولاند هیچ ارزش و اعتباری نداشته و تنها با هدف تحریک روسیه ایراد شد.

وی افزود: موسکو اظهارات نولاند را دخالت مستقیم در امور داخلی روسیه می‌داند و این اقدام را نمی‌پذیرد.

در هفته‌های گذشته مقامات روسیه اقدام به تفتیش مقرهای شماری از سازمان‌های غیر دولتی این کشور از جمله سازمان‌های حقوق بشری روسیه کرده‌اند که این امر واکنش‌هایی را در سطح بین المللی به دنبال داشت؛ به نحوی که دولت آلمان به روسیه هشدار داد این اقدامات در نهایت به تیرگی روابط دو کشور منتهی می‌شود./ایسنا